Siekdami integruoti kelių ir tiltų mokslo nei praktikos žinias Vilniaus Gedimino technikos (VGTU) ir Rygos technikos universitetai įsteigė pirmąją Baltijos šalyse jungtinę magistrantūros studijų programą – inovatyvią kelių ir tiltų inžineriją.

Lietuvoje esančių tiltų ir viadukų būklės išlaikymui – t.y. tam kad ji neblogėtų, reikalinga skirti apie 60 milijonų litų kasmet. Tačiau pagal Kelių priežiūros ir plėtros programą tiltams, viadukams, estakadoms ir tuneliams statyti ir taisyti šiemet skirta perpus mažiau – 28 milijonai litų.

„Didžioji dalis tiltų, viadukų Lietuvoje yra gana prastos būklės, tad planuojant kelių ūkio plėtrą labai svarbu priimti tinkamus sprendimus. Šiandien kaip niekada anksčiau reikalingi specialistai, turintys tarpdisciplinines kompetencijas, kad statant ar renovuojant tiltus bei kelius būtų atsižvelgiama į transporto poveikį aplinkai, transportavimo kaštų mažinimą ir visuomenės poreikius eismo saugumui“, – teigė VGTU Aplinkos inžinerijos fakulteto dekanas Donatas Čygas.

Pirmoji inovatyvi kelių ir tiltų inžinerijos studijų programa rengs plačios kelių ir tiltų specializacijos magistrus, kurie mokės naudotis pačiomis naujausiomis, aktualiausiomis ir pažangiausiomis technologijomis. Jie galės formuoti, vertinti ir savarankiškai priimti efektyvius kelių ūkio priežiūros ir plėtros sprendimus, kuriuos pagrįs mokslinių tyrimų rezultatais.

Į naująją magistrantūros studijų programą bus priimami statybos ir transportavimo sričių bakalaurai. Studijos vyks anglų kalba – pirmąjį pusmetį studentai mokysis VGTU, antrąjį – Rygos technikos universitete. Magistro studijų trukmė – 1,5 metų. Geriausiais balais įstojusiems 5 studentams bus dalinai kompensuojamos mokymosi išlaidos.

Studijų metu daug dėmesio bus skiriama statinių kompiuteriniam projektavimui ir naujausios profesinės programinės įrangos pažinimui. Šį sprendimą lėmė Lietuvoje prasidėjusi skaitmeninės statybos reforma ir noras padidinti statybos procesų efektyvumą ir kokybę.

Nori sužinoti daugiau apie VGTU programas? Spausk čia.