Patikrinime buvo šių užduočių: funkcijų, aibių, tikimybių teorijos, trigonometrijos, geometrijos ir kt.
Abiturientai jau spėjo palyginti A bei B lygio užduotis. Pasak jų, B lygio patikrinime buvo mažiau užduočių, mažiau neaiškumų, aiškesnės užduočių formuluotės. Visi jie vienbalsiai tvirtino, kad iki tikrojo egzamino dar reikės stipriai padirbėti.
Kaip apžvelgiama portale Delfi.lt, vienos iš Panevėžio gimnazijų dvyliktokai pasakojo, kad labai vertina galimybę, jog galima sužinoti, ko tikėtis per tikrąjį egzaminą ir į ką reikėtų labiau atkreipti dėmesį.
Bene sunkiausi abiturientams pasirodė kompleksiniai uždaviniai.
Šįkart nusiskundimų dėl užduočių kokybės nebuvo: jos paruoštos įvairiapusiškai, įtraukiant visą programą.
Šiųmečius dvyliktokus labiausiai neramina paaukštinta egzamino kartelė: norint išlaikyti egzaminą, reikės surinkti daugiau taškų. Taip pat matematikos VBE sudarys 3 dalys: pirmoji lems 20 proc. galutinio įvertinimo, 2 ir 3 dalys – 80 proc.
Tiesa, užduotys sunkios galėjo pasirodyti prasčiau besimokantiems mokiniams: kai kurie dvyliktokai kaip tik minėjo, kad tikėjosi gerokai sunkesnių uždavinių, tad tikisi visai neblogų rezultatų. Jau dabar kai kuriems iš pirmosios egzamino dalies pavyko surinkti maksimalų taškų skaičių - 20.
Galėjo pasitaikyti užduočių iš temų, kurių mokiniai dar nesimokę
Kadangi bandomasis patikrinimas organizuojamas tebevykstant pamokoms ir mokiniams dar neužbaigus visos programos, pagal kurią parengta užduotis, patikrinime galėjo pasitaikyti ir keletas uždavinių iš temų, kurių mokiniai dar nesimokę. Egzaminas yra bandomasis, surinktų taškų skaičius neturės jokios įtakos mokinio pasiekimų vertinimui, tad nereikia jaudintis, jei nepavyks išspręsti visų uždavinių, nes pagal programą dar vienos ar kitos temos, pavyzdžiui „Erdvės geometrija“, „Duomenys ir tikimybės“, nesimokyta. Jei mokiniai dar nebus mokęsi vienos ar kitos temos, mokytojai tų užduočių galės nevertinti, nebent mokinys bus atlikęs užduotį, ir ji bus atlikta labai gerai.
„Bandomosios užduoties tikslas nėra parodyti, ko mokiniai nemoka. Atlikdami pateiktas užduotis abiturientai turės galimybę susipažinti, koks galėtų būti tikras egzaminas, kokių užduočių galima tikėtis. Be to, bandomoji užduotis leidžia įsivertinti ir tai, kaip mokiniams sekasi valdyti laiką, kur turėtų reaguoti operatyviau, o kur būtina susitelkti ir skirti daugiau dėmesio“, – pastebi Nacionalinės švietimo agentūros vadovas Simonas Šabanovas.
Ir išplėstinio, ir bendrojo kurso bandomojo patikrinimo užduotys yra parengtos vadovaujantis matematikos bendrąja programa bei Matematikos, gamtos mokslų dalykų, informatikos ir inžinerinių technologijų valstybinių brandos egzaminų užduočių aprašu.
Užduotys abiturientams buvo pateiktos tradiciniu popieriniu formatu. Bandomoji egzamino trukmė - 4 val.
Bandomojo patikrinimo mokinių darbus vertino mokyklos mokytojai, naudodamiesi pateikta vertinimo instrukcija.
NŠA centralizuotai nerinks duomenų apie mokinių surinktus taškus už atskirus uždavinius ir visą užduotį. Mokytojams rekomenduojama užduotį, jos sprendimus ir rezultatus aptarti su mokiniais klasėse, rezultatus vertinti pagal tai, kokias temas mokiniai šiuo metu mokosi.
Po bandomojo patikrinimo NŠA organizuoja išplėstinio ir bendrojo kursų užduočių aptarimus su mokytojais:
kovo 20 d., 15 val., matematikos valstybinio brandos egzamino II dalies išplėstinio (A) kurso bandomosios užduoties aptarimas: https://liedm.zoom.us/j/4694961224?omn=94954803029;
kovo 21 d., 15 val., matematikos valstybinio brandos egzamino II dalies bendrojo (B) kurso bandomosios užduoties aptarimas: https://liedm.zoom.us/j/4694961224?omn=94522141351.