Savo patirtimi ir įžvalgomis apie tai, ką suteikia dalyvavimas VILNIUS TECH skaitmeninių ženkliukų sistemoje, dalijasi Verslo vadybos fakulteto (VVF) Verslo vadybos studijų programos magistrantė Monika Linkevič, Architektūros fakulteto (AF) Architektūros vientisųjų studijų programos studentė Agna Petkevičiūtė, Elektronikos fakulteto (EF) Kompiuterių inžinerijos studijų programos bakalaurantas Saulius Paukštė, VVF Verslo vadybos studijų programos bakalaurantas Martynas Šimkus bei EF Informacinių ir ryšių technologijų studijų programos bakalaurantė Srinidhi Gopalraj.

Kas motyvuoja rinkti skaitmeninius ženkliukus?

M. Linkevič: Iš pradžių skaitmeninius ženkliukus rinkti mane paskatino noras pasivaržyti su grupiokais – norėjau surinkti daugiausia. Tačiau vėliau, peržiūrėjusi  savo surinktus ženkliukus, supratau, kuri sritis man sekasi geriausiai ir kur slypi didžiausias potencialas augti bei tobulėti.

A. Petkevičiūtė: Kadangi mėgstu įsitraukti į įvairias su menu bei kultūra susijusias veiklas, man svarbu ir atstovauti studentams. Skaitmeniniai ženkliukai yra papildoma motyvacija – sertifikatas, kuris darbdaviams šalia gyvenimo aprašymo gali būti papildomas priedas, suteikiantis pagrįstą informaciją apie atliktas veiklas.

S. Paukštė: Džiugu matyti, kad ne studijų veikla gali būti įvertinta kokiu nors objektyvesniu rodikliu – tokiu kaip šie ženkliukai. Skaitmeninių ženkliukų sistema padeda organizuotai tobulėti, siekti naujų tikslų ir  jau padėjo atrasti kelias naujas galimybes, veiklas, kuriomis galėčiau užsiimti ateityje.

M. Šimkus: Aš renku skaitmeninius ženkliukus dėl savo vidinio noro tobulėti. Skaitmeniniai ženkliukai man yra lyg žaidimas, kurio metu ne tik sprendžiu įvairias situacijas, bet ir esu įvertinamas už įvykdytą veiklą. Tai padeda man ne tik sistemingai tobulėti, sekti savo neformaliąsias kompetencijas, bet ir linksmiau keliauti per studijų metus.

S. Gopalraj: Skaitmeninius ženkliukus matau kaip būdą įvertinti savo įgūdžius ir pasiekimus, viršijančius tradicinius pažymius. Jie pripažįsta pastangas, kurias ne visada gali atspindėti kursiniai darbai. Pavyzdžiui, tarpkultūrinę patirtį, kuravimą ir vadovavimą. Jų įgijimas taip pat motyvuoja išeiti iš komforto zonos ir užsiimti akiratį plečiančia veikla.

Kuriuo skaitmeniniu ženkliuku labiausiai didžiuojatės?

M. Linkevič: Be UBER ženkliuko, man itin svarbus META ženkliukas – MOKINIŲ KELRODIS. Studijuodama universitete sukaupiau daug vertingos patirties, todėl jaučiu savotišką pareigą ja dalintis. Labai mėgstu motyvuoti ir bendrauti su jaunuoliais, ypač su moksleiviais, kuriems universitetas atrodo bauginantis ir nežinomas. Kai pati rinkausi studijas, pagalba būtų buvusi neįkainojama, jei kažkas būtų atsakęs į mano klausimus ir padėjęs įžvelgti galimybes, atsiveriančias universitete. Dabar galiu būti tuo žmogumi kitiems ir tai mane įkvepia.

A. Petkevičiūtė: Manau, kad kiekvienas ženkliukas turi savo žavesio ir rodo veiklas, prie kurių teko prisidėti. Vis dėlto, jei reikėtų išskirti vieną, paminėčiau ženkliuką, įgytą  sudalyvavusi tarptautinėje meno mugėje „Art Compensa“. Joje su darbu „Tarp gyvybės ir mirties“ atstovavau VILNIUS TECH.

S. Paukštė: Didžiuojuosi sporto varžybų prizinės vietos laimėtojo ženkliuku. Esu laimėjęs ne vieną prizinę vietą įvairių imtynių miesto, šalies, tarptautinio lygio turnyruose. Tačiau tam, kad gaučiau šį ženkliuką, kaip įrodymą pateikiau paskutinį, laimėtą tarptautiniame turnyre. Atlikau dviejų svorio kategorijų (nuo 64 kg iki 79 kg) šuolį vos per pusmetį ir tapau III vietos laimėtoju tarp 18 žmonių. Dėl tam tikrų aplinkybių tai buvo įtemptas mano gyvenimo etapas, tad labai didžiuojuosi, jog gana greitai pavyko pasiekti teigiamų rezultatų.

M. Šimkus: Šiuo metu mano kolekciją sudaro 29 skaitmeniniai ženkliukai. Labiausiai didžiuojuosi UBER ženkliuku, kurį gavau atstovaudamas studentams. Tiesa, norėdamas jį gauti, turėjau surinkti visą kolekciją, jog įrodyčiau, kad tikrai esu vertas aukščiausio įvertinimo.

S. Gopalraj: Laimėjau UBER apdovanojimą kategorijoje „Tarptautinis ekspertas“, kuriuo labiausiai ir didžiuojuosi. Tačiau mano mėgstamiausias yra „Socialinės integracijos rėmėjo“ META ženklelis. Aš tikiu, kad pastangos, skiriamos socialinei integracijai, yra tvariausia investicija į ilgalaikę migraciją ir didžiuojuosi, kad esu pripažintas už pastangas skatinti socialinę integraciją per universitete vykstančius renginius.

Ko išmokė skaitmeninių ženkliukų rinkimas?

M. Linkevič: Išmokau drąsiai kalbėti viešai ir tai tapo itin naudingu įgūdžiu. Dabar viena vedu ekskursijas moksleiviams, net ir didelėms grupėms. Jaučiu, kaip tai padeda ne tik aiškiai perteikti informaciją, bet ir užmegzti ryšį su žmonėmis, sudominti juos, sukurti malonią atmosferą. Viešasis kalbėjimas tapo dalimi to, ką atlieku su malonumu.

A. Petkevičiūtė: Daugiausia išmokstu užsiimdama mėgstama veikla – socialinių emocinių įgūdžių (angl. soft skills) ir dalykinių įgūdžių (angl. hard skills) simbioze. Vien socialiniai emociniai ar vien dalykiniai įgūdžiai neveikia, tačiau kai sujungiame laiko planavimo ir komunikacijos įgūdžius su gebėjimu tapyti ar skaityti ir suprasti dokumentus, galima nuveikti tikrai daug.

S. Paukštė: Universitete įgyta patirtis neapsiriboja  tik tuo, ką išgirsti iš aplinkinių. Juk veiklų yra begalė. Ženkliukų sistema padėjo atrasti naujų galimybių tobulėti ir nukreipė į įvairius naudingos informacijos šaltinius.

M. Šimkus: Rinkdamas ženkliukus daugiausia ugdžiau savo atsakomybės jausmą, tobulinau komandinį darbą, kritinį mąstymą ir lyderystę. Šie socialiniai emociniai  įgūdžiai išliks ilgai ir padės man sklandžiai keliauti per gyvenimą.

S. Gopalraj: Rinkdamas skaitmeninius ženkliukus sužinojau, kaip svarbu nuolat mokytis. Ženkliukų rinkimas dalyvaujant renginiuose ar prisidedant prie jų įgyvendinimo yra ne tik padėkos ženklas, bet ir priminimas apie įgytas žinias ir patirtį.

Kaip paskatinti studentus dar labiau įsitraukti į šį projektą?

M. Linkevič: Įsitraukiama natūraliai – einant laikui  ir užsiimant mėgstama veikla. Kai kurie studentai skaitmeninius ženkliukus atranda plėtodami mokslinę veiklą, papildydami studentų atstovybės gretas. Tačiau tai visada priklauso nuo paties žmogaus. Norint paskatinti studentus dar labiau įsitraukti į skaitmeninių ženkliukų projektą, svarbu parodyti jiems šios veiklos prasmę ir naudą. Galima akcentuoti, kaip ženkliukai padeda atskleisti stipriąsias puses, įvertinti asmeninę pažangą ir netgi papildyti gyvenimo aprašymą. Taip pat verta organizuoti daugiau konkursų, įtraukiančių veiklų ar renginių, kuriuose studentai galėtų uždirbti ženkliukus, pavyzdžiui, už dalyvavimą projektuose, savanorystę ar lyderystę.

A. Petkevičiūtė: Manau, svarbiausia – ne skatinti, o siekti parodyti, kad tai niša, padedanti lengviau archyvuoti ir sisteminti veiklas. Kartais tai ir galimybė pamatyti, ką dar naudingo galima nuveikti, o tai, turint kokių nors išskirtinių įgūdžių, gali motyvuoti siekti aukštesnių rezultatų, būti progresyvesniam, atsakingesniam. Visa tai darbo rinkoje ir kitose sferose visada naudinga ir aktualu.

S. Paukštė: Priklausau Studentų atstovybei, prie kurios veiklos kviečiami prisijungti visi studentai. Mano nuomone, būtų galima atsižvelgti į surenkamų ženkliukų skaičių skiriant vienkartines stipendijas lapkričio, gegužės mėnesiais. Ne visi dalykai, už kuriuos galima pelnyti ženkliukus, universiteto įvertinami pagal Stipendijų ir pašalpų skyrimo tvarkos aprašą.

M. Šimkus: Kiekvienas studentas stoja į universitetą turėdamas savo tikslų. Manasis tikslas – studijų metu pasinaudoti visomis įmanomomis galimybėmis. Šiuo atveju geriausias studentų skatinimas – komunikacija apie pridėtinę vertę, nes tai gali įkvėpti studentus išsikelti naujus tikslus ir paįvairinti studijų kasdienybę.

S. Gopalraj: Norint įtraukti daugiau studentų, reikėtų pabrėžti skaitmeninių ženkliukų naudą ne tik kaip skaitmeninį apdovanojimą, bet ir kaip karjeros kūrimo priemonę. Bendradarbiavimas su įmonėmis, kurios pripažįsta šiuos laimėjimus, taip pat gali suteikti pridėtinę vertę.