Išsivysčiusiose pasaulio valstybėse iš sparčiausiai plėtojamų paslaugų vis svarbesnės tampa finansinės paslaugos, kurių dalis yra ir draudimo paslaugos. Žmonės ir darbe, ir buityje nori būti saugūs, todėl stengiasi apsaugoti save ir savo šeimos narius, turtą ar verslą. Pastaraisiais metais ypač sparčiai plėtojamas draudimo paslaugų verslas, didėja jo vaidmuo socialiniame ir ekonominiame šalies gyvenime.

Lietuvos draudimo rinka - sparčiai auganti rinka, turinti didelių plėtros galimybių. Lietuvos banko duomenimis, praėjusiais metais Lietuvos draudimo rinkoje buvo pasirašyta sutarčių už 600,9 mln. eurų, t. y. 6,6 proc. daugiau nei 2013 metais ir vos 1,2 proc. mažiau nei 2007 metais, kai šalies draudimo rinkos apimtis buvo didžiausia. Šiuo metu šalies ekonominė aplinka yra palanki draudimo rinkos plėtrai – socialinis draudimas populiarėja privačiame sektoriuje, užsienio kapitalo įmonės dalinasi gerąja patirtimi, kelia kokybės reikalavimus, vyksta draudimo įmonių ir bankų integracija.

Lietuvoje draudimo paslaugas teikia 21 draudimo įmonė, iš kurių 9 vykdo gyvybės draudimo, 12 – ne gyvybės draudimo veiklą, bei 96 draudimo brokerių bendrovės, tarpininkaujančios sudarant draudimo sutartis. Nors draudimo paslaugų sektorius, kaip ir visas finansinis sektorius, žengia koja kojon su sparčiai besivystančiomis informacinėmis technologijomis, tačiau tik nedaugelis draudimo produktų yra perkeliama į elektroninę erdvę.

Viešojoje erdvėje diskutuojama, kad ateityje dėl spartaus informacinių technologijų vystymosi daugelį finansų sektoriaus darbuotojų pakeis kompiuteris ir dalis šiandien finansų sektoriuje populiarių profesijų ateityje apskritai išnyks. Kalbėti apie draudimo paslaugų pardavėjo profesijos išnykimą dar anksti, nes sėkmingam draudimo paslaugų pardavimui reikalingas žmogus, t. y., profesionalus pardavėjas. Draudimo sektoriuje tokie profesionalūs draudimo paslaugų pardavėjai vadinami draudimo konsultantais. Kalbėti apie profesionalų pardavėją tik kaip apie žmogų, kuris pasižymi tinkamomis pardavimui asmeninėmis savybėmis, šiandien jau būtų naivu. Vis dažniau parduodant draudimo paslaugas tenka bendrauti su finansiškai raštingais ir šį sektorių gerai išmanančiais klientais, todėl tik tinkamų asmeninių savybių, norint pritraukti ir išlaikyti tokius klientus, nebeužtenka. Draudimo konsultantas privalo turėti profesionalių žinių apie pačią draudimo rinką, parduodamus draudimo produktus, turėti asmeninių finansų valdymo žinių bei įgūdžių. Bėda ta, kad dažnas draudimo sektoriuje dirbantis konsultantas nėra studijavęs jokių su draudimo verslu susijusių dalykų ir draudimo įmonėms tenka pačioms mokyti savo būsimus darbuotojus, nes Lietuvoje tokių specialistų kasmet paruošiama labai mažai.

Taigi Lietuvos draudimo rinka - sparčiai besivystanti rinka, kuriai nuolat reikia naujų darbuotojų, ypač jau studijų metu įgijusių reikalingų draudimo verslui žinių ir kompetencijų.

Daugiau informacijos apie Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykloje rengiamą DRAUDIMO KONSULTANTO specialybę rasite čia (http://www.vgtvpm.lt/Puslapiai/Draudimo-konsultanto.aspx).