Sėkmingo ugdymo paslaptis – studijų procese taikyti aktyvius mokymo metodus ir įvairią mokomoją medžiagą atsižvelgiant į šių dienų aktualijas aukštojo mokslo ir darbo rinkos srityse. Profesionalas nuolat keliantis kvalifikaciją ir gilinantis žinias įvairiuose mokymuose perduoda vertingą patirtį studentams ir padeda sustiprinti pasirinktos karjeros pagrindą. Viena tokių profesionalų – Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Menų akademijos Įvaizdžio dizaino studijų programos lektorė, įvaizdžio dizainerė Violeta Dobrovolskienė.
Mokymosi galimybės per patirtį: nuo teorijos iki praktikos
Lektorė, turinti stažuočių patirties įvairiose Lietuvos ir užsienio institucijose, tokiose kaip LRT studija, aprangos gamybos įmonė „Dianas Nähstube“ Vokietijoje ir kitos, teigia, kad galimybė tobulinti profesinius įgūdžius suteikia tik teigiamas perspektyvas. Praktinė patirtis realioje darbo aplinkoje, bendravimas su savo srities profesionalais, kelionės į užsienį, susipažinimas su skirtingomis kultūromis, taip pat naujų žinių ir gebėjimų įgijimas bei jų pritaikymas studijų procese – visa tai ne tik prisideda prie asmeninio lektorės profesinio augimo, bet ir yra neįkainojama nauda studentams. Paskaitų perkelimas iš tradicinių auditorijų į išorines erdves – tokias kaip Grimo akademija, Kauno šokio teatras „Aura“, Focusstudio, Kaunas kultūros sostinė 2022, kino aikštelės, įvairūs muziejai Lietuvoje ir užsienyje – studentams leidžia įžvelgti, kad teorinės žinios, įgytos paskaitose ir knygose, praktiškai taikomos efektyviau ir dinamiškiau.
Praktinės patirties integracija studijose
Šiuo metu V. Dobrovolskienė tobulina savo įgūdžius dirbdama su vieno žymiausių mados istorikų ir kolekcininkų Aleksandro Vasiljevo fondo archyvu Visagine, o vėliau vyks į Paryžių, kur įsikūręs fondo biuras. Lektorė analizuoja istorinius kostiumus ir jų vaidmenį formuojant asmens įvaizdį. Tyrinėdama istorinę medžiagą, V. Dobrovolskienė siekia pagilinti tiek teorines, tiek praktines žinias apie pasaulėžiūros, vyravusios tam tikruose istoriniuose perioduose, įtaką žmogaus asmeniniam įvaizdžiui, kuris, savo ruožtu, formavo tapatybės ir statuso suvokimą visuomenėje bei prisidėjo prie istorinio kostiumo raidos.
Šią patirtį lektorė pritaikys studijų procese, supažindindama būsimus įvaizdžio dizainerius su žmogaus įvaizdžio ir aprangos pasirinkimo sąsajomis bei visuomenės požiūriu į šiuos aspektus. Be to, ji pristatys, kaip skirtingos pasaulinės krizės – karai, ekonominiai sukrėtimai ir juos lydintys reiškiniai – paveikė asmens pozicionavimo tradicijas visuomenėje, paspartino kostiumų evoliuciją ir kaip Prancūzijos revoliucijos ideologija formavo kostiumų demokratizavimo procesus.
Studentų kūrybinė raiška ir mokymo metodai
Įvaizdžio dizaino studijų programos dalykuose studentų atliekami darbai ir įgyvendinami projektai dažnai eksponuojami tiek kolegijos, tiek kitų įstaigų patalpose. „Parodų rengimui visada pasitelkiu į pagalbą studentus. Tokiomis aplinkybėmis studentai patys pamato, kokie meniniai sprendimai pasiteisina, ieško geriausios eksponato vietos, įvertina parodos vientisumą su ją supančia aplinka, panaudoja kompozicijos, spalvotyros ir kitų paskaitų metu gautas žinias. Kai studentai manęs klausia, kur kabinti šią nuotrauką, visada provokuoju galvoti ir atsakymų ieškoti patiems – klausiu, o kaip tu manai, kodėl tau taip atrodo ir pan. Studentai jau žino šį mano atsakymų į klausimus metodą, todėl ir patys būna pasiruošę argumentuotus atsakymus“, – mokymo metodais dalijasi V. Dobrovolskienė.