Tie, kurie mokydamiesi mokykloje dalyvavo olimpiadose, turbūt iki šiol prisimena jaudulį varžantis žinių rungtyse. O tie, kurie jose nedalyvaudavo, neretai į pastaruosius žvelgdavo su pagarba ar net pavydu. Susiformavusi nuomonė, kad moksleivių olimpiados yra tik ypatingų gabumų ir išskirtinių talentų moksleiviams skirtos varžytuvės. Tačiau olimpiados – puikus būdas įgyti naujų žinių bei siekti geresnių rezultatų moksle.
Šiemet ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas, drauge su NMA, lapkričio 7 d. jau antrus metus organizavo 9-12 klasių mokinių ekonomikos olimpiadą, kurioje dėl prizinių vietų varžėsi virš 100 gabiausių moksleivių iš Klaipėdos, Kauno, Vilniaus, Šiaulių, Marijampolės ir kitų miestų. Leonas Narkevičius ir ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Institucinių ryšių direktorius doc. Tadas Šarapovas siekia olimpiadą paversti ne tik sudėtingų užduočių konkursu. Jų siūloma koncepcija labiau siejasi su papildomu mokymusi. Norima, kad spręsdami uždavinius ir ieškodami atsakymų į klausimus, mokiniai ne vien demonstruotų savo teorines žinias, bet ir išmoktų arba atrastų, ko galima mokytis už mokyklos programos ribų. T. Šarapovo teigimu, be asmeninių savybių tobulinimo, papildomų žinių ir supratimo gerinimo, moksleivių olimpiadų dalyviai gauna įvairiapusės naudos. Kai kurių olimpiadų prizininkams dalyvavimas olimpiadose ne tik sukaupia patirties bagažą, bet ir prideda papildomų balų renkantis universitetines studijas.
ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto doc. T. Šarapovas ir NMA direktorius L. Narkevičius neabejoja, kad mokinių iniciatyva dalyvauti žinių konkursuose visuomet skatina juos įvairiapusiškai tobulėti. Kiekvienas dalyvis turi lūkesčių dėl siektino rezultato, tačiau natūralu, kad ne visiems pavyksta juos išpildyti. Nepaisant to, tokios situacijos tik brandina ir grūdina moksleivių asmenybes.
Užduotis moksleivių ekonomikos olimpiadoms parengė kompetentinga ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto dėstytojų ir tyrėjų komanda: Tadas Šarapovas, Juozas Granskas, Kristina Aldošina, Asta Klimavičienė, Liutauras Petručionis, kurių mokslinių interesų kryptys siejamos ne tik su ekonomika, bet ir kitomis sritimis – finansais, apskaita, matematika. Tai suteikė moksleiviams progų ne tik pasitikrinti savo žinias, tačiau ir plėsti akiratį, gauti naujos informacijos. Svarbiausia čia tampa ne varžybos su kitais, o varžybos su savimi – iššūkis siekti geresnio rezultato. „Konkuravimas su kitais nėra blogai, tačiau geresnis, gilesnis ir brandesnis motyvas yra savęs tobulinimas, mąstymo lavinimas. Mokiniai visuomet turi pasirinkimą nedalyvauti konkurse. Tik tuomet jie turėtų paklausti savęs, ar tą laiką galės praleisti naudingiau“, – tikina Tadas Šarapovas.
Daugiausiai taškų ISM ir NMA Ekonomikos olimpiadoje 2015 surinko ir pirmąją vietą tarp dvyliktokų užėmė Klaipėdos "Ąžuolyno" gimnazijos moksleivis Lukas Bručkus. 11 kl. I vietą užėmė Vilniaus licėjaus vienuoliktokas Vytautas Juozas Valuta , o stipriausias tarp dešimtokų šį kartą buvo Kauno technologijos universiteto gimnazijos moksleivis Vincas Vosylius.