Lina Kaubrienė-Stunžėnienė Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokykloje dėstanti kompiuterinę grafiką, kompiuternį projektavimą ir reklamos disciplinas. Nuo 2013 m. dirbanti ir verslo skyriaus vedėja. Turinti vadovavimo patirtį ir mokyklos, ir privačių reklamos-poligrafijos įmonių ir nuosavo leidybos verslo srityse. 2014 m. dirbusi  eksperto vertintojo darbą teikiant rekomendacijas ir pasiūlymus Švietimo ministerijai pateikto Vizualinės reklamos gamintojo Modulinės mokymo programos projektui.

„Savo darbo tikslu laiko mokinių kūrybiškumo skatinimą, darbo proceso mokymą nuo idėjos iki gatavo gaminio mokymą ir kuravimą. Pagrindinis profesijos mokytojo uždavinys – sukurti kuo panašesnę į realią darbo aplinką sąlygas, užduotis ir kuruoti mokinio darbo procesą.“

Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokykloje, vien tik I-ame kurse vizualinės reklamos gamintojo profesijos mokosi daugiau kaip 10 mokinių, kurie jau turi įgiją aukštąjį išsilavinimą. Daugelis jų dirbantys privačiose verslo įmonėse, kiti dirba švietimo sistemos įstaigose – patys dėsto kitas disciplinas, trečia dalis – baigę aukštąsias mokyklas, toliau beieškantys savęs dominačių sričių.

„Pradėjusi dirbti Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokykloje apsidžiaugiau mokyklos direktorės Sniegos Marčiukaitienės suteikta galimybe ir pasitikėjimu atnaujinant Vizualinės reklamos gamintojo mokymo programą, suburiant dėstančių profesijos mokytojų komandą. Manau tai pavyko ir pasiteisino.

Organizuodami bendrus susirinkimus ir aptardami naujus planus, mokytojai ir mokiniai kartu tariasi, diskutuoja, vieni kitus papildo. Taip iš tiesų daroma ir reklamos gamybos verslo įmonėse, manau, kad būtent tai ir pritraukia mokinius. Kartais būna taip, kad man kaip mokytojui tenka mokiniams pripažinti klydus, ar nenumačius tam tikrų aplinkybių darbo procese. Tačiau, tai nėra blogai, tai dar labiau sustiprina pasitikėjimą vieni kitais ir tarpusavio supratimo ryšius. Juk verslas – kaip gyvas organizamas, jis nuolat kinta ir visi procesai yra kintantys. Todėl, keičiantis sąlygoms – privalome keisti ir sprendimus, to ir mokau savo mokinius.“

Lina Kaubrienė-Stunžėnienė: „Darbas profesinėje mokykloje nėra prestižinė sritis. Kodėl? Galbūt todėl, kad visuomenėje nuo seno buvo susiformavusi atitinkama nuomonė į profesinės mokyklos mokinius ir mokslo procesą... juk esame girdėję: „ai, profesinė...“ O verslo atstovai keletą metų atgal prognozavo: „Lietuvos profesinėse mokyklose bus atgimimas“.

Dirbdama profesinėje mokykloje mokiniams organizuoju „Verslo popietes“, kuriose ateina įvairių firmų savininkai, direktoriai – kurie papasakoja aspie savo pradžią, apie tai kaip jie pradėjo savo verslą, kaip jis vystėsi, kokius sunkumus ar nesėkmes patyrė. Taip pat, tarpininkaujant KPPA rūmams, bendradarbiaujame su verslo atstovais profesinės mokinių praktikos metu, kuri trunka 15 savaičių baigiamąjame kurse.“

„KBPV mokykloje dirba trys vizualinės reklamos gamybos mokytojai profesionalai, dėstantys profesijos mokymą, bet turintys ir savo verslo žmones. Tačiau KBPVM mane stebina ir džiugina kiti pokyčiai, kurių netgi negalėjau įsivaizduoti... Jau pora metų į mokyklą ateina mokytis mokiniai, kurie gali būti profesijos mokytojų vadinami kolegomis, bendraminčiais, netgi draugais.

2014 metų rugsėjis man padovanojo galimybę dėstyti keliems mokiniams, kurie patys dėsto kitose aukštosiose mokyklose, keliems mokiniams, turintiems savo verslą, disžioji dalis mokinių baigusieji aukštąsias mokyklas.Visų jų bendras tikslas įgyti praktikos ir profesinių praktinių žinių. Galiu drąsiai pasakyti, kad pirmą kartą jaučiu laimės jausmą (malonumą) einant į šias pamokas. Kiekviena pamoka – diskusija, pokalbis su bendraminčiais, palaikymas ir supratimas.

Kiekvienas mokinys ateina tiksliai žinodamas ko nori, ko siekia ir stengiasi tai gauti. Per 4 mėnesius surengta pirmakursių kompiuterinės grafikos darbų ir maketų paroda, įsissavinta kelių grafinių kompiuterinių programų pagrindai, reklamos gamybos ABC. Aš tikiu, kad būtent šie žmonės gali pakeisti Lietuvos verslo situciją, daryti įtaką Lietuvos ekonomikai ir švietimui, Lietuvos ateičiai. Leiskite keletą iš jų pristatyti.“

Antanina Antonenko. Išsilavinimas: teisininkė. UAB „Vestuvininkas“ projektų vadovė.

Darbo patirtis: iki šiol esu išbandžiusi daug sričių, turiu darbo patirties nuo pardavėjos iki darbo su vaikais vaikų namuose ir sukarintoje mokykloje. Šiuo metu dirbu projektų vadove įmonėje kurios pagrindinė veikla yra šeimos švenčių atributika.

Mokytis profesinėje mokykloje nusprendžiau dėl to, kad patirtis keičiant darbus ir lankantis įvairiausiuose seminaruose parodė – daugiausia tinkamų, tikslinių ir reikalingų žinių perduoda tie žmonės kurie patys dirbą tą darbą. Teorinių žinių pritaikymas praktikoje yra ta bazė žinių su kuria įgyji tvirtumo žengiant tolimesnius žingsnius savo darbe. Būtent teorijos ir praktikos mišinį ir gaunu šioje mokykloje.  

Ramūnas Česnavičius. Išsilavinimas: mechanikos inžinerijos mokslų daktaras.

Darbo patirtis: Dirbau mašinų gamykloje inžinieriumi konstruktoriumi, dabar dirbu dėstytoju mechanikos inžinerijos srityje. Išleidau keturias mokymo knygas. 

Mokytis profesinėje mokykloje nusprendžiau dėl to, kad laikui keičiantis, ne visada sukaupta vienos srites patirtis yra gerai, todėl visada malonu didinti savo žinių bagažą kitose srityje. Visą gyvenimą norėjau tobulėti ir siekti žinių įvairiose srityse, pritaikant tą praktiką ir savo darbo srityje. Šioje mokykloje mokytojai leido pažvelgti į dalykus iš kitos perspektyvos, perteikdami savo gilias teorines ir praktines žinias mokiniams.

Aistė Volkytė. 2014 metais baigiau odontologijos studijas LSMU. Visuomet buvau aktyvi, siekianti save lavinti įvairiose srityse – esu baigusi muzikos mokyklą, užsiiminėju rankdarbiais, piešiu, jau 7 metus šoku viduramžiškus šokius. Pabaigusi studijas nusprendžiau turėti 4 dienų darbo savaitę, kad galėčiau 5-ąją dieną skirti tobulėjimui. Vizualinės reklamos gamybos mokymo programą pasirinkau, nes mane visuomet traukė grafikos dizainas, o mokslas profesinėje mokykloje nemokamas ir neįpareigojantis.

Susipažinusi su mokymo programa likau maloniai nustebinta – didžioji dalis studijų dalykų yra labai naudingi norint dirbti su vizualine reklama – CorelDraw, Photoshop programų pamokos, užsiėmimai tikrose reklamos dirbtuvėse, marketingo, ekonomikos pamokos. Specialybinių dalykų mokytojai dėsto ne vien teoriją, bet ir pateikia daug praktinių patarimų, nes patys sukasi reklamos versle. Kadangi dirbu, lankau tik dalį pamokų, dalį atsiskaitau internetu.

Džiaugiausi turėdama progą pasikartoti ekonomikos pradmenis bei išmokti šį tą apie marketingą – tiesiog bendram išprusimui. CorelDraw pamokos man tikrai pravers gyvenime – galėsiu pati sukurti, sumaketuoti sau ar draugams vizitinę/lankstinuką, gebėsiu atskirti kokybišką nuo nekokybiškos spaudos. Pati neplanuoju daryti karjeros reklamos srityje, tačiau žmonėms, svarstantiems apie tai tikrai rekomenduočiau šias studijas.

Agnė Leišienė (35 m.). Išsilavinimas: KTU bakalauras, Smulkių ir vidutinių įmonių mechanikos verslo vadyba; Kauno statybininkų rengimo centras, informacinių technologijų sistemų pardavėja.

Darbinė patirtis: braškių, obuolių rinkimas UK (4 mėn.), namų tvarkytoja UK (8 mėn.), UAB „MTEC“ direktorė (2 metai, savas verslas, vėliau parduotas), UAB „Autosabina“ meistrė-priėmėja (2 metai), UAB „Vestuvininkas“ direktorė. Įmonė įkurta prieš 6 metus, visi darbai nuo e-shop'o ir koncepcijos sukūrimo iki realių pardavimų.

Profesinėje mokykloje nusprendžiau studijuoti dėl tam tikrų, specifinių žinių trūkumo, tokių kaip programa Corel Draw bei reklamos gamybos technologijų, kurias bus lengva naudoti esamam darbe.

Mokykla viršijo mano asmeninius lūkesčius: į kiekvieną kilusį klausimą stengiamasi atsakyti kuo tiksliau; į kiekvieną mokinį žvelgiama asmeniškai, atsižvelgiant į jo pajėgumus ir galimybes; skatinamas kūrybiškumas ir paliekama erdvė saviraiškai.

Credo: „Esu mokinys ir ieškau sau mokytojo“. T.y, džiaugiuosi turėdama galimybę pasimokyti iš bet kurio žmogaus.

Ingrida Jakubauskaitė. Esu įgijusi ekologės, aplinkosaugininkės bakalaurą. Šiuo metu dirbu profesionalios kosmetikos parduotuvės vedėja.

Gyvenimo kredo: „Išnaudoti galimybes, kurias suteikia gyvenimas“.

Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokyklą pasirinkau, nes norėjau toliau tobulėti, sužinoti daugiau apie reklamos kūrimą.

Mokausi Vizualinės reklamos gamintojo specialybės, esu pirmakursė, per trumpą laiką gavau daug žinių apie reklamos kūrimą, džiaugiuosi, kad jau pramokau dirbti kompiuterinės grafikos programomis. Ši mokykla pateisino mano viltis toliau tobulėti, išmokti reklamos kūrimo ir gamybos pradmenų. Čia gera ateiti, nes visada esu laukiama, šiltai priima mokytojai ir klasės draugai.

Vytautas Ragauskas (28 m.). Vizualinės reklamos gamintojų specialybės RGT-4 grupės mokinys. Pasirinkti reklamos gamybos specialybę lėmė baigtos ekonomikos bakalauro studijos su marketingo specializacijos pakraipa, kuri daug siejasi su dabar pasirinkta specialybe.

Esu igijęs daug teorinių žinių, taciau praktiškai jų nepritaikau. Mokydamasis tikiuosi įgyti daug praktiniu įgūdzių tiek gamyboje tiek marketingo vystyme, kurio leis išnaudoti savo sugebėjimus pasiriktoje profesijoje. Per pirmuosius keletą mokslo mėnesių susipažinau su mokyklos mokymo priemonėmis ir įrengimais, pradėjau dirbti su maketavimo programomis ir jau spėjau parengti keletą asmeninių reklaminių pavyzdžių. Tikiuosi, kad per likusias studijas mano parengtų darbų ir atliktų užduočių bus ne mažiau, o rezultatas nepriekaištingas. 

Vilma Jatužytė. Bakalauras – Kūno kultūros(šokio)mokytoja. Magistras – sporto ir turizmo vadybininkė.

Darbinė patirtis:aktyviai šoku pramoginiu šokius, sieku sportinio rezultato nuo mažų dienų. 2009 m. pradėjau pati  treniruoti, mokyti  vaikus ir suagusiuosius įvairių šokių stilių, nuo gavės šokių iki porinių šokių. Organizuoju įvairius su sportu susijusius renginius ir varžybas. 

Nusprendžiau studijuoti profesinėje mokykloje, nes mane sudomino šioje mokykloje siūloma vizualinės reklamosreklamos gamintojo specialybė. Kurią manau ateityje galėsiu pritaikyti savo darbe, pati kurti reklamas savo renginiams ir pan. Šioje mokykloje gavau daug specialybių žinių, tiesa, gaunamos žinios pranoko net mano lūkesčius, nesitikėjau tiek visko sužinoti ir išmokti per tokį trumpa laiką. Dėkoju šios profesinės mokyklos dėstytojams.

Monika Balevičiūtė (21 m.). 2011m. įstojau į Kauno kolegiją, sveikatos priežiūros fakultetą, bendrosios praktikos slaugytojos specialybę, tačiau jau po antrojo kurso mečiau studijas, nes pasirodė neįdomi ir neperspektyvi specialybė.

Tuomet, po ilgų apmastymų, ką veikti savo gyvenime, sugalvojau studijuoti Reklamos gamybą ir pasirinkau Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokyklą.

Taip pat mėgstu keliauti, esu pasisvečiavusi Suomijoje, Latvijoje, Estijoje, Anglijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Olandijoje, o didžiausia mano kelionė buvo šią vasarą, Japonijoje. Šią vasarą planuoju aplankyti Jungtinius Arabų Emyratus.

Inara Kalpukevičiūtė. Šiais metais pabaigiau sociologijos magistrantūros studijas VDU. Dažnas stereotipiškai klausia, „Kas tave paskatino pradėti mokytis profesinėje mokykloje, kai jau turi aukštąjį išsilavinimą“? Ko gero, paskatino noras įgyti daugiau žinių ir įgūdžių dominančioje srityje ir dar dėl to, jog profesinėje mokykloje skiriamas didelis dėmesys praktikai – mokytojai visada stengiasi mokinius įtraukti į įvairias kūrybines veiklas, kad šie galėtų realiai įsivaizduoti, kaip tas kūrybinis procesas turėtų vykti jų potencialiose darbovietėse. Jie taip pat moko dirbti įvairiomis kompiuterinėmis programomis, reikalingomis atitinkamoje specialybėje.

Sociologijos srityje darbinės patirties kol kas neturiu, bet ateityje būtinai jos įgysiu. Vizualinės reklamos gamintojos specialybė, kurią mokausi Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokykloje, padės pasiekti minėtą tikslą. Studijuojant sociologiją, į reklamą daugiausiai teko žiūrėti iš vartotojos pusės, būtent todėl ši, vizualinės reklamos gamintojos, specialybė leidžia ne tik būti vertintoja, tačiau ir pačiai kurti tokias reklamas, kuriomis bus tenkinami tiek potencialių klientų, tiek ir būsimų jos vartotojų poreikiai, o ir pati  ateityje galėsiu didžiuotis savo kūrybos vaisiais.

Taigi, besimokydama Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokykloje Vizualinės reklamos gamintojos specialybės, gaunu tai, ko tikėjausi stodama – daug ir įvairių praktinių žinių, teigiamą atmosferą, bendravimą su protingais, maloniais bei kūrybingais žmonėmis ir pan. Kai kurie dalykai gal netgi viršija turėtus lūkesčius.

Rasytė Gudelytė. Esu baigusi 52-tą proftechnikos mokyklą, baldų – suvenyrų meninio pynimo specialybę. Vėliau ilgus metus dirbau Kauno dailiosios keramikos „Jiesia“ porceliano cecho dekoravimo bare auksuotojų – dekoruotojų grupės vadove.

Tuo pačiu metu dirbau ir kūrybinį darbą – įvairius porceliano darbus.

Be to domėjausi menine fotografija. Norėdama sužinoti naujas ir įvairesnes darbo su menine fotografija galimybes įstojau mokytis į Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokyklą Vizualinės reklamos gamintojo specialybę.

Monika Kasparavičiūtė. 2014 metais baigiau Kauno Palemono vidurinę mokyklą, dabar mokausi Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokykloje vizualinės reklamos specialybės. Toks mano pasirinkimas buvo skubotas, nes baigiantis dvylikai klasių, vis dar nebuvau nusprendus ką ateityje turėčiau veikti ir kokia man specialybe tiktų ir teiktų džiaugsmą. Tačiau visada žinojau jog mano gyvenimas siejasi su kūryba ir nenorėjau to atsisakyti.

Artimieji buvo nustebę, kai pranešiau, kur mokysiuos ir kokią specialybę, netgi bandė perkalbėti, tačiau man idėja mokytis reklamos profesinėje mokykloje patiko ir taip įstrigo į galvą, jog nekreipiau replikų ir užsirašiau mokytis. Buvo ir baisoka dėl savo sprendimo, bet pasakiau sau, kad gyvenimas ilgas ir bus dar laiko mokytis toliau, o įgyta patirtis man visada pravers. Čia mokytojai sutinka šiltai ir pats gali jaustis laisvai. Dabar esu patenkinta ir laiminga, nes mokydamasi vizualinės reklamos galiu būti kūrybiška ir gaminti kūrybiškus darbus. Man patinka vizualinės reklamos specialybė, daug būna praktikos ir kiekviena kart gauni vis naujų ir įdomių užduočių.