Visos Lietuvos moksleiviai antra savaitė bando įveikti nuotolinio mokymosi iššūkius. Vieniems tai sekasi lengviau, kadangi mokytojai nebijo naujų technologijų ir ieško būdų, kaip pasiekti moksleivius, pasinaudojant naujai gautais įrankiais – rengia tiesiogines pamokų transliacijas, organizuoja užduočių aptarimus, o kai kurie netgi kuria pamokų įrašus, kuriuos moksleiviai gali pažiūrėti jiems patogiu metu.

Tačiau yra ir tokių mokyklų bei mokytojų, kurie apsiriboja tik elektroniniais dienynais ir užduočių siuntimu, o jau su tomis užduotimis tenka dorotis vieniems moksleiviams (galbūt ir su tėvų pagalba). Tačiau tėvai turbūt gali padėti pradinukui ir tikrai mažiau – vyresnių klasių moksleiviui ar abiturientui. O jam dar prisideda ir nežinia dėl egzaminų.


Užplūdo korepetitorių reklama: 

Šioje nežinioje atsiranda erdvė pasiūlyti savo paslaugas korepetitoriams. Dalis jų suskubo taikyti nuolaidas savo paslaugoms nuotoliniu būdu. Socialinius tinklus ir apskritai interneto erdvę užplūdo tokių paslaugų reklamos.

„Jau ir anksčiau mano aplinkoje buvo nemažai mamų, kurios samdė vaikams korepetitorius. Vilniuje tai yra labai populiaru tarp tų moksleivių, kurie siekia didesnių tikslų, nori įstoti į prestižines aukštąsias mokyklas tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Tačiau dabar tie korepetitoriai tapo vos ne gyvybiškai svarbūs toms mamoms ir tiems vaikams. Visi mokosi individualiai kaip išprotėję, neskaičiuodami valandų“,  – pasakojo vilnietė abituriento mama Donata. Pasak Donatos, jos pačios sūnus žiūri į situaciją ramiai ir tiki, kad sugebės pasiruošti pats, ir įstos ten, kur norės įstoti, o jei ir nepavyks, tai vis tiek ras išeitį, blogiausiu atveju – „praleis metus“, ir turės progą dar geriau apsvarstyti, ko iš tiesų norės ateityje. „Tačiau tokie moksleiviai labiau  išimtis, nei taisyklė“, – juokavo Donata.


Pas korepetitorius – tiek iš Alytaus, tiek iš Čikagos

Pakalbinus vieną didžiausių korepetitorių įmonę „Alfa klasė“, aiškėja, kad privatiems mokytojams ši situacija atvėrė naujas duris. Karantino metu „senų klientų“ beveik nesumažėjo (buvo laikinas nuslūgimas tik atostogų metu), ir atsirado naujų moksleivių, besikreipiančių dėl papildomų pamokų.

„Į mus kreipiasi nemažai naujų moksleivių, kurie prieš karantiną nesimokė privačiai. Šie moksleiviai jaučiasi gan chaotiškai toje nuotolinio mokymosi aplinkoje, kuri dabar yra. Jiems trūksta artimesnio kontakto su mokytoju, kadangi dalis tų mokytojų tik siunčia užduotis ir skiria mažiau individualaus dėmesio, mažiau paaiškina naują temą ir užduotis. Dalis tų moksleivių jaučiasi pasimetę, jiems tikrai trūksta mokytojo dėmesio ir paramos“, – pasakojo papildomo ugdymo mokyklos „Alfa klasė“ atstovė Kristina Mačulska.

Be to, pasak K.Mačulskos, perėjus prie nuotolinio mokymo paslaugų, korepetitoriai tapo prieinami ne tik Vilniaus ir Kauno moksleiviams. „Į mus taip pat kreipiasi ir užsienyje „įstrigę“ arba nuolat ten gyvenantys lietuviai. Taip pat ir moksleiviai iš regionų. Jei anksčiau mūsų mokyklos veikė tik Vilniuje ir Kaune, ir moksleivių mes daugiausia turėjome tik ten, tai dabar mūsų geografijoje atsirado ir Šilutė, Kelmė, Alytus. Taip pat turime naujų moksleivių Norvegijoje, Anglijoje bei Čikagoje“, – sakė „Alfa klasės“ atstovė.

Tad, nors pirmas dvi karantino savaites mokymosi apimtys buvo nuslūgę (dėl paskelbtų dviejų savaičių atostogų), vėliau jos atsistatė, o su nuotolinio mokymosi pradžia, atėjo ir „naujų klientų banga“. „Tas paslaugų augimas dar nedidelis, bet manome, kad ta banga dar tikrai didės“, –  sakė Kristina Mačulska.


Nuotolinio mokymosi iššūkiai

Kaip pasakojo korepetitorių atstovė, privačias paslaugas teikiantys korepetitoriai didelių iššūkių su nuotoliniu mokymu neturėjo.

„Iš techninės pusės didelio iššūkio nebuvo. Mūsų mokytojai jau anksčiau buvo apmokyti naudotis technologijomis ir įvairiomis nuotolinio mokymo programomis, kadangi retsykiais buvo vedamos ir pamokos nuotoliniu būdu. Tereikėjo užtikrinti, kad pilnai perėjus prie virtualaus formato, nenukentėtų pamokų kokybė, ir įrodyti tai tėvams“, – sakė  Kristina. Pasak jos, „Alfa klasėje“ neapsiribojama tik „Zoom“ ir „Skype“ platformomis, taip pat pasitelkiami įvairūs kiti formatai – pavyzdžiui, žaidimai ir užduotys įdomesniu formatu.

„Žinoma, buvo ir tam tikrų niuansų – pavyzdžiui, ne visi moksleivių naudojami kompiuteriai namuose turėjo video kameras ar garsiakalbius. Tačiau tėvai tai sprendė, ir matydami tokių pamokų naudą, žada jas tęsti ir po karantino“, – pasakojo korepetitorių atstovė.


Sunkiausia dvyliktokams

Visi niuansai su nuotoliniu mokymu K.Mačulskai atrodo išsprendžiami. Tačiau daugiausia bėdų ji mato su abiturientais. Tai rodo ir skaičiai – daugiausia korepetitorių mokinių tarpe būtent abiturientų.

„Moksleivius gąsdina nežinomybė. Kadangi šiemet buvo atšaukti egzaminai 10-okams, abiturientai taip pat jaudinasi, kaip bus su jais. Pavyzdžiui, aš mokau lietuvių kalbos, ir tiek 10-tokai, tiek 12-tokai šiemet ruošėsi kalbai. Kai buvo atšaukti 10-tokų egzaminai, dalis mano moksleivių jau buvo atsiskaitę už parengtą kalbą, dalis – pradėję ją ruošti. Ir tada viskas lyg ir „nusibraukė“. Tad natūraliai jaudinasi ir abiturientai – ar jiems ruošti tą kalbą, ar to reikės“  – sakė Kristina, – Tačiau mes stengiamės dirbti toliau, nekreipti dėmesio į tą „informacinį burbulą“. Kartais tenka prisiimti ir psichologo „vaidmenį“, ir sakyti raminančius žodžius – tikrai niekas nesistengia sukurti tą nežinomybę, ir bus daroma viskas kas įmanoma, kad tie egzaminai įvyktų, jei tik situacija tai leis. Tad negalima prarasti šio laiko, reikia dirbti ir ruoštis egzaminams“.

„Net jei šiais metais ir nepavyktų įstoti kur moksleiviai nori, bandau sakyti, kad tie metai nebus „prarasti“. Šie metai gali būti ne praradimas, o dovana“, – sakė K.Mačulska. Pasak jos, jei taip atsitiktų, kad kai kuriems moksleiviams šiemet nepavyks įstoti į norimą Lietuvos ar užsienio universitetą, galima metus išnaudoti, įstojus į panašią specialybę kitur ir geriau pasiruošti kitų metų stojimui, galima užsiimti savanoryste ar susiorganizuoti „Gap year“ (jei tik apskritai bus galima keliauti), galima įgyti patirties dirbant kokius nors darbus.

„Ši patirtis gali praturtinti moksleivį, gali padėti aiškiau susidėlioti prioritetus ir toliau siekti savo tikslų“, – įsitikinusi „Alfa klasės“ atstovė.

 

2020 m. Konkursinio balo skaičiuoklė, čia: >>>  https://www.kurstoti.lt/kbs#/


Straipsnio autorė: Žydronė Lukšytė