Iš Vilniaus rajono kilusi Viktorija Jodko teigia neturėjusi sunkumų pasirinkti studijas, nes dar mokykloje buvo apsisprendusi. „Nuo 8 klasės žinojau, kad noriu studijuoti teisę“, – teigia Viktorija, pasirinkusi studijuoti teisę ir kriminalistiką.
Iš Baltarusijos kilusi Daria Zaikina taip pat visada žinojo, kokios karjeros sieks. „Nuoširdžiai myliu psichologiją ir žinojau, kad tai – mano sritis...“, – teigia MRU antrakursė, studijuojanti psichologiją anglų kalba.
Jau pirmaisiais metais abi studentės parodė puikius studijų rezultatus ir buvo apdovanotos MRU alumno Tomo Okmano, vieno „Tesonet“ įkūrėjų, premijomis už geriausius mokslo metų rezultatus.
„Dabar galiu pasidžiaugti, kad šis pasirinkimas duoda vaisių ir suteikia man motyvacijos tęsti šią žinių kelionę. Džiaugiuosi, jog mano pažanga ir pasiekimai studijose buvo pastebėti ir įvertinti“, – teigia Viktorija.
Savo studijas MRU merginos pasirinko dėl skirtingų priežasčių. VSA studentę paskatino vidinė aistra teisei, inovatyvi studijų kryptis ir galimybe susipažinti su kriminalistikos pasauliu. ŽVSF studentei buvo aktuali geografinė universiteto padėtis, aukštas universiteto įvertinimas ir galimybė studijuoti anglų kalba.
Nors merginos tik pradėjo savo akademinę kelionę, kalbėdamos apie studijas ir universitetą, jos pabrėžia, jog studijuoti MRU nėra nuobodu.
Su Viktorija ir Daria, T. Okmano premijų laureatėmis, pasikalbėjome ir apie studijas, ir apie „studentavimą“ – kokius patarimus duotų kitiems studentams ir kaip „studentauti“, kad nenukentėtų studijų rezultatai.
– Jei pažangiai studijuoji – laiko „studentavimui“, kitoms veikloms nelieka ar tai suderinami dalykai?
Viktorija: Vienas iš populiariausių mitų apie teisės studijas yra tas, kad studentai neturi laisvo laiko ir nuolat sėdi prie kodeksų. Drąsiai galiu teigti, kad laiko „studentavimui“ pakaks. Studijų metu bus įvairių užsiėmimų ir užduočių – kai kur reikės skirti daugiau laiko, kai kur mažiau, tačiau vis tiek įmanoma suderinti studijas su jaunystės džiaugsmais.
Daria: Be studijų aš dar dalyvauju užklasinėje veikloje. Dirbu, dalyvauju psichologų klubo užsiėmimuose, turiu tokių pomėgių kaip šokiai ir bėgiojimas, stengiuosi palaikyti ryšius su draugais. Mano dienotvarkė gana užpildyta, bet laiko atrandu viskam.
– Koks jausmas gauti apdovanojimą – ar jaučiatės lyg „akademinės superherojės“?
Viktorija: Premijos tikrai nesitikėjau, tad likau labai nustebinta. Tikrai nesijaučiu jokia „akademine heroje“. Žinoma, apdovanojimas yra puikus įvertinimas, tačiau svarbiausia man buvo ne galutinis rezultatas, o visa kelionė, mokymosi procesas bei asmeninis tobulėjimas. Manau, jog kiekvienas studentas gali pasiekti panašių rezultatų, jeigu nuolat stengiasi ir tikrai mėgsta tai, ką daro.
Daria: Bendras studijų įvertinimo balas nebuvo mano tikslas. Studijuodama tiesiog stengiausi nuosekliai mokytis ir kruopščiai atlikti kiekvieną užduotį. Neneigsiu, esu nepaprastai dėkinga už tokį įvertinimą, tačiau negalėčiau sakyti, kad esu išskirtinė ir padariau kažką ypatingo. Manau, kad man tiesiog patinka mokytis.
– Kokie jūsų patarimai „studentauti“ mėgstantiems, bet neapleisti, neatsilikti studijose norintiems studentams?
Viktorija: Mano patarimas studentams, ypač pirmakursiams, kurie dar nežino, ką reiškia studijuoti ir kaip atrasti mokymosi pusiausvyrą – svarbiausia yra lankyti visas paskaitas ir seminarus. Nuoseklus užsiėmimų lankomumas užtikrina, kad nepraleisite svarbių temų ar žinių, kurios gali būti suteiktos paskaitose ar seminaruose.
Taip pat būtina išlaikyti discipliną – laikykitės nustatytų tvarkaraščių ir reguliariai peržiūrėkite turimus konspektus, kad žinios tikrai įsisavintų. Stenkitės atlikti užduotis laiku ir nepalikti jų paskutinei minutei. Su disciplina ir organizuotumu galėsite efektyviai studijuoti ir turėsite gerus rezultatus.
Daria: Jei galėčiau duoti patarimą, jis būtų toks: paklauskite savęs, kokie yra jūsų studijų tikslai ir ką tikitės gauti studijuodami. Jei dabar neturite atsakymo, skirkite šiek tiek laiko apmąstymams. Asmeniškai aš žinau, kad man patinka dirbti su vaikais ir paaugliais, ir tai motyvuoja mane gerai mokytis ir tapti kompetentinga šioje srityje.
Kitas svarbus aspektas – išmokti reguliuoti savo motyvaciją. Net jei turite stiprų norą mokytis, to ne visada pakanka, kad išlaikytumėte susidomėjimą ilgą laiką. Pagalvokite, kas jus nuolat traukia ir ką daryti, kai pradedate tą jausmą prarasti.
Pavyzdžiui, jaučiu pasitenkinimą ir motyvaciją, kai išmoktus dalykus aptariu su bendrakursiais arba pritaikau juos kasdieniame gyvenime. Užrašų vedimas per užsiėmimus, klausimų uždavinėjimas taip pat padeda man aktyviai įsitraukti į mokymosi procesą, o tvarkaraščiai su savaitės planais padeda organizuoti savo laiką ir būti įsitikinus, kad nieko nepraleidžiu.
Galiausiai, visada prisiminkite, kad dėstytojai yra žmonės ir jie nusipelno, kad juos gerbtume ir laikytume žmonėmis, o ne robotais. Jie stengiasi padaryti viską, ką gali geriausiai, todėl šiek tiek empatijos gali padėti užmegzti geresnį ryšį ir labiau mėgautis mokymosi procesu. Taip pat nesivaržykite su jais bendrauti – užduokite klausimus, jei kas nors neaišku ir padėkokite už paskaitas, kurios jums patiko. Bendraudami būkite konstruktyvūs. Imdamiesi šių žingsnių galite susikurti turiningesnę studijų patirtį. Mėgaukitės procesu – juk tai jūsų laikas.