Socialinio darbo studijų programa parengta atsižvelgiant į šiuolaikinės visuomenės vystymosi tendencijas: socialinės demografijos pokyčius, žmonių ir intelekto išteklių migraciją, socialinės atskirties didėjimą, užimtumo struktūros kaitą, susijusią su padidėjusiu darbo jėgos mobilumu bei naujai akcentuojamomis profesinėmis ir socialinėmis kompetencijomis. 

Viena iš šios studijų programos specializacijų – darbas su pagyvenusio amžiaus asmenimis. Šios studijų programos dėstytoja Diana Mačiuikienė teigia, kad remiantis tarptautiniais duomenimis ir vyresnio amžiaus asmenų priežiūros strategija, akivaizdu, jog Lietuvoje demografinės senatvės pagreitis (senų žmonių skaičiaus augimas palyginti su vaikų skaičiaus augimu) rekordinis Europoje – 18 procentų. Šias tendencijas galima matyti pateiktame grafike. 

1 pav. Demografinės kaitos scenarijus Lietuvoje 2013-2080 m.

Dar viena – išskirtinė specializacija – darbas su kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų bendruomenės asmenimis. Pastaraisiais metais kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų bendruomenė tampa vis aktyvesnė, tačiau jų sėkmingai integracijai neretai trukdo kalbos barjeras. Pasirinkusieji šią specializaciją asmenys įgis gestų kalbos pagrindų, susipažins su kurčiųjų bendruomenės ypatumais. Šie gebėjimai praplės ir sustiprins socialinio darbuotojo veiklos lauką. 

Vilniaus kolegijos Socialinio darbo studijų programa atliepia šiuolaikinės visuomenės vystymosi tendencijas ir naujus iššūkius: žinių visuomenės kūrimąsi, migraciją, socialinės demografinės struktūros pokyčius, socialinės atskirties didėjimą, užimtumo struktūros kaitą, Lietuvos ir Europos socialinės politikos prioritetus, gaires ir kt. 

Taip pat be jau minėtųjų dviejų specializacijų šioje programoje yra kitos dvi specializacijos – socialinis darbas su jaunimu ir socialinis darbas bausmių vykdymo sistemoje.

Pastaroji specializacija yra unikali, parengta bendradarbiaujant su partneriais iš Lenkijos ir Suomijos. Specializacija parengta taip pat bendradarbiaujant su Lietuvos kalėjimų tarnyba, atliepiant atsiradusį socialinių darbuotojų poreikį įkalinimo įstaigose. 

Socialinės gerovės katedros vedėja dr. Dalia Kačinaitė – Vrubliauskienė teigia, kad absolventai, baigę šias studijas ir įgiję teisę dirbti socialiniais darbuotojais tampa tarpininkais tarp asmens, grupės, visuomeninių struktūrų, taip išplėsdami asmenų socialinio funkcionavimo galimybes ir padėdami klientams siekti šiuolaikinio gyvenimo kokybės. Lietuvos ir kitų šalių patirtis rodo, kad kvalifikuotai parengtas specialistas – socialinis darbuotojas – gali prisidėti prie klientų gyvenimo kokybės gerinimo. Jis tampa socialinio gyvenimo organizatoriumi ir vadybininku. Absolventai gali dirbti socialiniu darbuotoju valstybinėse ir privačiose socialinės apsaugos, švietimo, sveikatos priežiūros, teisėsaugos institucijose – socialinės rūpybos skyriuose, vaiko teisių apsaugos tarnyboje, vaikų, žmonių su negalia, pagyvenusių ir senų žmonių dienos centruose, pensionatuose, šeimos namuose, vaikų globos įstaigose, socialinės globos namuose, ligoninėse, reabilitacijos skyriuose, mokyklose, įkalinimo įstaigose, įvairiose nevyriausybinėse organizacijose ar bendruomenėse ir kt. Taigi darbo, o ir karjeros galimybės tikrai didelės.

Studijų programos vadovė Rita Virbalienė išskiria Vilniaus kolegijos siūlomos socialinio darbo studijų programos išskirtinumus, lyginant su kitomis Lietuvoje vykdomomis socialinių darbuotojų rengimo programomis. „Glaudūs ir konstruktyvūs ryšiai su Lietuvos ir užsienio socialiniais partneriais studentams suteikia išskirtinių galimybių gilinti socialinį jautrumą ir tarpkultūrinę kompetenciją, bei ugdytis socialinės įtraukties didinimui reikalingus gebėjimus, atliekant praktiką ir dirbant su socialiai pažeidžiamomis grupėmis įvairiose socialinės globos įstaigose vaikams ir suaugusiems asmenims, daugiafunkciniuose centruose, Lietuvos kurčiųjų draugijos padaliniuose, miestų ir rajonų socialinių paslaugų skyriuose bei poskyriuose, neformalųjį ugdymą vykdančiose nevyriausybinėse organizacijose ar probacijos tarnyboje bei įkalinimo įstaigose. 

Ypatingas dėmesys skiriamas būsimo socialinio darbuotojo specialiųjų kompetencijų ugdymui, kurios yra būtinos, siekiant parengti specialistą, kuris išmanys, kaip įgalinti bendruomenes pačias spręsti socialines problemas ir gebės paskatinti bendruomenes dalyvauti darnios plėtros vystyme, todėl programoje akcentuojamas vadybinių ir lyderystės gebėjimų ugdymas. Ši studijų programa išsiskiria nauju ir originaliu dalyku – socialinio darbuotojo pasiruošimu bendrauti gestų kalba. Įgyti lietuvių gestų kalbos pagrindų galima dėl kito Vilniaus kolegijos išskirtinumo. Tai vienintelė Lietuvos aukštoji mokykla, kurioje yra ruošiami lietuvių gestų kalbos vertėjai ir dirba geriausi šalies gestų kalbos specialistai“. 

Studijų programos dėstytoja Danutė Trukšinienė pabrėžia, kad socialinių darbuotojų, dirbančių socialinėje, sveikatos ir švietimo srityse, poreikis vis didėja ir, tikėtina, ir toliau didės. Atkreiptinas dėmesys, kad gyventojų skaičius globos įstaigose seniems žmonėms labai didėja, kaip ir laikino gyvenimo įstaigų gyventojų skaičius. Mūsų valstybė akivaizdžiai sensta, taigi Vilniaus kolegijos numatyta specializacija – „Darbas su pagyvenusio ir senyvo amžiaus žmonėmis“ šiuo metu yra ypač aktuali.

Jūratė Makauskienė, profesionali supervizorė, socialinio darbo studijų programos dėstytoja įvardijo ir dar keletą šios studijų programos išskirtinumų: programoje dėstomi kultūrinės įvairovės bei mediacijos dalykai, kurie plečia socialinių darbuotojų kompetencijas. .Studijuodami būsimieji socialiniai darbuotojai įgyja žinių ir gebėjimų, kaip dirbti ne tik su klausos negalią turinčiais asmenimis bei pagyvenusio ir senyvo amžiaus ar jaunais žmonėmis, kaip dirbti su nuteistaisiais, bet ir plėtoja kompetencijas, būtinas dirbant su emigrantais ir imigrantais, socialinės rizikos šeimomis, kitomis socialinę atskirtį patiriančių asmenų grupėmis. „Mūsų absolventai, įgiję mediavimo kompetencijų, geba tarpininkauti, sprendžiant kylančias problemas ir konfliktines situacijas visose amžiaus grupėse“.