Dar prieš metus baigusi Smulkiojo verslo organizavimo specialybę Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centre supratau kiek daug gavau čia ir kiek daug galiu gauti iš gyvenimo. Stojau, nes mantra „Noriu savo verslo“ neiškrito iš galvos jau gerus 3 metus ir reikėjo kažką su tuo daryti. Taigi, taip ir atsidūriau KMPPMC.
Pradžioje buvo nedrąsu, nes nieko nežinojau - net rajonas, kuriame mokykla įsikūrusi, man nepažįstamas. Vis dėl to, per mėnesį viskas apsivertė aukštyn kojomis. Man kliuvo jaunas auklėtojas, jauna profesijos mokytoja. Man kliuvo mokytojai, kurie savo dalyką išmanė ne tik teoriškai, bet yra išbandę praktiškai. Viskas taip greitai apsivertė, kad nepastebėjau kaip su pagrindiniais mokytojais tapome komanda, o ne klase.
Ir mes buvome komanda. Žinoma, gal mokytojai mums padėjo labiau nei mes padėjome jiems, tačiau tas komandos jausmas visą mokymosi procesą pavertė kitokiu. Taip, mes mokėmės, mes atsiskaitinėjom, mes dirbom sunkiai, bet tie sunkumai buvo pasitinkami su ryžtu ir pasitikėjimu savimi ir, gal net savotišku azartu. O visų šių pozityvių emocijų kaltininkai buvo tie patys mokytojai.
Su minėtu pasitikėjimu mus jau spalį „pastatė“ mokyklos mokomojoje kavinėje, kurioje mes visas žinias iškart taikėm praktiškai. Jeigu kažkas yra sakęs, kad geriausiai viskas išmokstama praktinių užsiėmimų metu ir padedant mokytis kitiems, tai šie žmonės nemelavo. Tiek įgūdžių priimti per 9 mėnesius nesugebėčiau, jeigu didžiąją mokymosi proceso dalį užimtų tik teorija.
Po „mokykliško“ pusmečio prasidėjo tikra praktika su imitacine verslo aplinka, kurioje aš su klasiokais, subūrus komandą, valdėme verslą simuliacinėje rinkoje. Savo mokykloje mums teko valdyti imitacinę bendrovę „Maisto namai“ ir bendradarbiauti su kitų mokyklų bendrovėmis, pirkti iš jų ir parduoti joms gaminius. O visą simuliacinės rinkos praktiką vainikavo bendrovių mugė, kurioje su savo komandą iškovojome antrąją vietą, geriausios reklamos, ir aš pati gavau geriausios vadybininkės nominaciją!
O ką kalbėti apie tikrą praktiką! Turėjau ne tik galimybe pasinaudoti ERASMUS+ praktika Londone, bet pati ieškoti praktikos vietos Lietuvoje. Jeigu iškildavo sunkumų… Taip, mokytojai buvo čia pat, pasiryžę padėti.
Moksleiviai su idėjomis buvo skatinami konsultuotis su mokytojais, skatinami dalyvauti renginiuose, parodyti save. Mokykla tokiems mokiniams padėjo (ir padeda), kiek galėjo, kadangi, berods, pati mokyklos dvasia yra skatinti talentus, idėjas ir labai besistengiančius mokinius. Net jeigu aktuali informacija neįtraukta į mokymosi procesą, mokytojai buvo pasiryžę rasti laiką pamokoje ir paaiškinti iškilusius klausimus.
Pati, pasidalinus iniciatyvos idėjomis su mokytojais, buvau užversta patarimais, pasiūlymais apsilankyti pas atitinkamus dėstytojus, apsilankyti paskaitose, konkursuose, kursuose, seminaruose, dalyvauti projektuose, kurie padėtu mano iniciatyvai augti. Ir man pavyko augti o mokytojai buvo tie žmonės, kurie man padėjo šią iniciatyvą auginti. Viso to nebūtų, jeigu ne mokytojų pripažinimas.
Praėjo metai nuo dienos kai man buvo įteiktas diplomas. Aš vis dar grįžtu pas mokytojus pasisemti įkvėpimo ir gauti atsakymus į iškilusius klausimus.
Aš pradėsiu savo verslą! - sakau aš.
Stoti galite: po 12 kl. - 1 m.
Stojimas vyksta internetu per LAMA BPO - www.lamabpo.lt
www.mpcentras.lt