Šiaulių valstybinės kolegijos Sveikatos priežiūros fakulteto dėstytojai ir administracija šį studenčių būrelį sutartinai vadina Vabalninko grupe. Pokalbyje, vykusiame jau po baigiamųjų darbų gynimo, kalbėjomės apie pavadinimo kilmę, studentiško ir ne tik gyvenimo peripetijas.
Apie studijas – iš (ne)tradiciškų studenčių
Pavadinimas Vabalninko grupė atsirado labai paprastai. Tiesiog šios studentės, prieš pradėdamos studijuoti Šiauliuose, jau buvo baigusios Biržų technologijų ir verslo mokymo centro Vabalninko skyriuje vykdomą Socialinio darbuotojo padėjėjo programą, dalis ir dirbo šį darbą. Šiaulių valstybinė kolegija yra sudariusi sutartį su minėta mokymo įstaiga. Sutartyje numatoma, kad, studijuojant Šiauliuose, kai kurie Vabalninke išklausyti dalykai yra įskaitomi. Maža to, jau turintys socialinio darbuotojo padėjėjo kvalifikaciją yra priimami iškart į trečią ŠVK vykdomos Socialinio darbo programos kursą, todėl aukštojo mokslo diplomą įgyja netradiciškai greitai – per dvejus metus.
Šie dveji metai Jūratei, Viktorijai, grupės seniūnei Rasai, Monikai, Dainorai, Dianai ir Klaudijai buvo kupini naujų pažinčių, įvairiausių patirčių ir gerokai išaugusio žinių bagažo.
Žinoma, pirmiausia reikėjo priprasti prie kitokių dėstymo metodų ir būdų, didesnio krūvio ir gausesnių savarankiško darbo užduočių. Studentės dar prisimena, kurio dalyko užsiėmimai kolegijoje buvo patys pirmieji, kurio – paskutiniai. Įstrigo ir šios programos studentams studijų pradžioje tradiciškai organizuojamas patirtinis žygis. Kadangi dalį studijų laiko užėmė dėl pandemijos paskelbtas karantinas, jos nemažai bendravo ir nuotoliniu būdu, aptardavo užduotis, kartu ieškodavo atsakymų į su studijomis susijusius klausimus, diskutuodavo. Susiformavo kolektyvas, kurio narės mokėsi ir viena iš kitos.
Studentės pripažįsta, kad lengva nebuvo, bet įdomu buvo tikrai. Aišku, kad pasitaikė ir silpnumo akimirkų, kai atrodė, kam viso to reikia: važinėti į Šiaulius ir spėti į 8 valandą ryto prasidedančią pirmą paskaitą, dalyvauti užsiėmimuose, atlikti užduotis. Tokias akimirkas įveikti labai padėjo šeimų palaikymas, visų Socialinio darbo katedros dėstytojų ir grupės kuratorės Laimos Milkintaitės pagalba.
Paklaustos, ar ir kitiems patartų stoti į ŠVK, studentės sutartinai palinksi galvomis – studijuoti tikrai buvo verta.
Svarbiausia – empatija
Savo pasirinkimu studijuoti jau su pažįstamomis veiklomis siejamą Socialinio darbo studijų programą Jūratė, Viktorija, Rasa, Monika, Dainora, Diana ir Klaudija tarsi patvirtino, kad šis darbas artimas, čia jos jaučiasi realizuojančios save. Paklaustos, koks žmogus gali būti socialinis darbuotojas, ar tai gali daryti bet kas, studentės tvirtina, kad taip nėra.
Socialiniai darbuotojai dirba su skirtingo amžiaus, skirtingų galimybių socialinių paslaugų gavėjais. Šiame darbe, pasak pašnekovių, svarbi yra empatija, gebėjimas suprasti kito žmogaus elgesio motyvus, nebrukti savo požiūrio, bet kartu mokėti patarti, jei matai, kad vienoks ar kitoks elgesys kenkia pačiam žmogui. Pasitaiko labai subtilių situacijų, kurias socialinis darbuotojas turi suvaldyti, parinkti žodžius, leisiančius informaciją perteikti kuo tiksliau ir neįžeisti. Reikia gebėti nebijoti socialinės atskirties grupėms priklausančių žmonių. Tik taip įmanoma užmegzti kontaktą, kuris yra darbo sėkmės prielaida, užsiauginti pagarbą, vėliau garantuosiančią pasitikėjimą, draugystę.
Pasiremdamos savo patirtimis, studentės papasakojo, kad mūsų visuomenė dar labai stokoja švietimo daugeliu klausimų. Socialinio darbuotojo veikla dažnai siejama su stereotipais, kurie tolimi nuo tikrovės. Kaip tik todėl ir įstojusios studijuoti socialinio darbo iš aplinkos jos sulaukė klausimų, ar tikrai supranta, kur eina, ką veiks. Būsimosios Šiaulių valstybinės kolegijos absolventės nusiteikusios optimistiškai. Jos mano, kad aiškinant, šviečiant galima pasiekti tikrai daug. Rengdamos baigiamuosius darbus, Jūratė, Viktorija, Rasa, Monika, Dainora, Diana ir Klaudija atliko tyrimus, kurie dar labiau išplėtė žinias, pasiūlė naujų minčių.
Kai iki diplomų liko tiek nedaug
Šiaulių valstybinėje kolegijoje Socialinio darbo programos absolventai gauna socialinių mokslų profesinio bakalauro laipsnį, gali dirbti socialiniais darbuotojais. Dalis grupės su socialinių paslaugų teikimu susijusį darbą dirbo iki studijų, studijų metu, nesirengia šios srities palikti ir toliau.
Studentės dar nėra iki galo nusprendusios, kiek kurios gyvenimą keis gautas aukštojo mokslo diplomas – jos jau galės užimti aukštesnes pareigas nei iki šiol. Neatmetamos ir tolesnių studijų galimybės, nes šios programos absolventai studijas gali tęsti universitetuose pagal socialinių mokslų studijų krypčių grupės socialinio darbo krypties ir kitų studijų krypčių programas. Baigus papildomąsias studijas arba įvykdžius kitus aukštosios mokyklos nustatytus reikalavimus galima stoti į antrosios pakopos magistrantūros studijas. Tolimesnius planus parodys laikas, o dabar Jūratė, Viktorija, Rasa, Monika, Dainora, Diana ir Klaudija tiesiog konstatuoja, kad studijos pirmiausia prisidėjo prie jų asmeninio augimo, suteikė daugiau užtikrintumo, pasitikėjimo savo sprendimais, kuriuos tenka priimti dirbant su socialinių paslaugų gavėjais.
ŠVK – asmenybę auginančios patirtys!
Domina studijos Šiaulių valstybinėje kolegijoje? Susisiekime jau dabar! Vyksta priėmimas!
Stojančiuosius konsultuojame telefonu 8 615 97 114, el. paštu priemimas@svako.lt arba Kolegijos centriniuose rūmuose (Aušros al. 40, 211 kab., Šiauliai). Siekiantiems aukštojo išsilavinimo šiemet siūlome net 22 studijų programas sveikatos, socialinių, informatikos, inžinerijos mokslų bei verslo ir viešosios vadybos studijų krypčių grupėse.