Lemtinga vasara
Ergoterapeutė Gina Šegždaitė net neabejodama pasirinko studijuoti Vaikų reabilitaciją LSMU.
„Po mokyklos ieškojau studijų, kurios glaudžiai būtų susijusios su žmogumi, jo kūnu, biologija ir psichologija. Nuo pat pirmųjų studijų metų žinojau, kad ergoterapiją bus įdomu studijuoti. LSMU mane, kaip asmenybę, labai užaugino. Universitetas man davė atvirumo jausmą“, – pasak pašnekovės, tas atvirumo jausmas ją šiandien lydi praktikoje ir darbe su vaikais labai dažnai.
„Prisimenu, kad buvau trečiame kurse. Po vienos bei kitos praktikos pasirinkau ir papildomą LSMU Kauno klinikų vaikų reabilitacijos ligoninėje „Lopšelis“.
Lemtingą vasarą čia ir įsitikinau, kad esu savo rogėse, kad įvairiems vaikams reikia mano pagalbos. Nuo to laiko net kitos minties nebuvo dėl savo pasirinkimo – studijuoti Vaikų reabilitaciją. Šiuo metu čia, vaikų reabilitacijos ligoninėje „Lopšelis“, esu puikios komandos, prie kūrios po studijų pasiūlė prisijungti, dalis“, – savo gyvenimą pakeitusią vasarą prisimena jaunoji ergoterapeutė.
Komandinis darbas
Ergoterapeuto darbas su vaikais yra itin atsakingas ir reikalaujantis didesnio dėmesio. Specialistas turi individualiai prisitaikyti prie kiekvieno mažojo paciento poreikių. Pasitelkti smalsumą ir kūrybiškumą, neužmiršti empatijos ir gebėti dirbti komandoje, remtis mokslu grįsta praktika.
„Vaikų reabilitacijos ligoninėje „Lopšelis“ kiekvienas mūsų – gydytojas, slaugytojas, ergoterapeutas, kinezeterapeutas, logoterapeutas, psichologas ar meno terapeutas – vaiką matome skirtinguose kontekstuose.
Toks įvairus požiūris padeda pasiekti efektyviausių rezultatų. Norint padėti vaikui ir jo šeimai – komandinis darbas – būtinas“, – pašnekovės nuomone, ergoterapeutas yra svarbi komandos dalis – vertina vaiko motorinių, sensorinių įgūdžių ir savarankiškumo visumą.
Ergoterapijos metu tampa svarbu pasidžiaugti nukritusia kaladėle ar į šalį nustumtu kamuoliu. Taip kuriamas atgalinis ryšys.
„Labai svarbu, kad pats vaikas pajaustų, jog juo rūpinamasi, svarbu, kaip jis žaidžia, ką daro. Tik visapusiškai įsitraukusi į vaiko žaidimą, būdama atvira – aš galiu sukurti stiprų tarpusavio ryšį. Šiuo atveju atsiduriu viename lygmenyje su savo mažuoju pacientu“, – pridūrė pašnekovė, kad tik per žaidimą kuriama efektyvi ergoterapija.
Asmenybę ugdantis universitetas
Gina Šegždaitė studijų metu sulaukė LSMU Slaugos fakulteto dėstytojų didelio palaikymo. Universitete jausdavosi kaip namie, nebuvo jokio streso ar įtampos.
„Universitete išmokau nebijoti klausti ir domėtis. Slaugos fakultete didelę patirtį turintys profesionalūs dėstytojai man padėjo augti. Visą laiką buvau iš aktyviųjų studenčių, komunikuodavau su dėstytojais, nebijodavau užduoti klausimų, drąsiai diskutuodavau.
Labai vertingos LSMU studijos padėjo pasiekti svarių laimėjimų atsakingame darbe su vaikais. Pavyzdžiui, LSMU Ergoterapijos studijų programa – vienintelė Lietuvoje. Jai suteiktas Pasaulinės ergoterapijos federacijos sertifikatas“, – gražių žodžių apie prasmingą laiką LSMU negaili absolventė.
Pašnekovei universitetas leido atrasti save ir siekti dar didesnių pasiekimų. LSMU diegiama mokslu grįsta praktika, inovatyvumas, jaunatviškas požiūris užaugino ne vieną ateities specialistą, pelniusį didelių laimėjimų.
LSMU įgytos žinios ir didelis palaikymas iš dėstytojų šiandien ergoterapeutei padeda įgyvendinti ir savo idėjas. Taip gimė sumanymas kurti lavinamuosius žaislus iš antrinių žaliavų. Tokius nesunkiai pagaminamus žaislus ergoterapeutės mažieji pacientai itin pamėgo.
„Vaikams įdomesnis ne masinės gamybos ir plastikinis, spalvotas bei ryškus – o rankų darbo žaislas. Ateityje labai norėčiau vesti grupines žaislų dirbtuvėles. Įtraukti vaikus į smagų procesą. Tėvams parodyti, kaip paprastai ir neįdedant daug pastangų galima sukurti savo vaikui lavinamąjį žaislą“, – ergoterapeutė savo pagamintus žaislus naudoja praktikoje.
Žaislas ar žaidimas lavina smulkiąją motoriką, vaikas geba geriau įsitraukti į kasdienes veiklas, skatina savarankiškumą.
Pilna idėjų
Pašnekovė neabejoja, kad ergoterapeuto darbas – komandinis. Tėvai, pamatę, kokia akivaizdi ergoterapijos nauda, atidžiai išklausę rekomendacijų, dažnai grįžta ir klausia, kaip toliau galėtų padėti savo atžalai.
Jaunoji ergoterapeutė glaudų ryšį palaiko su vaikais, jaunaisiais pacientais. Domisi, kaip jiems sekasi tęsti gydymą, ko pasiekė.
Gina Šegždaitė užsiima ir švietėjiška veikla. Jos vebinarai, įrašai socialiniuose tinkluose – „Instagram“ ir „Facebook“ – sulaukia didelio dėmesio.
„Mano galvoje „gyvena“ labai daug įvairiausių idėjų, tik kartais joms įgyvendinti šiek tiek pritrūksta laiko. Žingsnis po žingsnio ir aš drauge su vaikais tobulėju, nes visą atsakingą darbą atperka plati vaiko šypsena. Man tai – didžiausias įvertinimas“, – atvira širdimi kalba ergoterapeutė Gina Šegždaitė.