Dr. Anrieta Dudoit stereotipus sulaužė jau ne kartą – apsigynė daktarės laipsnį aviacijos srityje, tęsia darbą akademinėje bendruomenėje, taip rodydama puikų pavyzdį ir drąsindama kitas moteris, siekiančias gauti aukštąjį išsilavinimą.

Aviacija sužavėjo savo daugialypiškumu

VILNIUS TECH ekspertė pasakoja, kad jau nuo pat mažens norėjo dirbti atsakingą ir įdomų darbą. Būtent dėl šios priežasties jį ir įstojo į AGAI, kuriame įgijo skrydžių valdymo specialybės magistro laipsnį. Šią studijų kryptį moteris pasirinko todėl, kad būtent aviacijos sritis pasirodė labai atsakinga, neįprasta ir įdomi. Studijų metu dr. A. Dudoit pavyko sutikti daug išsilavinusių žmonių – profesorių, dėstytojų ir kolegų, besidominčių aviacija. Taip pat – gauti daug teorinių, praktinių žinių bei įgūdžių. Dar nė neapsigynusi magistro laipsnio, ji nusprendė tęsti studijas ir įstoti į Transporto inžinerijos mokslo krypties (aviacijos kontekste) doktorantūros studijas.

„Aviacija yra dinaminis, kintantis ir įvairialypis mokslas, todėl norint suprasti tam tikrus dalykus, procesus ir situacijas, ypač jų gilesnę reikšmę ir sąsajas, reikia daug domėtis, gilintis bei mokytis. Galiu drąsiai teigti, kad darbas aviacijos srityje reikalauja nuolatinio žinių ir kompetencijų palaikymo – ne tik skrydžių vadovų ir pilotų specialybėse, bet ir susijusiose, tokiose, kaip, pavyzdžiui, oro eismo paslaugų teikėjo priežiūros srityje, kurioje šiuo metu dirbu ir pati“, – teigia dr. A. Dudoit.

Siekiant išsilavinimo – vis nauji iššūkiai

Pasak oro navigacijos paslaugų teikėjo priežiūros vyriausiosios specialistės, moterys aviacijoje, kaip ir kitose sudėtingose ir atsakingose srityse, kartais gali susidurti su stereotipu, kad aviacija – ne moteriška profesija. Tačiau pasaulinės tendencijos rodo, kad nemaža dalis moterų dirba tiek orlaivių pilotavimo, skrydžių valdymo, tiek kitose oro navigacijos paslaugų teikimo srityse, o jų kompetencija ir profesionalumas žavi kiekvieną.

„Siekiant daktarės išsilavinimo, man teko išmokti racionaliau valdyti laiką, ypač tuomet, kai reikėjo dirbti per du darbus, o juos baigus – rašyti disertaciją, rengti publikacijas, ruoštis atsiskaitymams. Paskutiniai metai buvo ypač įtempti, darbo ir poilsio režimas buvo tikrai neproporcingas. Dabar, praėjus kuriam laikui ir šiek tiek atslūgus emocijoms, galiu pasakyti, jog studijų metai buvo neįkainojami ir aš be galo džiaugiuosi, kad ištesėjau sau duotą pažadą ir įgijau daktarės laipsnį. Supratau, kad svarbiausia nenuleisti rankų ir nepasiduoti“, – pažymi dr. A. Dudoit.

Aviacijos srityje svarbiausia – stiprybė

Mokslininkė teigia dažnai prisimenanti, kai pirmaisiais doktorantūros studijų metais laikė egzaminus, kuriems, su kurso draugais, ruošdavosi visą naktį.

„Aviacijoje, esant prastoms meteorologinėms sąlygoms, įvedamos prasto matomumo procedūros – tokiu atveju orlaiviui neleidžiama riedėti ant žemės vienam, jis turi riedėti su palydos automobilio (angl. Follow me car) pagalba. Panašių situacijų galima įžvelgti ir studijų procese, juk pasitaiko blogesnių dienų, susiduri su sunkumais. Tačiau jie reikalingi tam, kad augtume, bręstume ir priimtume tinkamus sprendimus“, – sako skrydžių valdymo specialistė.

Pasak dr. A. Dudoit, aviacija – labai plati ir įvairialypė sritis, kurioje galima save realizuoti.

„Jaunoms moterims ir, žinoma, vyrams, siekiantiems karjeros aukštumų aviacijos srityje, galėčiau palinkėti stiprybės – nepasiduokite ir nepalūžkite, kai nematyti saulės. Ji juk visada pateka, tik kartais pro debesis, t. y. įvairius sunkumus, jos nepamatome, tačiau tai – laikina. Reikia tik kantrybės. Taip pat – išlaukti, kol prasigiedrins arba bandyti ieškoti būdų, kaip prasklaidyti debesis ir įveikti kylančius sunkumus. Vienas gerbiamas profesorius, man apsigynus disertaciją, pasakė įsimintinus žodžius – nueina tik einantis. Tad kiekvienam taip pat linkiu nesustoti ir eiti“, – pataria VILNIUS TECH mokslininkė.