Specialistai pastebi, kad gyvename tokioje visuomenėje, kurioje socialiniai tinklai – itin galingas įrankis, todėl jų naudojimas turi būti apgalvotas. Nors tai puikus, daugumai žmonių labiausiai prieinamas įrankis kuriant asmeninį prekės ženklą bei ieškant naujų karjeros galimybių, reikėtų nepamiršti, kad tai, kuo dalijamasi, yra vieša.

„Aktyvumas socialiniuose tinkluose ir tinkamas jų panaudojimas gali būti labai naudingas siekiant savo karjeros tikslų, užmezgant profesinius ryšius, plečiant asmeninio prekės ženklo pasiekiamumą ir žinomumą. Tačiau neatsakingas socialinių tinklų naudojimas gali ir neigiamai atspindėti žmogaus asmenybę ar padaryti reputacinę žalą“, – tikina Shayan Ali, „Continental Automotive Lithuania” ir „Continental Autonomous Mobility“ vadovas.

Kas geriau – būti aktyviu ar pasyviu socialinių tinklų vartotoju?

S. Ali nuomone, šiandien kuriant asmeninį prekės ženklą socialiniuose tinkluose išsiskirti tapo daug sunkiau. Būtent socialiniai tinklai tapo vieta, kurioje visi nori būti matomais, o tai priverčia išsižadėti savo autentiškumo, kuris gali praversti vystant karjerą.

„Žmogus, matydamas, kad tam tikras turinys yra populiarus ir sulaukia daug dėmesio, gali bandyti atkartoti tokį patį turinį net jei jo vertybės nesutaps. Šiai įtakai pasiduoti labai lengva, nes viskas globalėja. Kuriant asmeninį prekės ženklą, svarbu nusistatyti aiškius tikslus ir vertybes, kuriomis norite, kad jūsų asmeninis prekės ženklas būtų grindžiamas. Asmeninis prekės ženklas turi būti tikras ir atspindėti tikrą jus, svarbiausia – būti autentiškas“, – teigia „Continental“ Lietuvoje, vieno iš „KTU WANTed karjeros dienų 2023“ partnerių, vadovas.

Shayan Ali

Visgi jeigu žmogus nenaudoja ar yra „apleidęs“ savo socialinius tinklus tai nereiškia, jog jam užsiveria tam tikros karjeros galimybės. Pasak S. Ali, darbdaviai ieško tinkamo žmogaus, o ne tinkamo socialinio profilio, todėl, pirmiausia, svarbu sutelkti dėmesį į savo paties profesinį augimą.

„Galiausiai socialinių tinklų naudojimo svarba taip pat priklauso nuo to, kiek jų naudojimas gali būti tinkamas ar naudingas jūsų pasirinktai karjeros sričiai“, – sako S. Ali.

Komunikuojant galima atskleisti savo kompetencijas

Ar aktyvumas socialiniuose tinkluose turi priklausyti nuo specialybės? Ar būtinai su įmonės įvaizdžiu, komunikacija dirbantis specialistas pats turi būti aktyvus socialiniuose tinkluose ir rodyti pavyzdį, kaip tai daryti teisingai? Kiek tai gali lemti specialisto įsidarbinimo galimybes?

„Aktyvumas socialiniuose tinkluose neturi priklausyti nuo specialybės, tačiau už įmonės įvaizdį ir komunikaciją atsakingo specialisto atveju aktyvumas socialiniuose tinkluose gali būti vertingas. Efektyvaus ir apgalvoto dalyvavimo socialinėje erdvėje pavyzdys gali parodyti gilų šiuolaikinių komunikacijos tendencijų supratimą, padidinti organizacijos patrauklumą. Tačiau šis veiksnys turėtų būti vertinamas kartu su kitomis konkrečiai pozicijai reikalingomis kvalifikacijomis ir kompetencijomis“, – įsitikinęs S. Ali.

Nors aktyvus dalyvavimas socialinėje erdvėje gali padidinti specialisto patrauklumą, anot jo, tai paprastai yra tik vienas iš jų bendros kvalifikacijos aspektų ir turėtų būti vertinamas atsižvelgiant į platesnius įgūdžius ir patirtį.

Šiuo metu specialistai aktyviai komunikuoja „LinkedIn“ platformoje, todėl „LinkedIn“ profilis vis dažniau atstoja CV. Tačiau „Swedbank“ Lietuvoje Karjeros centro vadovės Simonos Lėverienės teigimu, dažnu atveju tai tas pats turinys kaip ir tradicinis CV, tik pateiktas kita forma, kartais lengviau skaitomas.

Simona Lėverienė

„Pasitaiko, kad kandidatai, norėdami išsiskirti iš minios, renkasi kūrybišką formatą,  o apie turinį jau kiek primišta. Verta pažymėti, jog  ne visose pozicijose kūrybiškumas svarbiausias. Visgi skaitant CV turinys yra esmė“, – pažymi „KTU WANTed karjeros dienų 2023“ partnerio atstovė.

Kvalifikacija vertinama pasitelkiant daugybę aspektų

S. Lėverienė tikina, kad turinys apie specialisto kompetencijas ir įgūdžius yra tai, ko ieško įmonės, o kokia forma bus pasirinkta – nėra taip svarbu: „Remiantis tokia strategija galima sėkmingai perskaityti turinį ir pažinti už jo esantį žmogų“.

Anot jos, darbdaviai pirmiausia vertina įgūdžius, asmenines savybes, vertybių atitikimą, potencialą, žmogaus motyvaciją, norą mokytis.

„Kiekvienai pozicijai gali būti taikoma skirtinga formulė, nors ir žvelgiama į tuos pačius aspektus. Nemenką svorį suteikia ir tai, kaip nuosekliai siekiama savo karjeros tikslų, kaip aktyviai įdedamos pastangos ir kaip tai sutampa su asmenybe“, – sako S. Lėverienė.

Ji tikina, kad kai darbo patirtis nėra didelė ir karjera dar tik pradedama, darbdavio vertinime didelę dalį užima kandidato motyvacija, tai, kaip sklandžiai ir tiksliai žmogus gali apibūdinti save, savo patirtį ir lūkesčius.

Kitas svarbus aspektas – savęs pozicionavimas. Kaip ir kur tinkamai pristatyti savo turimas žinias ir įgūdžius ir sudominti darbdavius?

„Manau, kad tradicinis „Curriculum Vitae“ (CV) – sena, bet vis dar tinkama ir veiksminga forma reziumuoti savo patirtį ir pozicionuoti kaip profesionalą savo srityje. Kitas būdas – buvimas aktyviu – dalyvauti karjeros dienose, mugėse,  nepabijoti ir eiti drąsiai kalbėtis su įmonių atstovais, plėsti kontaktų ratą, galiausiai kandidatuoti, save rodyti, aktyviai dalyvaujant įvairiose veiklose, kurios kuria įgūdžius, formuoja asmenybę“, – teigia „KTU WANTed karjeros dienų 2023“ partnerio atstovė S. Lėverienė.

Didžiausias Baltijos šalyse jaunimo ir įmonių atstovų kontaktų renginys – „KTU WANTed karjeros dienos 2023“ – jau spalio 19 dieną, Kauno „Žalgirio“ arenoje. Išsamesnė informacija: https://karjerosdienos.ktu.edu/