Tam, kad prieš egzaminą netektų gailėtis, o į jį eitum užtikrintai, KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas ir Edukacinės kompetencijos centras siūlo moksleiviams pasirengti lietuvių kalbos ir literatūros valstybiniam brandos egzaminui (VBE) kartu.

Apie paskaitų kursą

Paskaitų kursas pasiruošti lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminui truks 15 savaičių.

Kursų pradžia – 2024 m. spalio 24 d.
Kursų pabaiga – 2025 m. gegužės 8 d.

Paskaitos nevyks per mokinių atostogas.

Paskaitas ves kviestinis lektorius, korepetitorius Mindaugas Grigaitis – humanitarinių mokslų daktaras, Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjungos pirmininkas, Kauno jėzuitų gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas ekspertas, seminarų mokytojams ir mokiniams lektorius, vaizdo paskaitų ir kitų literatūros ir kalbos metodinių mokymo(si) priemonių kūrėjas, Tarptautinio bakalaureato literatūros egzaminų vertintojas.

Trumpai apie paskaitas:

  • Skirta: 11 ir 12 klasių moksleiviams.
  • Paskaitų kurso apimtis: 20 akademinių valandų.
  • Paskaitų laikas: nuo 16 iki 17 val.
  • Paskaitos trukmė: 1 valanda.
  • Paskaitos vyks: nuotoliniu būdu, Zoom platformoje.
  • Visų paskaitų kaina: 200 Eur (mokama už visą kursą iš karto (1 ak. val. – 10 Eur).

Namų darbai ir kita kurso medžiaga bus skelbiama tik kurso dalyviams prieinamoje platformoje. Paskaitose bus derinama praktika ir teorija, lektorius pristatys temos teorinius aspektus, pateiks konkrečių praktinių pavyzdžių analizę, duos praktinių užduočių kurso klausytojams, vėliau kartu jas aptars.

Paskaitų įrašai bus prieinami tik kurso dalyviams, negalintiems dalyvauti paskaitoje dėl rimtos priežasties.

Paskaitų temos

Kursą sudaro 3 moduliai. Kiekvienas modulis atitinka vieną iš brandos egzamino dalių. Moduliai orientuoti į valstybinio egzamino užduotis, bet tinka ir mokiniams, kurie ruošiasi laikyti mokyklinį brandos egzaminą.

I MODULIS. VBE I dalis (egzaminas žodžiu). 4 paskaitos. 

Paskaitose pristatomos VBE I dalies (egzamino žodžiu) užduotys, aptariami vertinimo kriterijai, užduočių atlikimo metodikos, analizuojami konkrečių kalbų pavyzdžiai.

II MODULIS. VBE rašinys. Probleminio klausimo svarstymas. 5 paskaitos.

Paskaitose pristatomi probleminio klausimo svarstymo rašymo metodika, pateikiami patarimai, kaip rašyti struktūruotą tekstą, sėkmingai pasiremti nagrinėjamų autorių kūriniais ir kitais kultūros tekstais, analizuojami probleminio klausimo svarstymo (samprotavimo) rašinių pavyzdžiai.  Pristatomi svarbiausi kino filmų, dailės paveikslų, netradicinių literatūros žanrų analizės aspektai, pavyzdžiai, apibendrintai atskleidžiama, kaip jais pasiremti rašant probleminio klausimo svarstymą (samprotavimo rašinį).

III MODULIS. VBE rašinys. Analizė ir interpretacija. 5 paskaitos.

Paskaitoje aptariama analizės ir interpretacijos rašymo metodika, parodoma, kaip išvengti teksto atpasakojimo, tinkamai atrinkti kūrinio turinio detales ir integruoti literatūrinės raiškos elementus. Pristatomi svarbiausi kino filmų, dailės paveikslų, netradicinių literatūros žanrų analizės aspektai, pavyzdžiai, apibendrintai atskleidžiama, kaip jais pasinaudoti kaip platesniu kontekstu analizuojant kūrinius.

Paskaitų tvarkaraštis

Paskaitų tvarkaraštis sudaromas taip, kad modulių medžiaga būtų įsisavinama palaipsniui, o mokinių gebėjimai nuosekliai augtų. Užuot pateikus modulius vieną po kito, jie yra suskirstomi dalimis. Tai užtikrina, jog tiek vienuoliktokai, tiek dvyliktokai turėtų laiko įsisavinti įvairioms užduotims reikalingas kompetencijas ir sėkmingai pasiruošti VBE.

Mokytojus, norinčius dalyvauti šiuose kursuose, prašome kreiptis į KTU Edukacinės kompetencijos centrą el. paštu shmmf.ekc@ktu.lt arba projektų vadovę el. paštu: indre.baltrusaitiene@ktu.lt.

Mindaugo Grigaičio komentaras:

Kartu su Kauno technologijos universitetu kviečiame ir šįmet.

Žinoma, mokiniai pirmiausiai turi gerai per pamokas dirbti, savo mokytojų klausyti ir nesitikėti jokių mesijų, kurie juos stebuklingai išgelbės. Bet jeigu reikia papildomos pagalbos, kviečiame.

Kviečiame ir kolegas bei koleges, dalinsiuosi savo įžvalgomis ir nuovoka, kaip, mano galva, susiorientuoti šioje kiek stichiškoje programų ir egzaminų atnaujinimo situacijoje. Vadovaudamasis filologijos mokslo logika šiuo metu dirbu aiškindamasis probleminio klausimo svarstymo ir interpretacijos kriterijus ir dėliodamas praktinius pavyzdžius. Šiais atradimais ir pasidalinsiu. Tiesiog pasidalinsiu savo patirtimi ir įžvalgomis be pretenzijų į vieną vienintelę tiesą.

Bet tikslas ne tik egzaminams viską atkalti, o ir pasimokyti struktūruotai ir argumentuotai kalbėti bei su malonumu literatūrą skaityti.

Daugiau informacijos apie mokymus galite rasti šioje svetainėje

___________________________________________________________________________________________

Informaciją parengė Rūta Ansevičienė