Turizmo sektoriaus augimas yra viena svarbiausių prielaidų, skatinančių apgyvendinimo ir maitinimo įstaigų skaičiaus augimą. Ši tendencija būdinga ne tik užsienio šalims, bet ir Lietuvai. 2017 metais Lietuvoje turizmas augo beveik 7 proc. Prognozuojama, kad šiais metais augimas bus ne mažesnis kaip 8–9 proc. Taigi apgyvendinimo ir maitinimo verslo vystymuisi prognozuojama palanki ateitis. Maitinimo įmonių Lietuvoje nuolat daugėja: 2012 metais Lietuvoje jų buvo 3 179, o 2016 metų pabaigoje – 3 735. Per 5 metus maitinimo įstaigų skaičius išaugo beveik 15 proc. Todėl šios srities specialistams atsiveria geros karjeros galimybės tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.

Maitinimo įstaigų yra labai skirtingų, daugėja aukšto lygio restoranų, auga šios srities darbuotojų prestižas visuomenėje. Kartu kyla ir minėtos srities darbuotojams keliami reikalavimai: jau nepakanka turėti tik profesinių įgūdžių – reikia mokėti užsienio kalbas, gebėti dirbti komandoje, bendrauti su restorano svečiais, būti kūrybingiems, išmanyti ir taikyti naujausias technologijas versle, turėti rinkodaros ir vadybos žinių. Juk šiais laikais net restorano padavėjas nebėra tik indų nešiotojas – jis yra pardavėjas, rinkodaros specialistas, galintis pasiūlyti svečiui ne tik tai, ko jis nori, bet ir to, ko jis galbūt nesitiki, kad patiks.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2017 m. šalies apgyvendinimo įstaigos sulaukė 2,9 mln. turistų, arba 6,6 proc. daugiau nei 2016 m., iš jų užsieniečių – 1,6 mln. Daugiau kaip pusė (60,8proc.) užsieniečių rinkosi nakvynę Vilniuje.

Daugėjant turistų daugėja ir viešbučių Lietuvoje. Vien tik Vilniuje planuoja atverti duris didieji pasauliniai viešbučių tinklai, pavyzdžiui, „Marriot“, „Hilton“ ir „Ibis“. Jei bus įgyvendinti visi pradėti arba planuojami apgyvendinimo įstaigų statybų projektai, viešbučių numerių gali padaugėti iki 1,5–2 kartų. Taigi turistų ir viešbučių gausa atveria naujas galimybes svetingumo sektoriui darbo rinkoje, todėl nuolat auga tokių kvalifikuotų viešbučių verslo specialistų, kurie atitiktų šalies ir tarptautinius darbo rinkos reikalavimus, paklausa.

Pagrindiniai reikalavimai, keliami viešbučio darbuotojams – užsienio kalbų mokėjimas, gebėjimas diegti klientų aptarnavimo standartus bei viešbučių rinkoje naudojamų informacinių technologijų išmanymas.

Viešbučių ir restoranų verslo specialistus jau kelis dešimtmečius ruošia Vilniaus kolegijos Verslo vadybos fakultetas. Kolegijos absolventai yra labai paklausūs darbo rinkoje. Penkių žvaigždučių ,,Radisson Blu Royal Astorija Hotel“ viešbučio personalo vadovė Ilona Orintienė sako, jog „Vilniaus kolegija – geriausiai viešbučių ir restoranų verslo specialistus ruošianti įstaiga Lietuvoje“. Taip pat puikūs „Marriott“, „Grand Resort Lietuva“, „Holiday Inn Vilnius“ ir kitų viešbučių bei restoranų vadovų vertinimai.

Viešbučių ir restoranų verslo studijų programa atveria puikias karjeros perspektyvas visame pasaulyje, kadangi šiame sektoriuje reikalaujama labai panašių kompetencijų ir gebėjimų skirtinguose pasaulio regionuose. Pasak Vilniaus kolegijos Turizmo katedros vedėjos Alinos Katunian, „darbo rinkoje ypač paklausūs viešbučių ir restoranų verslą anglų kalba studijuojantys studentai, kadangi komunikacija užsienio kalba yra vienas pagrindinių reikalavimų bei  iššūkių šiame sektoriuje.“ Neribotų karjeros galimybių buvimą patvirtina ir absolventai. ,,Norėjau specialybės, kad kiekviena diena būtų įdomi – be rutinos, kad galėčiau susipažinti su žmonėmis iš viso pasaulio. Dabar dirbu penkių žvaigždučių viešbutyje „Ritz-Carlton“ Barselonoje, kuriame apsistoja įvairios garsenybės, pavyzdžiui, Rihanna, Beyonce, Justin Bieber ar George Clooney, ir tikrai negalėčiau čia dirbti be Vilniaus kolegijoje įgytų žinių ir praktinės patirties. Kolegijos profesionalai geba paruošti specialistus, kurie dirbdami bet kurioje šalyje gali pademonstruoti savo profesionalumą,“ – teigia Viešbučių ir restoranų verslo studijų programos absolventas Darius Leonavičius.

Šiais metais Vilniaus kolegijos Verslo vadybos fakultete startuoja Viešbučių ir restoranų verslo studijų programa anglų kalba, kuri absolventams atvers dar daugiau galimybių pasaulinėje svetingumo sektoriaus rinkoje.