„Šiais metais daugiau dėmesio skiriama elektroninėms patyčioms, siekiama paskatinti vaikus atkreipti dėmesį į savo neatsakingą elgesį socialiniuose tinkluose, kai visai nesusimąstant skatinamos patyčios, prisidedama prie jų sklaidos“, – akcentavo Socialinio ugdymo katedros lektorė dr. Giedrė Misiūnienė.
LEU Socialinės edukacijos fakulteto Socialinio ugdymo katedros socialinės pedagogikos pirmo kurso studentės akcijos metu lankėsi Vilniaus Jono Ivaškevičiaus jaunimo mokykloje, kurioje dirbo su 6–10 klasių moksleiviais. Su vaikais rasti ryšį nebuvo lengva, nes jie, nepasitikėdami savimi, greitai įsižeidžia, reaguoja į kiekvieną suaugusiųjų ar bendraamžių pastabą, vartoja keiksmažodžius, konfliktus sprendžia muštynėmis, įvairiais užgauliojimais arba tiesiog pabėga iš klasės, todėl reikėjo pasitelkti ir teorines žinias, ir pasikliauti savo širdimi“, – įspūdžiais dalijosi I kurso socialinės pedagogikos programos studentė Greta.
„Organizavome ir dalyvavome akcijoje „Lietuvai ir man“, universitete ir mokykloje pynėme drauge trispalves apyrankes, piešėme plakatus, skirtus patyčių prevencijai, raginome vaikus piešti šypsenėles ir jomis dalytis. Pačios turėjome galimybę vesti prevencinius užsiėmimus vaikams, kurių metu diskutavome patyčių tema ir dalijomės mintimis apie draugystę ir pozityvius išgyvenimus. Net ir patys didžiausi nenuoramos noriai ėmėsi darbo, o dar džiugiau buvo tada, kai jų paprašius prisidėti, jie nepabėgo, susidomėjo“, – kalbėjo būsimoji socialinė pedagogė Eglė.
Mokyklos pavaduotoja Sidona ir LEU absolventė socialinė pedagogė Žana džiaugėsi, kad socialinės pedagogikos studijų programos studentės įnešė naujovių ir naujų emocijų, veiklos, kuri visada naudinga moksleiviams. Atsirado tarpusavio ryšys. Net abejingesni vaikai, kurie pamatė, kad vis daugiau vaikų buriasi į veiklas, pradėjo piešti, spalvinti ir dalytis savo mintimis.
Anot prof. dr. Giedrės Kvieskienės, įveikti patyčias ugdymo institucijose galime tik kartu su visa ugdymo institucijos bendruomene, akcentuodami pozityvios socializacijos patirtį ir ją perduodami savo jauniesiems draugams ir auklėtiniams, jų šeimos nariams. Profesorė teigė, kad džiaugiasi būsimųjų socialinių pedagogų bendradarbiavimu su Vilniaus Jono Ivaškevičiaus jaunimo mokyklos moksleiviais.