Šių metų renginio koordinatorius Karolis Dzinzinas pastebi, kad „Dizaino dienų“ tema – testas, pasirinkta neatsitiktinai. Testu norima atkreipti jaunų menininkų dėmesį į eksperimentus ir padrąsinti juos imtis beprotiškų, naujų ir įdomių idėjų.
„Suprantame, kad ne kiekvienas eksperimentas baigiasi sėkmingai, tačiau iš kiekvieno eksperimento galima išmokti kažką naujo ir galiausiai sukurti unikalų kūrinį, pranokstantį daugelį mados standartais pripažintų tendencijų. Tikiu, kad jauni dizaineriai turi ne tik daug originalių idėjų, bet ir ryžto joms įgyvendinti“, – sako K. Dzinzinas.
Organizatoriai ruošia staigmeną
Pagrindinis „Dizaino dienų“ tikslas – suteikti jauniesiems mados kūrėjams platformą, kurioje galėtų parodyti savo kūrinius ir sulaukti dėmesio iš garsių Lietuvos mados industrijos atstovų. Tiesa „Dizaino dienos“ kviečia eksperimentuoti ne tik dizainerius – lapkričio 28 dieną duris atvers ir dvi dienas vykstanti meninių instaliacijų paroda.
„Šiais metais parodoje žiūrovai galės patys tapti eksperimento dalimi ir pamatyti, kaip šis procesas vyksta menininkų pasaulyje. Parodos metu bus renkamos geriausios instaliacijos, o jų kūrėjų lauks rėmėjų įsteigti prizai. Lapkričio 29 dieną renginį karūnuos meninis pasirodymas ir kasmetinis drabužių kolekcijų pristatymas“, – renginio veiklomis dalijasi K. Dzinzinas.
Dizainerių darbus vertins mados industrijos profesionalų komisija – stilistė Viltė Kinderevičiūtė-Vunderkindė, dizainerių duetas „JURE“ – Emilė Jurė ir Giedrė Jurė, aprangos ir įvaizdžio dizainerė, mados paskaitų ir seminarų lektorė Olesė Kekienė ir įvaizdžio stilistė, mados antropologijos lektorė Miglė Kazėnaitė. Laimėjusios kolekcijos dizainerio lauks rėmėjų įsteigti prizai ir jau tradicija tapęs pagrindinis trofėjus – auksinė adata.
Taip pat šiemet „Dizaino Dienos“ organizatoriai žiūrovams paruošė staigmeną – kolekcijų pristatymo metu jie turės progą išvysti naująją prekės ženklo „Pūga/73“ parodomąją kolekciją.
„Ši kolekcija įkvėpta gyvenimo mažame mieste, jo socialinės aplinkos ir darbininkų klasės paprastumo. Tokioje aplinkoje patiriamos emocijos, vietinių žmonių gyvenimo būdo atspindžiai, kasdieniai rūbai ir jų detalės yra pagrindinis kolekcijos resursas“, – pastebi dizainerės.
Eksperimentas, padedantis rasti autentiškumą
Drąsa ir autentiškumu išsiskiriančio renginio „Dizaino dienos“ organizatoriai teigia, kad šiuolaikinė mada nėra vienalytė, o kasdien gimstantis neva naujas stilius dažnai yra tik kratinys anksčiau klestėjusių tendencijų, prikeltų prievarta iš užmaršties.
„Žvalgymasis į kitų kūrinius, svetimų idėjų maišymas tampa norma. Šis procesas savaime nėra blogas, tačiau egzistuojančių mados etalonų abėcėlė dizaineriui dažnai veikiau tampa kliūtimi nei kelrode žvaigžde, kuriant naujas kolekcijas. Pripažinti standartai varžo menininko vaizduotės laisvę ir riboja kūrybos galimybes“, – įsitikinęs K. Dzinzinas.
Be to, informacijos amžiuje mada kinta greičiau nei bet kada anksčiau. Klestinti interneto kultūra vis dažniau formuoja žmonių suvokimą apie tai, kas yra madinga. Socialinių tinklų žvaigždžių bei tariamų mados ekspertų rekomendacijos neretai išauga į naujus stiliaus standartus, kuriuos kopijuoja tūkstančiai mados sekėjų.
„Užuot skyrę šiek tiek laiko tikram savęs pažinimui, žmonės linkę domėtis, ką šį sezoną perka įžymybės. Daugelis instinktyviai renkasi tai, kas jau išbandyta, populiaru, taip atsisakydami savo tapatybės. Žmogus tarsi patenka į visuomenės nuomonių spąstus – tampa „avimi“, bėgančia paskui tolstantį mados tendencijų burbulą“, – atkreipė dėmesį į temos aktualumą K. Dzinzinas.
Pasak K. Dzinzino, „Dizaino dienos“ finaliniame renginyje dizainerių darbus pristatys komisijos atrinkti modeliai, žengę garsiausių prekių ženklų podiumais.
Kolekcijų pristatymo bilietai čia.
Instaliacijų paroda nemokama.