Projekto „Žaliojo Vilniaus vaikai“ dalyviai – Vilniaus Žirmūnų gimnazijos II klasių moksleiviai – rugsėjo 15 d. dalyvavo mokymuose gamtoje, gimnazijos įkurtoje „Žaliojoje lauko klasėje“. Per mokymus gimnazistai susipažino su Verkių regioninio parko savitumu, kraštovaizdžio išskirtinumu. Mokymų vedėja – Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) asist. Rimutė Barkuvienė – pristatė mokslinę literatūrą aplinkosaugos, biologinės įvairovės temomis.

 

Pagilinę teorines žinias mokiniai dalyvavo praktinėje veikloje. Asist. R. Barkuvienė juos supažindino su šalia gimnazijos augančiais augalais: europiniu maumedžiu, paprastuoju klevu, kaštonu, miltinake, baltauoge meškyte, kiaulpiene, paprastąja egle, baltalksniu, šalmučiu, šliaužiančiąja tramažole, dėmėtąja ir baltažiede notrelėmis, paprastąja trūkažole, apynine liucerna, pilkuoju ir trapiuoju gluosniais, sedula ir kt. Mokymų dalyviai susipažino su invazinėmis augalų rūšimis (uosialapiu klevu, kanadine rykštene, smulkiažiede sprige), sužinojo, kaip jos plinta Lietuvoje ir kokį poveikį daro kitiems augalams.

 

Mokiniams pristatytos ir per mokymus rastų valgomų augalų (paprastosios gervuogės, šermukšnio) savybės ir būtinybė šiuos augalus saugoti dėl naudos gyvūnams ir žmogui. Susipažinę su nuodingais augalais (pavyzdžiui, ugniažole) mokiniai pripažino, kad gamtoje reikia būti atsargiems, neskinti nepažįstamų augalų šakų, lapų ar vaisių, nes kyla pavojus tiek sužalotam augalui, tiek ir augalo sudėtyje esančių cheminių medžiagų paveiktam žmogui.

 

Gimnazistai džiaugėsi, kad susipažino su įvairiais šalia gimnazijos augančiais augalais, sužinojo jų savybes ir augti tinkamas sąlygas. Mokiniai norėtų daugiau sužinoti apie nuodingus ir valgomus laukinius augalus, jų savybes ir saugojimą regioniniuose parkuose, miškuose, mokyklos teritorijoje.

 

Mokymai gamtoje buvo įdomūs ir naudingi, nes mokiniai galėjo susipažinti su šalia gimnazijos augančiais augalais, juos apžiūrėti, paliesti, o kai kurių galėjo ir paragauti. Aptardami renginį mokiniai pabrėžė, kad sužinojo daug naujų botanikos aspektų ir norėtų dalyvauti kitose aplinkosauginio švietimo veiklose.