Lietuvos edukologijos universitete (LEU) jau įsibėgėjo „Jaunojo pedagogo akademija“, kuri kasmet sukviečia gabiausius Lietuvos moksleivius „pasimatuoti“ pedagogo profesiją ir suteikia galimybę susipažinti su Universitetu ir pajusti studentiško gyvenimo skonį. Akademijos metu dalyviai geriau susipažįsta su pedagogo profesija, ugdosi lyderystės, bendravimo, komandinio darbo ir organizavimo įgūdžius. Tai ypač svarbus renginys siekiant atskleisti moksleiviams pedagogo profesijos patrauklumą ir skatinant juos rinktis pedagogo karjeros kelią.

Šių metų „Jaunojo pedagogo akademijos“ naujovė – net trys sesijos skirtingomis studijų sritimis besidomintiems moksleiviams: socialinių mokslų sesija (jau įvyko), humanitarinių mokslų sesija (vyksta šiuo metu), gamtos, matematikos, technologijų ir sporto mokslų sesija (dar vyks).

Šią savaitę (kovo 16–20 d.) vyksta jau antroji – humanitarinių mokslų – sesija, tačiau geriausi Lietuvos moksleiviai dar turi galimybių pakliūti į „Jaunojo pedagogo akademiją“ ir visą savaitę ragauti studentiškos duonos Lietuvos edukologijos universitete, „matuojantis“ pedagogo profesiją.

Paskutinioji – gamtos, matematikos, technologijų ir sporto mokslų – sesija vyks 2015 m. balandžio 13–17 d. (dokumentai teikiami iki 2015 m. balandžio 1 d. 16 val.). Moksleiviai dar turi galimybių registruotis. Daugiau informacijos www.leu.lt/jpa.

Humanitarinių mokslų sesijos dalyvis Nedas Šiuipys iš Kauno „Jaunojo pedagogo akademijoje“ nusprendė dalyvauti dėl to, kad labai seniai domisi Lietuvos edukologijos universitetu ir nori būti anglų ir vokiečių kalbų mokytoju. Todėl, sužinojęs apie galimybę susipažinti su Universitetu iš arčiau, nusprendė dalyvauti humanitarinių mokslų sesijoje. „Daug kas bijo pedagoginio darbo, tačiau aš nebijau. Noriu būti mokytoju“, – sako moksleivis.

Eglė Nefaitė iš Anykščių dalyvauti Akademijoje nusprendė vedina smalsumo, nes daug merginos šeimos narių yra studijavę Lietuvos edukologijos universitete, todėl ji čia dalyvauja pirmiausia norėdama pamatyti, ką jos artimieji čia patyrė, kas juos sužavėjo.

Pirmas įspūdis pašnekovams – puikus. „Gyvenimo sąlygos labai geros, labai draugiški studentai, puikiai mus priėmė, įtraukė į bendruomenę ir bendravo kaip lygūs su lygiais, nepaisydami to, kad mes esame moksleiviai“, – vienbalsiai tvirtino pašnekovai, kuriems patiko ir tai, kad studentai pasidalino patirtimi ir papasakojo plačiau apie studijas.

Paklausti, kuo, jų manymu, pedagogo darbas svarbus visuomenei, abu vieningai tvirtino: „Be mokytojų nebūtų visų: nei dėstytojų, nei ugniagesių, nei policininkų, nei gydytojų. Visi be išimties pereiname tą tarpsnį, kuomet pedagogas gyvenime yra labai svarbus. Jis jaunam žmogui savo darbu perteikia reikiamą informaciją, pedagogas sausą teoriją sugeba perteikti jaunam žmogui taip, kad būtų patrauklu“.

Nedas, paklaustas, ką darytų kitaip, jeigu būtų pedagogas, atsakė, kad bandytų moksleivius labiau sudominti ir įtraukti į pamoką, kaip tai daro jo vokiečių kalbos mokytoja, kuri vaikiną dar šeštoje klasėje sudomino šia kalba. Dėl šios priežasties moksleivis nori būti vokiečių kalbos mokytoju.

Eglė sakė, kad, jei būtų pedagogė, tai mokytų teatro meno. Mergina mokykloje lanko teatro pamokas, labai žavisi režisieriumi, vedančiu pamokas. Pasak Eglės, jis sugeba bendrauti su moksleiviais kaip su sau lygiais, nors ir yra vyresnis, taip pat režisierius kupinas idėjų. „Jei būčiau pedagogė, tai labiausiai norėčiau, kad dirbdama mokytoja nepritrūkčiau idėjų“, – sako E. Nefaitė.

Pasak moksleivių, geras mokytojas turi būti charizmatiškas. „Kai mokytojas spinduliuoja charizma, tai daug įdomiau jo ir klausytis, ir būti šalia. Ir kantrybės turi turėti. Ji yra vienas svarbesnių dalykų. Žinoma, reikia ir kūrybiškumo, kad galėtum viską patraukliau perteikti‘, – sakė „Jaunojo pedagogo akademijos“ dalyviai.

„Tikrai apsidžiaugčiau, jeigu įstočiau į Lietuvos edukologijos universitetą. Ypač dabar, kai po Akademijos dar labiau sustiprės ryšys su Universitetu“, – sakė Eglė.

„Jaunojo pedagogo akademijos“ rengėjai sako, kad pagrindinis jų tikslas yra parodyti moksleiviams, kaip Lietuvos edukologijos universitete yra įdomu, kiek daug čia galima išmokti, sužinoti apie studijų programas, pedagogo profesiją ir kt.

Praėjusiais metais pirmą kartą surengus Akademiją ir sėkmingai ją įgyvendinus, nuspręsta kasmet kviesti Lietuvos moksleivius visą savaitę būti Universiteto dalimi. Akademijos metu moksleiviai ne tik susipažįsta su pedagogo darbo subtilybėmis, bet ir ugdosi šiai profesijai reikalingus lyderystės, komandinio darbo, organizavimo įgūdžius. Taip pat moksleiviai turi galimybę pasijusti tikrais studentais. Jie visą savaitę gyvena bendrabučiuose, vaikšto į paskaitas, valgo Universiteto valgykloje ir kt.

„Jaunojo pedagogo akademijoje“ gali dalyvauti 11–12 klasių moksleiviai, kurie turi užpildyti dokumentus ir nusiųsti juos organizatoriams iki nurodytos datos. Dokumentų sąrašas ir jų aprašymas pateikiamas adresu www.leu.lt/jpa.