Trumpai pristatykite save.
Šiuo metu dirbu Panevėžio kolegijoje, esu lektorė, dėstau Statybines medžiagas, Statybų technologijas, Geotechniką ir kt. Laisvalaikiu užsiimu statybomis pati – juk reikia turimas žinias nuolat tikrinti, taikyti praktikoje.
Manau, kad prie mano susidomėjimo statybomis ženkliai prisidėjo aplinka kurioje augau. Gyvendama netoli dabartinio Visagino miesto mačiau kaip kilo Ignalinos atominė elektrinė, augo Visagino miestas, kuris man, moksleivei, atrodė tobulas. Su mišku ir ežeru besiribojančiuose miesto daugiabučių kiemuose ošia pušynėliai, plyti erdvios pievos ir natūralios kalvelės. Tai ir paskatino domėjimąsi statybomis.
Mokykloje man puikiai sekėsi tikslieji mokslai, tad ją baigusi pasirinkau Statybos inžinerijos studijas Kauno Technologijos Universitete. Vėliau žinias gilinau studijuodama Statybos inžinerijos magistrantūroje VGT. Manu, kad statybos labai susijusios su mus supančia aplinka, todėl 2018 metais KTU įgyjau antrą Aplinkosaugos magistro laipsnį.
Kokios aplinkybės nulėmė tai, kad tapote lektore? Kuo sužavėjo ši profesija?
Daugiausia prie mano karjeros pasirinkimų prisidėjo žmonės, kuriuos sutikau studijuodama, dirbdama: konstrukcijų skaičiavimo dėstytojas docentas Vytautas Venckevičius, matematikas docentas Vladas Vaišvila, architektūros dėstytojas Česlovas Ribokas. Visi jie man buvo dėstytojai iš didžiosios raidės – be galo intelektualūs, atsidavę savo profesijai, sąžiningi ir kūrybingi, nestokojantys humoro jausmo, griežti, bet teisingi. Būtent šios charakterio savybės, mano nuomone, turėtų atsispindėti dėstytojuose, kurie yra savo srities profesionalai.
Pasirinkdama dėstytojo kelią žinojau, kokia dėstytoja noriu būti, kokias vertybes noriu puoselėti ir buvau tikra, kad šioje profesijoje galiu save realizuoti.
Kaip manote, koks turėtų būti geras dėstytojas?
Geras dėstytojas turėtų nuolatos gilinti savo žinias, būti kritiškas, šiuolaikiškas, sekti savo srities naujienas, aktyviai bendrauti ir dalintis žiniomis ne tik su studentais, bet ir savo kolegomis Lietuvoje ir užsienyje, todėl dėstytojui svarbu dalyvauti mainų programose, vykti į mokslines konferencijas ir plėsti savo akiratį.
Puikus dėstytojas turėtų būti organizuotas, atsakingas ir supratingas – juk gebėjimas suprasti ne tik savo, bet ir studentų poreikius yra raktas į sėkmingą mokymosi procesą.
Galiausiai, geras dėstytojas turėtų būti atsidavęs mokslui, savo dėstomiems dalykams ir gebėti savo turimas žinias aiškiai bei suprantamai perteikti studentams, nes vien tik žinių nepakanka, jei nesugebama jų suprantamai pateikti.
O ką laikote geru, pavyzdingu studentu?
Man svarbiausia, kad studentas būtų sąžiningas ir suvoktų, jog studijos yra ne tik dėl diplomo ar pažymių, bet dėl jo paties išsilavinimo ir gerovės. Juk studijų metu sukauptos žinios bus jo/jos tolesnės karjeros pagrindas, taigi labai svarbu, kad į savo darbą studijuoti būtų žiūrima atsakingai, nebijant daryti klaidų.
Aš, kaip dėstytoja, suprantu, kad natūralu ne viską suprasti, klysti, todėl visuomet stengiuosi palaikyti studentus, jiems padėti ir skatinti mokytis iš klaidų. Juk vienas protingas žmogus pasakė: ,,Aš nepadariau klaidų, aš tiesiog atradau 10 000 būdų, kurie neveikia. “ Tas protingas žmogus buvo Tomas Edisonas.
Kokiais būdais stengiatės sudominti savo studentus paskaitų metu?
Stengiuosi, kad paskaitos nebūtų monotoniškos. Man patinka įvairovė, todėl paskaitų metu pasitelkiu technologijas, interaktyvų darbą, skatinu studentus diskutuoti, domėtis nagrinėjama tema.
Manau, kad dėstytojo motyvacija darbui ir gebėjimas pateikti informaciją įdomiai, aiškiai, kartais net su humoru, yra vieni iš būdų sudominti studentus. Juk kai supranti, kas vyksta paskaitoje, esi įvertintas už žinias, domėjimąsį, jautiesi daug labiau motyvuotas ir savimi pasitikintis.
Gal prisimenate kokį linksmą nutikimą iš kolegijos gyvenimo?
Galiu pasidžiaugti, kad auditorija, kurioje dirbu, yra suremontuota studentų rankomis. Studentai sutvarkė sienas, grindis, pakabino lubas. Darbų metu buvo visko: ir juoko, ir nesutarimų, bet rezultatas išėjo geras.
Papasakokite trumpai apie save, savo laisvalaikį.
Mano laisvalaikis yra aktyvus: jame daug buvimo gamtoje, sodyboje su šeima ir draugais, daug kelionių ir kūrybinių veiklų. Esu įsitikinusi, kad kuo daugiau žmogus veikia, tuo daugiau visko spėja nuveikti.
Didžiąją laiko dalį leidžiu sodyboje prie upės kur turiu daug erdvės įgyvendinti visas savo statybų fantazijas. Džiaugiuosi, kad turiu daug draugų ir artimųjų, kurie mane palaiko, prisideda prie mano idėjų įgyvendinimo.
Bent kelis kartus per metus išgirstu kalnų šauksmą, todėl su draugų kompanija keliaujame į kalnus – jau esame įkopę į daugybę Europos viršukalnių ir patyrę smagių nuotykių. Ilgais žiemos vakarais patinka skaityti knygas, kurti papuošalus, megzti, siuvinėti, savo darbus mėgstu dovanoti mylimiems žmonėms.
Ko palinkėtumėte studentams, ieškantiems savo kelio į sėkmę?
Išsigryninti savo tikslus, poreikius ir galimybes, nusistatyti aiškų, apibrėžtą tikslą ir atkakliai jo siekti. Nebijoti sunkaus darbo, nesustoti iškilus problemoms ir iššūkiams, juos matyti kaip galimybę tobulėti ir judėti pirmyn, o svarbiausia – tikėti savimi ir savo pasirinkimais. Juk jei labai norėsi, rasi tūkstančius galimybių, o jei ne – tūkstančius priežasčių.