„Visą gyvenimą didžiavausi mamos – mokytojos – ir jos tėvo, mano senelio  – mokytojo – profesija“, sako Marius Kavaliauskas. „Turiu sesę ir brolį – jie taip pat yra pedagogai. Aš didžiąją dalį savo gyvenimo paskyriau verslui: gaminau vaizdo produktus televizijai bei kino teatrams ir tuo buvau ilgą laiką patenkintas. Bet nuolat jaučiau pareigą dalintis užgyventa patirtimi su kitais, ypač stipriai pajaučiau tą prasidėjus karantinui. Nuolat užsiimu individualia veikla: tai leidžia neužsidaryti savame kiaute ir plėsti pažinimo lauką. Šiuo metu papildomai dėstau dvejose aukštosiose Lietuvos mokyklose bei užsiimu įvairia kūrybine veikla.“ 

  • Prašau pasidalinti savo profesiniais ieškojimais.
  • Planavau tapti mokytoju daugiau nei 10 metų: 2008 metais ruošiausi stoti į Vilniaus dailės akademiją tam, kad galėčiau pradėti dirbti dėstytoju. Bet išsigandau ir net nestojau, nes „paruošti stojamųjų tezes“ man skambėjo žiauriai svetimai ir nepažįstamai. Na, bet troškimas tapti Mokytoju niekur nedingo ir ypač išryškėjo karantino metų, kai saviems vaikams, o jie abu tuo metu mokėsi Čiurlionio menų mokykloje dailės, turėjau atstoti specialybės mokytoją. Taigi, karantinui pasibaigus, parašiau tas „stojamųjų tezes“ ir įstojau į Medijos katedrą VDA. Mokslai ten man buvo tarsi gryno oro gurkšnis, naujos patirtys ir pasikeitęs mokymo procesas negalėjo nedžiuginti. 
  • Kokios yra jūsų asmeninės savybės, kurios jums svarbios ir padeda darbe VPVPMC?
  • Aš noriu suprasti, kam jaunas žmogus yra gabus ir stengiuosi ištobulinti kiekvieno mokinio gerąsias savybes, bet nesistengiu suteikti „bendrą“ išsilavinimą, nes nemanau, kad kas nors gali būti stiprus „visur“. Šuo gerai užuodžia, strutis greitai bėga, katė turi staigią reakciją. Dauguma gyvūnų turi tik po vieną super galią ir ji yra dominuojanti jų gyvenimuose. Žmogus neturi nei aštrių nagų, nei didelių ilčių, nei vešlaus kailio. Bet turi dideles smegenis. Reikia jomis naudotis. 
  • Kokie darbai ar projektai jums įsimintiniausi iš jūsų verslo patirties?
  • Labiausiai atmintyje įsirėžė pirmasis bandymas sukurti video meno kūrinį. Gal net ne pats kūrinys, bet tai, kaip aš jį baisiai susinepatoginęs rodžiau dėstytojams ir buvau nusiteikęs gauti pylos už „kažkaip ne taip“ atliktą darbą, bet sulaukiau priešingos jų reakcijos. Buvo labai netikėta ir malonu sulaukti liaupsių ir ta teigiamamybės aura tiesiog įkvėpė toliau kurti video menus. O iš video menininko galiausiai tapau komercinio video kūrėju, reklamos specialistu. 
  • Per šį laiką, kurį dirbate, ar pavyko pastebėti, kokie mokiniai ateina mokytis Vizualinės reklamos gamintojo mokymo programos? Galbūt pastebite, kokios jų asmeninės savybės išsiskiria? Kokios savybės reikalingos šiai profesijai?
  • Pirmo susitikimo su mokiniais metu aš visada klausiu, kodėl jie pasirinko Vizualinės reklamos gamintojo profesiją, ką jie nori išmokti ir kas jų gyvenimuose turėtų pasikeisti po poros ar trejeto metų, kai jie pabaigs mokyklą. Dažnai mokiniai atsako, kad „rinkosi šią profesiją, nes mėgsta piešti“ arba „pasirinko kažką, kur bus daug meno“. Mane tai žavi, nes ne visiems mano pažįstamiems reklama apskritai yra artima menui, o vat, mokiniams – yra! Na, o iš mokinių reikia, kaip turbūt ir pasirinkus bet kurią kitą profesiją, tai noro mokytis, perprasti, kas šioje srityje jau atrasta ir troškimo atrasti kažką naujo. 
  • Verlso ir profesinio mokymo dermė. Ar mokinys, baigęs Vizualinės reklamos gamintojo mokymo programą, gebėtų dirbti, pavyzdžiui, jūsų komandoje?
  • Pernai mūsų mokykloje lankėsi verslo atstovai iš visos Lietuvos. Ir visi vienbalsiai sutarė: neįmanoma paruošti mokinių taip, kad jie, pabaigę mokslus, kitą dieną jau galėtų pradėti dirbti bet kurioje įmonėje: skiriasi įmonių naudojamos programos, techninė bazė. Todėl manau, kad svarbiausia yra paruošti kūrybingus specialistus, kurie, atsidūrę nepažįstamoje situacijoje, nepasimes, bet greitai ras sprendimą ir atliks užduotis, kad ir kokios jos gąsdinančios pradžioje atrodytų. Man kūrybiškumas padeda nebijoti naujų iššūkių, tikiu, kad ir naujai kartai galiu jį įskiepyti.
  • Dėkojame už atsakymus ir linkime visokeriopos sėkmės!

 

Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centras kviečia visus, kurie nori mokytis vizualinės reklamos gamintojo profesijos. Šį programos modulį gali rinktis moksleiviai, kurie baigė 10 ar 12 klasių, taip pat visi norintys, kurie jau yra baigę profesinę ar aukštąją mokyklą.

Asmuo, įgijęs vizualinės reklamos gamintojo profesijos kvalifikaciją, galės dirbti reklamos gamybos įmonėse, reklamos agentūrose ir jų padaliniuose, spaustuvėse.

 

Priėmimas vyksta LAMA BPO sistemoje.

Turite klausimų? Rašykite el. paštu: priemimas@vpvpmc.lt

#VPVPMC #tavoprofesija #vizualines_reklamos_gamintojas