Po diplomų įteikimo šventės su Gvidu kalbėjome apie pasirinkimus, Šiaulių miesto privalumus, dėl kurių jis apsisprendė likti studijuoti saulės mieste, ir perspektyvas jaunam žmogui suderinti asmeninį gyvenimą, studijas ir darbą. Gvidas siekia nuolat plėsti žinių ir patirčių lauką, yra atviras tolimesniam tobulėjimui. Kas jį motyvuoja maksimaliai išnaudoti visas gyvenimo siunčiamas galimybes?
Kas lėmė studijų pasirinkimą? Kodėl būtent Šiauliai, Šiaulių valstybinė kolegija?
Gvidas: studijų pasirinkimą lėmė tai, kad šios studijos atitiko mano vertybes ir pasaulėžiūrą. Man patinka padėti kitiems žmonėmis, taip pat mėgstu bendrauti, domiuosi žmogumi ir jo asmenybe per psichologijos prizmę. Pasirinkau Šiaulius, nes čia augau. Manau, kad man taip buvo naudingiau – tiek piniginiu, tiek laiko atžvilgiu. Tikriausiai pasirinkęs studijas tokiame mieste kaip, pavyzdžiui, Vilnius, nebūčiau galėjęs sau leisti tiek daug nuveikti. Šiauliuose turėjau galimybę sutaupyti ir investuoti pinigus ten, kur jų labiausiai reikia. Taip pat turėjau galimybę sutaupyti laiko ir skirti jį dalykams, kuriuos mėgstu, kurie man reikalingi. Vilnius vis dėlto, kaip žinome, pasižymi ilgais atstumais ir dideliais kamščiais. Pasirinkau Šiaulių valstybinę kolegiją, nes ši mokslo įstaiga man pasiūlė tokią studijų programą, kurios aš ir ieškojau. O ieškojau galimybės mokytis tai, kas man patinka, turėjau tikslą suderinti studijas, darbą ir asmeninį gyvenimą.
Kaip apibūdintumėte savo studijų patirtį?
Gvidas: auginanti, brandinanti, plečianti pasaulėžiūrą, priverčianti išeiti iš komforto zonos, leidžianti pamatyti problemas iš kitos perspektyvos, priverčianti nuosekliai planuotis laiką ir darbus, ugdanti gebėjimus dirbti su dokumentais, savimi, kitais žmonėmis ir mokslo informacijos šaltiniais.
Kaip leidžiate savo laisvalaikį?
Gvidas: esu dirbantis žmogus, todėl mano studijos sudarė didžiąją dalį laisvalaikio. Kita vertus, likdavo šiek tiek laiko įsitraukti į papildomas Šiaulių valstybinės kolegijos veiklas, pavyzdžiui, dalyvauti projektuose, vesti stalo žaidimų dirbtuves ir skaityti pranešimus studentų mokslinėse konferencijose. Likusi nedidelė dalis mano laisvalaikio yra skirta fiziniam aktyvumui, knygų skaitymui ir draugams.
Socialinis darbas. Ką jis reiškia jūsų gyvenime? Kas paskatino eiti šiuo keliu?
Gvidas: socialinis darbas man reiškia pagalbą kitam asmeniui, kuris gyvenime susidūrė su problema, sudėtinga situacija arba krize. Šiuo keliu mane paskatino eiti stipri empatija ir tvirtos vertybės. Tikiu, kad socialiniai darbuotojai ir kiti žmonės turi galimybę daryti nedidelius pokyčius bent jau savo darbo lauke arba savoje aplinkoje. Jei didžioji dalis studentų ir žmonių turėtų tokią mąstyseną, galėtume nuveikti žymiai daugiau nei iki šiol esame nuveikę.
Kaip sekėsi suderinti studijas ir darbą?
Gvidas: suderinti studijas ir darbą sekėsi nesunkiai. Kasmetines darbo apmokamas atostogas naudojau paskaitoms lankyti. Egzaminai vykdavo šeštadieniais, o praktiką derinau su darbu taip, kad sąžiningai susipažinciau su praktika ir jos galimybėmis. Nemeluosiu, buvo momentų, kai turėjau paprašyti draugų supratingumo ir atsisakyti susitikimų ar vakarėlių, nes turėjau savo laiką skirti studijoms. Taip pat kartais turėjau atsisakyti ne pirmo būtinumo veiklų asmeniniame gyvenime tam, kad galėčiau įgyti reikalingų žinių ir patirties studijų metu. Bet tai normalu, nes visų žmonių laikas ribotas, mes darome sąmoningus pasirinkimus, kam šį laiką skirti ir kam jo neskirti.
Buvote ištęstinių studijų studentas, tačiau dalyvavote kolegijos renginiuose, prisidėjote prie įvairių iniciatyvų. Kaip manote, nuo ko priklauso studentų motyvacija, jų noras imtis įvairių veiklų, aktyviau dalyvauti aukštosios mokyklos gyvenime?
Gvidas: manau, jog studentų motyvacija priklauso nuo asmeninės patirties ir brandos lygio. Jei studentas niekada nebuvo išėjęs iš komforto zonos ir nėra linkęs ieškoti asmeninio tobulėjimo, tada tikrai nebus vidinės energijos dalyvauti įvairiose veiklose ir aukštosios mokyklos gyvenime. Studentai dažnai gali priimti daugybę dalykų kaip duotybę ir nesuprasti, kokią vertę įvairios veiklos gali turėti ateityje. Tikriausiai vertės suvokimas atsiranda tuomet, kai supranti, kad tai, kas praeityje buvo nemokama, dabar gali tapti mokama arba išvis nebeprieinama. Taip pat, kaip ir minėjau, nenoras išlipti iš komforto zonos gali studentą versti atsisakyti dalyvavimo įvairiose veiklose. Tokiu atveju studentai renkasi plaukimą pasroviui, tik neaišku, kur ta srovė studentą gali nunešti. Manau, kad komforto zona gali studentui sukurti iliuziją, jog jis galės gyventi taip patogiai visada, todėl gali atrodyti, kad nereikia dėti visų pastangų pasiimant viską, ką gali studentui tuo metu pasiūlyti aukštoji mokykla ir gyvenimas. Tie, kurie supranta veiklų vertę, siekia asmeninio tobulėjimo, nori pasiimti tai, ką tuo laikotarpiu gyvenimas siūlo geriausia, ima viską ir eina tuo ir taip trumpu gyvenimo keliu, kuris mums visiems yra duotas maždaug tolygus. Manau, kad daugiausiai dėl mūsų asmeninių pasirinkimų pasiekiame vienokį arba kitokį gyvenimo kelionės tikslą ir tam tikrų rezultatų. Todėl, jei studentas nori siekti daugiau nei vidutiniškai, primygtinai siūlau dalyvauti, pažindintis su žmonėmis, domėtis įvairia veikla, kurti idėjas ir galiausiai jas realizuoti.
ŠVK – asmenybę auginančios patirtys!
Domina studijos Šiaulių valstybinėje kolegijoje? Susisiekime jau dabar! Stojančiuosius konsultuojame telefonu 8 615 97 114, el. paštu priemimas@svako.lt arba Kolegijos centriniuose rūmuose (Aušros al. 40, 212 kab., Šiauliai).