Atsakymus į šiuos klausimus bei daugelį kitų įdomių dalykų gali sužinoti studijuodamas Žiniasklaidos inžineriją Kauno technologijos universitete. Nes inovacijos, grafinės komunikacijos, spauda, moderniosios lazerinės technologijos, nanotechnologijos ir protingosios medžiagos, estetika, reklama, dizainas, animacija, fotografija – visa tai – Žiniasklaidos inžinerija.

Poligrafijos pramonės ir reklamos rinkos augimas

Poligrafija – pramonės šaka, apimanti visus spausdintos produkcijos gamybos būdus. Paskutiniųjų metų poligrafijos pramonė išaugo net 21%. Spausdinta produkcija populiari visame pasaulyje. Tai reklaminiai gaminiai, plakatai, knygos, žurnalai, laikraščiai. Plačiai vystomos pakavimo technologijos: spauda, dizainas, specializuota programinė įranga. Poligrafijos gaminiai – tai, kuo žmogus pradeda informatyvų rytą ir laikydamas rankose knygą maloniai baigia dieną.

Reklamos agentūrų skaičius taip pat pasižymi augimu. Populiarinti prekes ir paslaugas būtina, o reklamos įmonės šiomis dienomis siūlo ypač platų populiarinimo priemonių spektrą.

Reklamos sritis – technologijų ir kūrybiškumo sandūra 

Mark Tungate, knygos apie reklamą „Adland“ („Reklamos šalis“) autoriaus nuomone, reklamos rinka šiuo metu veikiama trečiosios reklamos revoliucijos. Pirmoji, pagal jį, yra spausdinimo mašinos išradimas (apie 1440 metus) bei kūrybinė revoliucija, o trečioji vyksta dabar ir yra susijusi su naujausių technologijų ir reklamavimosi kanalų atsiradimu – tai internetas, mobilieji telefonai ir t. t.

Visus kasdien pasiekia didžiuliai informacijos srautai, daugybė reklamos žinučių perteikiamų vaizdiniu, tekstiniu ar garsiniu būdu. Tai vyksta kiekvieną sekundę tiek bet kur gatvėje, tiek televizoriaus ar kompiuterio ekrane, tiek ir čia pat kišenėje – naujame išmaniajame telefone. Kas kuria šią grafinę informaciją ir koks įdomus technologijų ir kūrybos derinys slypi kitoje – gamybinėje – reklamos pusėje?

Sėkmingos karjeros galimybės

Spaudos ir reklamos išpildymui dažniausiai pasitelkiama didelė komanda. Tai ir kūrybos direktoriai, projektų vadovai, spaudėjai, technologai, reklamos išpildytojai, dizaineriai-maketuotojai, tekstų kūrėjai, media planuotojai, ir visi kiti, kurie prisideda prie kūrybinių, gamybinių ir marketingo procesų.

Tiek poligrafijos, tiek reklamos srities gamintojus jungia būtina savybė – puikus savo srities išmanymas. Spauda, reklama, elektroninė ir internetinė erdvė bei jų dizainas yra neatsiejama šiuolaikinio gyvenimo dalis. Dalyvauti jo kūrime reiškia neišsenkančią idėjų sklaidą, savirealizacijos ir asmeninio tobulėjimo galimybes. Naudojimasis naujausiomis žiniasklaidos technologijomis bei jų pritaikymas kuriant estetinį vaizdą leidžia daryti pasaulį gražesnį, kokį patys įsivaizduojame.

Studentams labai svarbu įgytas žinias panaudoti praktiškai ir tai galima atlikti praktikos metu Lietuvos arba užsienio įmonėse (pagal ERASMUS programą). O baigus studijas galima rinktis vieną iš maždaug 2000 Lietuvos įmonių – spaustuvę, leidyklą, reklamos agentūrą, grafinių komunikacijų, pakavimo technologijų ar kitą įmonę – savo karjeros siekiams ir idėjoms realizuoti.

Bakalauro studijų programa Žiniasklaidos inžinerija yra skirta ne tik aukštos kvalifikacijos spaudos inžinerijos ir reklamos technologijų specialistams rengti, bet ir paruošti kompetentingus įmonių vadovus. Norint gauti dvigubą kvalifikacijos laipsnį, galima rinktis vieną iš šių gretutinių studijų: marketingas, vadyba ar ekonomika.

Nori žinoti daugiau ir turi klausimų? Prisijunk KTU Grafinių komunikacijų inžinerijos katedros Facebook puslapyje: http://www.facebook.com/KTU.GKIK

 

Daugiau informacijos apie bakalauro studijų programą Žiniasklaidos inžinerija: www.ktu.lt/studijos