Egzaminų temos
Visiems kandidatams buvo pateiktos keturios užduotys – dvi samprotavimo ir dvi literatūrinio rašinio – iš kurių vieną jie ir rinkosi atlikti. Mokykliniame egzamine kandidatai gali samprotauti šiomis temomis: Ką reiškia būti savimi? ir Sėkmė ateina pati ar pelnoma darbu? Literatūriniam rašiniui buvo pateiktos šios dvi temos: Gyvūnai literatūroje ir Vienatvės tema literatūroje. Mokykliniame brandos egzamine prie visų temų pateikti ir nukreipiamieji klausimai.
Valstybiniame brandos egzamine kandidatai samprotauti gali šiomis temomis: Ar klaidos padeda tobulėti? ir Ar kvaileliai būtinai kvaili? Literatūriniam rašiniui buvo pateiktos šios dvi temos: Motinos paveikslas literatūroje ir Kelionės prasmės literatūroje. Prie visų temų buvo pateikta ir po du autorius, kuriais remtis per egzaminą tik rekomenduojama, o po užduotimis pateiktas visas privalomų programinių autorių sąrašas, iš kurio vieną kandidatas turėjo pasirinkti.
Abiturientų įspūdžiai po egzamino
„Nebuvo pernelyg sunkus egzaminas. Rinkausi samptoravimo temą „Ar klaidos padeda tobulėti“, buvo dar galima rinktis iš „Motinos paveikslas lietuvių literatūroje“, o kitų temų nepamenu. Prie mano pasirinktos temos vienas iš rekomenduojamų autorių buvo Biliūnas, o kito ir vėl nepamenu. Aš pasirinkau Biliūną ir Putiną“, – kalbėjo po egzamino išėjęs Dominykas. Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijoje privalomą egzaminą laikęs abiturientas iš jo tikisi gauti daugiau nei 60, nes mokykloje turėjo 6.
Abiturientas įsitikinęs, kad praėjusių metų naujovės – naudingos ir šiais metais padėjo daugeliui. Pavyzdžiui, jis pats penkias minutes naudojosi kompiuteriu. Vaikinas džiaugėsi, kad nors tai buvo viso labo penkios minutės, tačiau to, ko ieškojo, jis rado ir panaudojo savo rašinyje.
Jei mokeisi, tai temos nebuvo sunkios
Portalo kurstoti.lt kalbinta abiturientė Deimantė teigė, kad emocijos geros, mat jau teko laikyti kitus. Negana to, mergina įsitikinusi, kad šių metų temos tikrai nėra sunkesnės nei praėjusių: viskas priklauso nuo to, ar mokeisi, ar ne. Temos abiturientei nepasirodė itin sudėtingos ir ji pasirinko rašyti literatūrinį rašinį „Motinos paveikslas literatūroje“. Mergina rėmėsi vienu iš rekomenduojamų autorių, o kitu – iš programos. „Teko pasinaudoti kompiuteriu, nes visiškai pamiršau antrąją knygą. Jei ne kompiuteris, būčiau pražuvusi“, – pasakojo mergina.
Nelaikytų, jei nebūtų privalomas
Kitas po egzamino kalbintas jaunuolis teigė, kad egzaminas nebuvo sunkus. Abiturientas rinkosi literatūrinė temą „Kelionės prasmės literatūroje“. Jaunuolis juokėsi, kad šypsnį sukėlė samprotavimo tema ir įsirėžė į atmintį – „Ar kvaileliai būtinai kvaili?“. „Po kiekvieno atsiskaitymo tikiesi geriausio. Kai manai, kad gerai parašai, taip nebūna, bet tikiuosi, kad šiuo atveju išlaikysiu ir viskas bus gerai. Gvido laikytoje klasėje buvo vos aštuoni kandidatai, todėl, anot pašnekovo, eilių prie kompiuterių nebuvo: spėjo pasinaudoti visi, kas norėjo ir kam reikėjo. Jaunuolis pasakojo, kad rasti kūrinius kompiuteryje – lengva: viskas yra iškelta į darbalaukį, tačiau vis vien privalai žinoti, kur ir ko ieškai.
Gvidas pasakojo, kad mokykloje nepasisekė su lietuvių kalbos mokytoju, todėl vaikinas turėjo vos penketą. „Tikiuosi gauti 60 ir toliau studijuoti VGTU. Realiai manau, kad egzaminai nieko neatspindi ir nieko nelemia, todėl realiai nematau prasmės. Nelaikyčiau egzamino, jei jis nebūtų privalomas“, – kalbėjo jaunuolis.
Rėmėsi rekomenduotinais autoriais
Portalo kurstot.lt kalbinta Adelė atviravo, kad sekėsi neblogai. Mergina pasirinko literatūrinio rašinio temą „Kelionės prasmės literatūroje“, nes samprotavimo rašinių temos pasirodė gan sunkios. „Rėmiausi rekomenduotinais autoriais, o ne iš programos, nes juos gerai žinojau. Negana to, jei jau jie yra rekomenduojami, tai manau, kad pasirinkusi, tikrai neprašausiu pro šalį. Egzamino metu pasinaudojau kompiuteriu, nes tai padėjo man įsitikinti, ar teisingai galvojau, ar neklaidingai rašau“, – kalbėjo mergina.
Adelė juokėsi, kad nenori prisikalbėti, tačiau mano, kad turėjo išlaikyti. Mergina tikisi gauti daugiau nei 70 įvertį. Mergina, kuri mokykloje turėjo septynetą, dar iki galo nėra nusprendusi, kur studijuos: mintys sukasi apie reklamos studijas Lietuvoje, tačiau ji užtikrino, kad šiandien tikrai prašymo studijuoti nepildys. Reikia dar pagalvoti rimtai ir įsivertinti savo galimybes.
Praėjusių metų naujovės
Praėjusiais metais šį egzaminą laikę abiturientai sulaukė naujovių, kurios buvo itin palankiai sutiktos. Nuo praėjusių metų laikydami lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminą, autorius galima pasirinkti iš visų egzamino programoje privalomų autorių. Laikantieji per egzaminą taip pat turi galimybę naudotis privalomų programinių autorių kūriniais, pateiktais elektroniniu formatu. Kiekvienas mokinys, kol iki egzamino pabaigos liks pusantros valandos, kompiuteriu gali naudotis vieną kartą 20 min. arba du kartus po 10 minučių. Kaip ir anksčiau, jie taip pat gali naudotis Dabartinės lietuvių kalbos žodynu ir dvikalbiais žodynais.
Primename, kad prekybos vietose jau galima rasti naujausią žurnalo „Kur stoti“ numerį, kuriame apstu informacijos apie stojimą, konkursinį balą ir panašios informacijos, aktualios abiturientams.
Jei norite „pasimatuoti‘“ vieną ar kitą studijų programą, kviečiame išbandyti mūsų konkursinio balo skaičiuoklę, kuri preliminariai padės jums įsivertinti: ar galėtumėte svajoti apie būsimas studijas norimoje aukštojoje mokykloje.