2019 metais pradėtas kurti ir keturiolika narių jungiantis ECIU universiteto aljansas vienija studentus, dėstytojus, mokslininkus ir įmones, kad spręstų realius įmonių ir organizacijų iššūkius. 2023-ųjų rudenį, tarptautinės studentų komandos priėmė įmonės „Vinted“ mestą iššūkį – rasti sprendimą, kaip paskatinti visuomenę rinktis įsigyti dėvėtus drabužius. KTU ir ECIU universiteto studentai pristatė savo pasiūlymus, kaip būtų galima pakeisti vartotojų požiūrį.
Keičia taisykles mados srityje
Savo veiklą pradėjusi dar 2008 metais vienaragio titulą turinti įmonė „Vinted“ siekia skatinti klimatui draugiškesnę mados elgseną ir kelia sau ambicingą tikslą – padėti žmonėms pirkti ir parduoti naudotus daiktus, naudojantis jų platforma.
Įmonė, sukaupusi reikšmingos patirties drabužių dalijimosi srityje, ECIU studentams iškėlė iššūkį ir uždavė klausimą: kaip pakeisti požiūrį į dėvėtus drabužius.
ECIU universiteto bendruomenė buvo pasirengusi padėti įmonei surasti šios problemos sprendimus. Prisidėti prie iššūkio – galimybė studentams išeiti iš savo komforto zonos, ugdyti naujus įgūdžius ir užmegzti ryšius, dirbant su realiomis problemomis komandose.
„Sprendžiant iššūkį, rezultatas gali būti įvairus – nuo realaus sprendimo iki diskusijos pradžios taško ir savotiškos kelionės. Svarbiausia užmegzti ryšį, priimti naujas perspektyvas ir atverti duris būsimam bendradarbiavimui“, – pastebi doc. dr. I. Stasiulaitienė, KTU Aplinkosaugos technologijų katedros docentė, kartu su ECIU universiteto studentais priėmusi „Vinted“ iššūkį „Dėvėti rūbai – pirmasis pasirinkimas“ (angl. „Second hand – first choice“).
„Besikeičiančios kartos ir naujas jų požiūris, atveria kitokias galimybes, dažnai lemiančias pačius netikėčiausius rezultatus. Turint tokius motyvuotus studentus vyksta daug diskusijų, o jų metu kyla inovatyvių ir įkvepiančių idėjų“, – akcentuoja KTU docentė.
Studentai bendradarbiavo su įmone
Iššūkio metu įmonei „Vinted“ atstovavo specialistės iš ateities karjeros ir turinio kokybės komandų, kurios bendradarbiavo su dalyviais ir teikė jiems grįžtamąjį ryšį. Tuo tarpu sprendimus kūrė ECIU universiteto studentai iš įvairių pasaulio šalių, universitetų ir sričių – nuo socialinių mokslų iki inžinerijos.
„Šis iššūkis parodė, kokią galią turi įvairovė komandose ir kokią įtaką mentorystė turi karjeros pradžioje. Studentai atsižvelgė į pastabas ir per trumpą laiką sukūrė patobulintus sprendimus verslui. Žavėjausi matydama pakoreguotą pirminį projektą ir įgyvendintus pokyčius jau galutiniame jo variante“, – džiaugėsi „Vinted Future Careers“ atstovė Goda Lesevičiūtė.
Pasak Linšiopingo universiteto verslo ir ekonomikos studentės Mikaelos Fox, visus dalyvius vienijo bendras tikslas – noras prisidėti prie pokyčių: „Man patiko dirbti su kitais žmonėmis iš visos Europos, turinčiais skirtingą akademinį išsilavinimą ir patirtį. Iš savo komandos draugų ir iššūkio labai daug išmokau ir žinau, kad tos žinios bus vertingos ateityje“.
Beje, Mikaela anksčiau apie „Vinted“ dalijimosi platformą buvo tik girdėjusi, bet niekada ja nesinaudojo. Tai buvo dar viena priežastis paskatinusi ją prisidėti prie įmonės mesto iššūkio.
„Aš pati perku drabužius iš antrų rankų, nes manau, kad tai skatina ekologišką vartojimą. Pradėjusi daugiau domėtis „Vinted“, nustebau sužinojusi, kad mūsų vertybės sutampa, o jie kadaise būdami maža įmone tapo viena pirmaujančių klientas klientui (angl. „Customer to customer) internetinių prekyviečių Europoje ir pirmuoju vienaragiu Lietuvoje“, – žavisi Mikaela.