Aukštojo mokslo pertvarkoje vis dar stinga nuoseklaus mokymo įstaigų optimizavimo, studijų kokybės gerinimo, tinkamo finansavimo veiksmų. Tokią išvadą padarė Valstybės kontrolė, atlikusi visos švietimo sistemos reformos auditą.

Anot Lietuvos studentų sąjungos (LSS) prezidento Jono Okunio, Valstybės kontrolės išvados – labai rimtas signalas tiek šios kadencijos Seimui, tiek Švietimo ir mokslo ministerijai, tiek pačioms aukštosioms mokykloms. skyles
„Pagaliau aukščiausiu lygmeniu valstybėje patvirtinta tai, ką patys studentai mūsų atliktose apklausose, susitikimuose akcentuoja nuolat: prasta studijų kokybė bei mokymosi aplinka, netinkamos gyvenimo sąlygos bendrabučiuose, juokingo dydžio stipendijos.
Sie signalai politikams, aukštųjų mokyklų vadovams turėtų atverti akis ir paskatinti ne stabdyti, bet ryžtingai siekti kompleksinės, socialiai teisingos aukštojo mokslo pertvarkos“, - komentuoja LSS vadovas Jonas Okunis.

Valstybės kontrolės auditoriai savo išvadose konstatavo, kad visa švietimo sistemos reforma buvo vykdoma nepakankamai nuosekliai. Todėl nesuformuotas optimalus kolegijų, universitetų, kitų švietimo įstaigų tinklas ir infrastruktūra, joms skiriama nepakankamai lėšų, stinga pastangų mokymo kokybei gerinti.
Akcentuota tai, kad daugelyje universitetų nėra tinkamų mokymosi sąlygų, bloga bendrabučių būklė, pasenusi laboratorinė įranga, tačiau jų atnaujinimas vyksta lėtai. Pažymėta, kad investicijoms, tiesiogiai susijusioms su studijų procesu, skiriama tik 35 proc. visų lėšų. Studijoms skiriamos valstybės biudžeto lėšos nesiejamos su atitinkamomis studijų programomis, ne visuose universitetuose sukurta veiksminga vidinio studijų kokybės vertinimo sistema.

Auditoriai taip pat atkreipė dėmesį, kad nors nacionalinės išlaidos švietimui kasmet didėjo, tačiau jų santykis su bendruoju vidaus produktu per pastarąjį dešimtmetį sumažėjo nuo 6,1 proc. iki 5,2 proc.
Valstybės kontrolė Vyriausybei, Švietimo ir mokslo ministerijai pateikė rekomendacijas, kurių įgyvendinimas padėtų paspartinti švietimo sistemos pertvarką. Jose, be kita ko, siūloma numatyti ilgalaikį švietimo įstaigų finansavimą, įvertinant visus galimus finansavimo šaltinius, ieškoti papildomų priemonių, kad visiems asmenims būtų suteiktos vienodos galimybės dalyvauti visose ugdymo pakopose, teikiami pasiūlymai, kurie padėtų spartinti švietimo įstaigų tinklo pertvarką.

Parengta pagal LSS ir Valstybės kontrolės informaciją