Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Pedagogikos katedros lektorė, „Family Lab Academy“ – Švietimo inovacijų akademijos įkūrėja dr. Jovita Starkutė švietime dirba daugiau negu 18 metų. Profesinėmis žiniomis dalinosi ir patirties sėmėsi tokiose švietimo organizacijose kaip ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas, V. A. Graičiūno kolegija, AL Holdingas, Šiaurės licėjus.
„Mane visada žavėjo švietimo vadyba, inovatyvūs vadybos ir ugdymo metodai. Šią vasarą apsigyniau disertaciją „Organizacinės kultūros bruožų raiška Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose“, tad turiu siekį ir toliau disertacijos idėjas skleisti praktiniame lygmenyje kuriant ugdymo programas įstaigoms, kad pokyčiai vyktų greičiau ir efektyviau bei su asmenine žmonių transformacija“, – dalijasi J. Starkutė.
Lektorė džiaugiasi, kad prieš tris metus susipažinus su Menų ir ugdymo fakulteto bei Pedagogikos katedros vadovais, iškart užsimezgė šiltas bei kuriantis ryšys su Kauno kolegija. Šio ryšio vedama šių metų rugsėjį pilna koja įžengė į Pedagogikos katedros lektorės pareigas ir prisijungė prie kolegijos bendruomenės. J. Starkutė dėsto „Švietimo vadybos“ dalyką Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo studijų programos studentams.
Dr. Jovita Starkutė: visuose santykiuose turi būti mainai, tai svarbu kokybiškam ir lygiavertiškam santykiui kurti
Lektorė, paklausta, kas ją žavi darbe su studentais, pasakoja apie svarbą būti savimi, norą pasidalinti sukaupta patirtimi ir žiniomis su kitais, siekį matyti daugiau už dėstomo dalyko ribų.
„Man svarbu, kaip studentai jaučiasi, kokio asmeninio progreso siekia dalyko laikotarpiu, kokius sau tikslus kelia ir kokio rezultato siekia. Mano kuriamas ryšys nėra studentams „patogus“. Tikiu, kad jis keliantis iššūkių kritiškai mąstyti, gebėti reflektuoti ir įveikti kitas savo asmenines baimes, bet tikiu, kad yra jiems reikalingas“, – teigia, darbe vertinanti pagarbą, tikėjimą ir pasitikėjimą, laisvę veikti bei kurti, J. Starkutė.
Inovacijų taikymas studijų procese
Lektorei svarbu į studijų procesą įtraukti naujoves, todėl jos dėstomas „Švietimo vadybos“ dalykas savyje turi šiandien ypač aktualių ir naudingų temų kaip lyderystė, strategijos kūrimas, kultūros vystymas, sprendimų priėmimas, konfliktų valdymas ir daugelis kitų, kurios reikalingos bet kuriame darbe.
„Mano dėstomo dalyko studentai – esami ir būsimi mokytojai, būsimi ugdymo įstaigų vadovai, todėl svarbu ne tik turėti reikalingas žinias organizacijos vadybai, bet ir savo asmeninei vadybai bei antreprenerystei ugdyti. Todėl savo dalyko metu daug dėmesio skiriu ne tik asmeniniam augimui ir tobulėjimui, bet ir dalyko temų vizualizacijoms ir jų tęstinumui įtvirtinti, refleksijoms, viešojo kalbėjimo įgūdžiams, kas iš esmės keičia ne tik dalyko praktiką, bei ir sukuria vertę studentams“, – pažymi J. Starkutė.
Patyriminės išvykos – neįkainojama patirtis studentams
Lektorė pabrėžia patyriminių išvykų naudą studentams. „Tokios išvykos leidžia patirti kiekvienos, kurioje lankomės, įstaigos gyvenimą, „užuosti“ kultūrą, būti jų aplinkoje, matyti žmones ir jų kūrybą, jausti jų nuotaikas ir girdėti garsiai išsakomas mintis. O kultūra tai tarsi „kaip kvapas namuose, kurį įėjęs iš karto užuodi ir atpažįsti, kas šiuose namuose vyksta“ – savo įžvalgomis dalijasi būsimų specialistų dėstytoja.
Pasak jos, apsilankymas realioje darbo aplinkoje ir gebėjimas būti „čia ir dabar“ – studentams yra neįkainojama patirtis, nes gali pajusti, kur nori dirbti ateityje. To įrodymas vakar įvykęs vizitas mokykloje „Herojus“. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo studijų programos trečio kurso studentės po apsilankymo pastarojoje įstaigoje, apžiūrėjusios patalpas, įvertinusios ten taikomus mokymo procesus ir pabendravusios su progimnazijos vadove Egle Baltrušaitiene, džiaugėsi vertinga patirtimi. Būsimos specialistės turėjo galimybę susipažinti su privačiu sektoriumi, gauti atsakymus į joms rūpimus klausimus, pajusti darbuotojų nuotaikas ir bendrą įstaigos atmosferą. Studentės liko sužavėtos mokykloje „Herojus“ taikomais principais ir norėtų sugrįžti čia atlikti praktiką ar net ateityje įsidarbinti.