Ar žinai, kokią spalvą geriausiai regi žmogaus akis? Ar balta yra spalva? Ar kvapas gali parduoti prekę?
Atsakymus į šiuos klausimus bei daugelį kitų įdomių dalykų gali sužinoti studijuodamas Žiniasklaidos inžineriją. Nes inovacijos, grafinės komunikacijos, spauda, moderniosios lazerinės technologijos, nanotechnologijos ir protingosios medžiagos, estetika, reklama, dizainas, animacija, fotografija – visa tai – Žiniasklaidos inžinerija.
Poligrafijos pramonės ir reklamos rinkos augimas
Poligrafija – pramonės šaka, apimanti visus spausdintos produkcijos gamybos būdus. Paskutiniųjų metų poligrafijos pramonė išaugo net 21%. Spausdinta produkcija populiari visame pasaulyje. Tai reklaminiai gaminiai, plakatai, knygos, žurnalai, laikraščiai. Plačiai vystomos pakavimo technologijos: spauda, dizainas, specializuota programinė įranga. Poligrafijos gaminiai – tai, kuo žmogus pradeda informatyvų rytą ir laikydamas rankose knygą maloniai baigia dieną.
Reklamos agentūrų skaičius taip pat pasižymi augimu. Populiarinti prekes ir paslaugas būtina, o reklamos įmonės šiais laikais siūlo ypač platų priemonių spektrą.
Reklamos sritis – technologijų ir kūrybiškumo sandūra
Mark Tungate, knygos apie reklamą „Adland“ („Reklamos šalis“) autoriaus nuomone, reklamos rinka šiuo metu veikiama trečiosios reklamos revoliucijos. Pirmoji, pagal jį, yra spausdinimo mašinos išradimas bei kūrybinė revoliucija, o trečioji vyksta dabar ir yra susijusi su naujausių technologijų ir reklamavimosi kanalų atsiradimu – tai internetas, mobilieji telefonai ir t. t.
Visus, ypač jaunimą, kasdien pasiekia didžiuliai informacijos srautai, daugybė vaizdinės reklamos žinučių. Tai vyksta tiek bet kur gatvėje, tiek televizoriaus ar kompiuterio ekrane, tiek ir čia pat kišenėje – naujame išmaniajame telefone. Kas kuria šią grafinę informaciją ir koks įdomus technologijų ir kūrybos derinys slypi kitoje – gamybinėje – reklamos pusėje?
Spaudos ir reklamos išpildymui dažniausiai pasitelkiama didelė komanda. Tai ir kūrybos direktoriai, projektų vadovai, spaudėjai, technologai, reklamos išpildytojai, dizaineriai, programuotojai, tekstų kūrėjai, media planuotojai, ir visi kiti, kurie prisideda prie kūrybinių, gamybinių ir marketingo procesų.
Sėkmingos karjeros galimybės
Tiek poligrafijos, tiek reklamos srities gamintojus jungia būtina savybė – puikus savo srities išmanymas. Taip pat labai svarbu šias žinias panaudoti praktiškai. KTU Dizaino ir technologijų fakultete tai galima atlikti praktikos metu Lietuvos arba užsienio įmonėse (pagal ERASMUS programą).
Spauda, reklama, elektroninė ir internetinė erdvė yra neatsiejama šiuolaikinio gyvenimo dalis, todėl suprasti jos technologijas ir dalyvauti jos kūrime reiškia:
• Neišsenkančią idėjų sklaidą;
• Savirealizacijos ir asmeninio tobulėjimo galimybes;
• Naudojimąsi naujausiomis technologijomis;
• Technologijų pritaikymą kuriant estetinį vaizdą;
• Galimybę daryti pasaulį gražesnį, kokį tu pats įsivaizduoji.
Studijų programa Žiniasklaidos inžinerija yra skirta ne tik aukštos kvalifikacijos spaudos inžinerijos ir reklamos technologijų specialistams rengti, bet ir paruošti kompetentingus įmonių vadovus.
Nori žinoti daugiau? Prisijunk KTU Grafinių komunikacijų inžinerijos katedros Facebook puslapyje!