Kai žmogus turi tikslą gauti atitinkamą išsilavinimą, jis visas jėgas sutelkia tam, kad šis sumanymas būtų įgyvendintas. Idealus variantas – vien tik studijoms skirtas laikas. Vis dėlto dažnai gyvenime iškyla būtinybė derinti kelias veiklas.

Bibliotekininkės tampa informacijos valdytojomis

Informacijos valdymo programos absolventes Olesią Kononeko (ji ŠVK jau anksčiau baigė Įmonių ir įstaigų administravimo programą) ir Editą Juodeikienę sieja ne tik ta pati akademinė grupė. Abi jau iki studijų dirbo bibliotekose, darbas patiko, todėl natūraliai atėjo mintis pradėti vėl kibti į mokslus. Pasakodamos apie sėkmingai pabaigtas ištęstines Informacijos valdymo studijas Olesia ir Edita sutaria, kas jas abi džiugino. Pirmiausia, aišku, minėtinos žinios ir gebėjimai, kurių pasisemta su kaupu. Edita po kiekvieno semestro papildytą žinių bagažą perduodavusi administracijai ir kolegoms iš Mažeikių viešosios bibliotekos. Olesia įsimintiniausiu studijų renginiu vadina Hakatoną – kūrybines dirbtuves, kuriose susipažino su verslo idėjų vystymo metodais, o naujas žinias iškart galėjo pritaikyti darbovietėje. Absolventės tik pačiais geriausiais žodžiais mini ir ERASMUS+ praktiką Rygoje, kuri praturtino naujomis pažintimis, tarptautine profesine patirtimi ir dar daugybe atradimų. Olesia ir Edita studijų Šiaulių valstybinėje kolegijoje metus vadina vienu iš geriausių gyvenimo etapų.

Joms antrina tos pačios programos šių metų absolventė Jurgita Lazauskaitė. Ji jau iki studijų dirbo Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešojoje bibliotekoje. Nusprendusi patobulinti bibliotekininkystės žinias Jurgita pasirinko vienintelę Lietuvoje Informacijos valdymo programą. Studijos ir darbas bibliotekoje, pasak Jurgitos, buvo dvi veiklos sritys, harmoningai papildžiusios viena kitą. Baigiamojo darbo temą – „Lyginamoji Vilniaus apskrities viešųjų bibliotekų ir Slovėnijos Gorenskos regiono viešųjų bibliotekų teikiamų kraštotyros paslaugų analizė vadovų požiūriu“ – pasirinkti paskatino domėjimasis ne tik Lietuvos, bet ir kitų Europos šalių kraštotyrinio darbo patirtimi. Jurgita patenkinta studijomis Šiaulių valstybinėje kolegijoje, nes čia ji galėjo puikiai suderinti darbą ir paskaitas, išmoko ne tik valdyti informaciją, teikti informacines, kultūrines ir edukacines paslaugas, bet ir susipažino su įdomiais žmonėmis, sukaupė daug į praktinę veiklą orientuotų žinių, vertingų patirčių, turėjo galimybių išreikšti save.

Puikaus darbo ir studijų derinimo pavyzdžių esama ir tarp kitų Šiaulių valstybinėje kolegijoje vykdomų programų studentų.

Studijos padeda atrasti pašaukimą

Kosmetologijos studijas ŠVK šiais metais baigusi Monika Švaikauskienė tai, kas jai mieliausia, atrado ne iškart. Ji penkerius metus dirbo banke, paskui baigė vizažo kursus ir jau iki studijų pradžios teikė makiažo paslaugas, bet turėjo dar drąsesnę ateities viziją. Studijos Šiaulių valstybinėje kolegijoje kelionę svajonės link pagreitino: jau studijuodama antrame kurse Monika turėjo savo saloną, trečiame kurse jį išplėtė ir sukūrė daugiau darbo vietų. Jauna specialistė konstatuoja, kad suderinti studijas, darbą ir vaikų auginimą įmanoma, jeigu tik žmogus turi motyvacijos ir aiškų tikslą.

 

Linas Živatkauskas dziudo ir fizinio rengimo treneriu taip pat dirbo dar iki studijų, o Kineziterapijos programą Šiaulių valstybinėje kolegijoje jis pasirinko todėl, kad norėjo įgyti kompetencijų teikti reabilitacijos paslaugas. Jo darbas ir studijos glaudžiai susiję, nes būsimojo diplomuoto kineziterapeuto užsiėmimuose lankosi daug žmonių, kurie nori ne vien sportuoti, bet ir pataisyti laikysenos sutrikimus. Linas tvirtina, kad norint laiko užtenka viskam – ir studijoms, ir darbui, ir laisvalaikiui.

Socialinio darbo programos ištęstinių studijų absolventė Rūta Povilaitytė prisimena, kad studijas rinkosi būtent norėdama dirbti tokį darbą – jai visuomet patikdavo padėti, organizuoti, sutelkti. Kolegijoje Rūta, jos pačios žodžiais tariant, gavo daug praktinių žinių, kurias panaudoja dirbdama socialinio darbuotojo padėjėja. Rūtos susidomėjimas socialinio darbo niuansais buvo realizuotas rengiant aktualią baigiamojo darbo temą. Studentė dėmesį sutelkė į mediacijos raišką socialiniame darbe, paprasčiau tariant, nagrinėjo socialinių darbuotojų galimybes dalyvauti konstruktyviai sprendžiant konfliktus.

Nors aplinkybių, paskatinusių žmogų vienu metu ir dirbti, ir studijuoti, esama įvairių, galima teigti, kad visus tokius studentus vienija noras žinoti, mokėti ir galėti dar daugiau, gebėjimas planuoti laiką ir tiesiog pozityvus požiūris į gyvenimą – juk įmanoma suspėti viską, jeigu tik netrūksta vidinės motyvacijos veikti.

Domina studijos Šiauliuose? Bendrasis priėmimas į Šiaulių valstybinę kolegiją jau vyksta! Išsirink, kas tau patinka ir tinka! Stojantieji konsultuojami telefonu 8 615 97 114 arba el. paštu priemimas@svako.lt. Konsultacijoms kolegijoje būtina išankstinė registracija. Išsami informacija apie studijas Šiaulių valstybinėje kolegijoje skelbiama aukštosios mokyklos interneto svetainėje www.svako.lt.