Biržų technologijų ir verslo mokymo centras įgyvendino dvejus metus trukusį projektą „Profesinių įgūdžių ir gebėjimų plėtra su ERASMUS+“ Nr. 2016-1-LT01-KA102-023042.

      Šis projektas moksleiviams suteikė puikią galimybę įgyti patirties, pagilinti savo žinias, patobulinti ir išsiugdyti profesinius bei socialinius įgūdžius, pakelti savivertę, pažinti kitą šalį ir kultūrą, o profesinio mokymo specialistams - įgyti praktinių įgūdžių, stebint darbo procesą užsienio profesinio mokymo įstaigose ir pameistrystės centruose.

      Projekto metu 20 mokinių vyko į Austriją, Ispaniją ir Italiją, kur atliko trijų savaičių praktikinį mokymą realioje darbo vietoje pagal studijuojamą mokymo programą , o devyni profesinio mokymo specialistai vyko į Prancūziją, Italiją, Ispaniją, kur per vienos savaitės vizitą lankėsi tos šalies profesinėse mokyklose, dalyvavo įvairiose diskusijose, susitikimuose, stebėjo ugdymo procesą- realias teorinio ir praktinio mokymo pamokas.

      Profesijos mokytojos Regina Karosienė, Renata Kaminskienė ir Reda Grinkienė buvo išvykę į darbo stebėjimo vizitą Italijoje Foggia regione. Atlikdamos stažuotę aplankė du licėjus ir profesinio mokymo įstaigą ,,Instituto Superiore ,,L. Einaudi“. Vizito metu susipažino su ugdymo procesu, vyko susitikimai ir diskusijos su mokyklų vadovais, mokytojais, profesijos mokytojais, mokiniais. Apžiūrėjo teorinio mokymo kabinetus bei praktinio mokymo laboratorijas, degustavo virėjo specialybės mokinių paruoštus užkandžius. Šioje profesinio mokymo įstaigoje mokytojos sužinojo, kad mokiniai pradeda mokytis nuo 14 metų, mokosi penkerius metus, įgyja vidurinį bei profesinį išsilavinimą. Pirmus dvejus metus mokiniai renkasi mokymo įstaigos siūlomas specialybes. Išsirinkę specialybę, jos keisti nebegali. Pagrindinės mokymo programos yra virėjo ir padavėjo, turizmo darbuotojo, dizainerio, socialinio darbuotojo. Vizito metu buvo pasiūlyta turininga kultūrinė programa. Stažuotė buvo labai naudinga. Mokytojos patobulino savo asmenines ir profesines kompetencijas, pagilino anglų kalbos žinias, susipažino su verslo organizavimo specifika, įgijo verslumo patirties.

      Mokytojai Asta Bacevičienė, Donatas Makrickas ir socialinė pedagogė Laimutė Šlekienė praturtino savo žinias ir įgijo praktinių įgūdžių, stebėdami profesinio mokymo specialistų darbą pameistrystės centruose Paryžiuje (LASALLE licėjuje ir CFA CODIS). Seminaruose ir diskusijose mokytojai sužinojo apie pameistrystės ir profesinio mokymo licėjų skirtumus, pameistrystės privalumus, gerinant profesinio mokymo kokybę, skatinant mokinių motyvaciją, tobulinant įsivertinimo kompetencijas, sprendžiant socialines ir kitas problemas. Gautos žinios ir sukaupta patirtis yra naudinga užtikrinant profesinio mokymo patrauklumą, lankstumą bei kokybę, siekiant didžiausią dėmesį skirti išmokimo stebėjimui, pažangos matavimui pamokose, dirbant su nemotyvuotais, socialinių įgūdžių stokojačiais mokiniais BTVMC.

      Profesijos mokytojai Laimutė Pilkauskienė, Iveta Ruplėnienė ir Arvydas Pociūnas profesinę patirtį ir kompetencijas tobulino Ispanijoje. Didžiausias dėmesys buvo skirtas mokymosi veiklos diferencijavimui, pažangos matavimui, išmokimo stebėjimui, mokymuisi bendradarbiaujant bei darbui su socialinės atskirties mokiniais. Vizito metu mokytojai stebėjo profesijos pamokas – kaip mokiniai ruošia dienos pietus. Pietavome mokyklų restoranuose, kur maistą ruošė ir aptarnavo mokiniai. Buvo malonu stebėti nuoširdžiai besišypsančius, truputį susijaudinusius, tvarkingais darbo rūbais dirbančius mokinius. Norisi akcentuoti, kad toje pačioje mokymo grupėje integruojami skirtingų gebėjimų mokiniai. Būsimi turizmo gidai vedė ekskursiją. Stebino mokytojų ramybė, tolerancija, kai mokiniai ne visada tiksliai atlikdavo darbus.

      Mokinių įspūdžiai iš stažuočių

      Auto mechaniko profesinio mokymo programos mokinių stažuotė Ispanijoje (Barselona)

      Mantas Liaudanskas

      Stažavausi Barselonoje. Dirbome dviese su Algirdu Mizaru servise AUTO GRAN VIA. Dirbome visokius darbus, pradedant padangų slėgio patikrinimu, baigiant sankabos keitimu. Darbai dažnai kartojosi. Dažniausiai keisdavome filtrus, tepalus, teko porą kartų valyti mašiną iš išorės ir iš vidaus.

      Laisvalaikis buvo įvairus ir nenuobodus. Pamatėme daug, važinėjomės dviračiais Barselonos pajūriu, keliavome viešuoju transportu.

      Mūsų kuratorius Alessandro - labai rūpestingas ir draugiškas. Jis aplankydavo mus, davė gerų patarimų, paaiškino, ko nežinojome, padrąsino. Bendravome kaip draugai.

      Galiu sakyti, kad stažuotė buvo labai sklandi.

      Floristo profesinio mokymo programos mokinių stažuotė Italijoje (Cosenza)

      Mes, Greta Balaišytė ir Ernesta Malinauskaitė, praktiką atlikome Cosenzoje Oriental Shop gėlių salone, o Anita Janilionytė ir Viktorija Stapulionytė – Coretto Garden. Italijoje stažavomės 3 savaites ir tas laikas buvo nepakartojamas. Daug pamatėme ir įgijome įvairios patirties.

      Skridome iš Rygos oro uosto, tada iš Bario oro uosto keliavome mašina. Cosenzoje mus apgyvendino puikiame bute. Pirmiausia susitikome su Euroform komanda. Mus priėmė lietuvė Sandra, rusė Olga ir italas Alessandro. Vėliau laukė susipažinimas su darbo vieta ir darbdaviais Oriental Shop ir Coretto Garden. Abi grupės prižiūrėjo ir sodino gėles, kūrė kalėdines dekoracijas, puošė eglutes, įpakavo gėles, vainikus, padėjo kurti dekoracijas vestuvėms bei  laidotuvėms. Praktika visos buvome patenkintos, o jei ir kilo kokių sunkumų, be vargo juos įveikėme.

      Be abejonės, mūsų stažuotė Italijoje buvo ne tik darbas gėlių salonuose - pasisėmėme nemažai ir kultūrinės patirties. Aplankėme nuostabiausius Italijos kampelius, tokius kaip Cosenzos senamiestį, Siciliją, Paolą, Tropea ir Pizzo, Silos nacionalinį parką. Likome pakerėtos šios šalies vaizdų.

      Žaibiškai prabėgus nuostabioms trims savaitėms, turėjome atsisveikinti su nepakartojama šalimi ir grįžti namo. Tačiau grįžome tikrai ne tuščiomis, o pasisėmę įvairių žinių ir su nemaža kultūrine bei darbo patirtimi. Todėl drąsiai sakome - stažuotė Italijoje buvo puiki.

      Virėjo profesinio mokymo programos mokinių stažuotė Italijoje (Fogia regionas)

      Monika Grigaitė

      Šeštadienį išskridome iš Vilniaus į Italiją (aš, Diana Karaliūtė, Eglė Tuomaitė ir Sandra Širmelytė). Mus pasitiko Mindaugas Lučka, kuris jau 16 metų yra virtuvės šefas. Vico de Gargano miestelyje mus pasitiko Mindaugo žmona Karina bei Kupiškio ir Klaipėdos technologijų mokyklų moksleiviai.

      Per pirmą savaitę išmokau gaminti itališką lazaniją, krabus su pomidorų padažu bei spagečiais, keptas, įdarytas, troškintas midijas, įdarytus kalmarus su svogūnų padažu, virtus kaštonus, makaronus, žirnių sriubą, mėsos suktinukus, desertus, krevetes, troškintas su pomidorais. Sužinojau labai daug naujų receptų. Su mumis dirbo labai gera ir nuoširdi mokytoja Michela.

      Susipažinau su Italija. Pirmą kartą pamačiau kalnus, ošiančią jūrą, didžiausią Italijoje ežerą. Jame yra medinis kryžius su Jėzumi. Sakoma, kad kryžius pastatytas miesteliui, kuris prasmego vandenyje, atminti. Šiame ežere augina midijas, krevetes, austres, krabus. Jame yra labai daug medūzų. Su priimančios organizacijos vadovu Mindaugu važiavome į ekskursiją po artimiausius miestelius: Pechici, Gargano. Vaikščiojome po senamiestį, gėrėjomės gražiais gamtos vaizdais.

      Man paliko didelį įspūdį visos ekskursijos, o sukėlė nusivylimą kai kurie moksleiviai. Stažuotės metu jaučiausi gerai. Pirmos dienos buvo sunkios, bet labai greitai nuramino bei suteikė pasitikėjimo mūsų mokytoja Marytė, kuri įrodė, jog dėl niekų nereikia nerimauti. Dabar esu tvirtesnė, daug ko išmokau, turiu nemažai patirties, žinių, kurias galėsiu panaudoti gyvenime. Verta važiuoti į stažuotes, nes jose galima įgyti įgūdžių, kurių neįgauname mokykloje.

      Galima drąsiai teigti, kad stažuotės užsienyje padeda pasisemti naujų idėjų, kurias pritaikome savo mokykloje. Jos padeda užtikrinti profesinio mokymo patrauklumą, lankstumą bei kokybę, siekiant didžiausią dėmesį skirti išmokimo stebėjimui, pažangos matavimui pamokose, dirbant su nemotyvuotais, socialinių įgūdžių stokojančiais mokiniais.

      Projektas vykdomas, gavus Europos Sąjungos paramą pagal Mokymosi visą gyvenimą programą, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

      Publikuojama medžiaga atspindi autorių nuomonę ir nei NA, nei Europos komisija neatsako už joje esančios informacijos teisingumą.

Marytė Bistrickienė, projektų vadovė