Domėtis šia tema Jurą pastūmėjo darbo vadovas doc. dr. Tomas Rekašius. O ir pats Juras, studijuodamas tiksliuosius mokslus matė, kad ne visi studentai sėkmingai baigia semestrą po semestro, kai kurie studentai iškrenta iš studijų nebaigę universiteto. Taip pat pastebėjo, kad lankantys užsiėmimus studentai turi geresnius rezultatus, o iš studijų iškrenta nebūtinai silpniausiai besimokantys. Juras Lukaševičius sako, kad nebaigti studijų yra blogai ne tik studentams, bet ir universitetui, ir netgi Lietuvai. Tai ekonominiai bei socialiniai nuostoliai. Nustačius priežastis, kurios lemia studentų studijų rezultatų sėkmę, galima imtis veiksmų, padedančių rizikos grupėje esantiems studentams, taip pagerindami bendrus švietimo rezultatus ir sumažindami studentų iškritimo tikimybę.
Konkursinis balas tolesnei studento sėkmei nėra svarbus
Pirmieji tyrimo rezultatai VILNIUS TECH studentą nustebino: stojamieji balai, tai yra mokyklos rezultatai neturėjo statistiškai reikšmingos įtakos studentų akademinei sėkmei universitete. Pradžioje, išanalizavęs dviejų studijų programų, turinčių virš 100 studentų, keturių laidų baigimo duomenis, Juras nustatė, kad konkursinis stojamasis balas neturėjo jokios įtakos tolesnei studento akademiniams pasiekimams ir jo galimybėms sėkmingai baigti universitetą. Faktas atrodė neįtikėtinas, todėl Juras pasirinko išanalizuoti dar dešimt VILNIUS TECH studijų programų. Į sąrašą pateko inžinerijos, matematikos, informatikos, socialinių mokslų, verslo ir viešosios vadybos studijų krypčių grupių programos. Tendencija pasitvirtino. Tyrimo išvados paneigia gyvuojančią nuomonę, kad mokyklos pasiekimai turi lemiamą įtaką mokinio ateities karjerai. Tai lemia tik galimybę stoti į universitetą, bet negarantuoja tolimesnės sėkmės.
J. Lukaševičius sako, kad įstojus į universitetą reikia žiūrėti į tai, kaip į naują pradžią, nes sėkmė universitete labiau priklauso nuo studentų įsitraukimo ir asmeninės motyvacijos. Ši įžvalga yra gera žinia ką tik įstojusiems studentams, kurie galbūt neturėjo puikių rezultatų mokykloje ir nerimauja dėl ateities. Juras pabrėžia, kad kiekvienas gali sužibėti universiteto aplinkoje, nepaisant savo praeities akademinių pasiekimų.
Kas turi įtakos sėkmingam studijų baigimui?
Ieškant atsakymo į klausimą, kas lemia studentų akademinę sėkmę, tampa akivaizdu, kad nėra universalaus priežasčių sąrašo, kurio remiantis galima tiksliai prognozuoti, ar studentas iškris. Tačiau pastebėti pasikartojantys aspektai, reikšmingai lemiantys studentų rezultatus. Vienas iš svarbiausių yra ryšys tarp pažymių vidurkių ir akademinės sėkmės. Studentai, kurių pažymiai studijuojant yra aukšti, turi mažesnius iškritimo šansus. Ypač svarbūs tolesnei studento sėkmei yra pirmojo semestro pažymiai: turintys aukštesnį pirmojo semestro vidurkį tikėtina sėkmingai studijuos ir toliau. Įdėtos pastangos pirmuose universiteto kursuose nulemia tolimesnių semestrų rezultatus. Panašiai kaip ir mokykloje, jei išvengiama spragų atsiradimo, naujų temų įsisavinimas vyksta sklandžiau. Tačiau pastebima, kad studentai, kurie iš karto susiduria su sunkumais, gali turėti iššūkių, didinančių iškritimo riziką. Taigi, pirmieji studijų rezultatai yra svarbus signalas, leidžiantis aukštosioms mokykloms anksti identifikuoti rizikos grupėje esančius studentus ir jiems padėti.
,,Džiaugiuosi, kad mano bakalauro baigiamasis darbas „VILNIUS TECH edukacinių duomenų statistinė analizė“ gali pasitarnauti būsiemiems studentams. Tyrimas parodė, kad akademinė sėkmė universitete yra prieinama visiems, kurie nori įdėti pastangų. Tai nukreipia dėmesį į dabartinius ir būsimus veiksmus. Studentai gali formuoti savo ateitį per sunkų darbą, didindami atsparumą iššūkiams ir naudojimąsi turimais ištekliais. Ši įžvalga ne tik motyvuoja studentus priimti augimo mąstyseną, bet ir skatina švietimo institucijas remti ir skatinti visus studentus, pripažįstant, kad praeities rezultatai neriboja būsimo potencialo“ – sako VILNIUS TECH absolventas Juras Lukaševičius.