Nuo vasario iki gegužės mėnesio vyko pirmoji ISM universiteto geriausių pirmakursių praktika. Ji pasibaigė finaline užduotimi – studentai keturiolikai šalies įmonių pristatė savo idėjas, kaip spręsti realius įmonių aktualius rinkodaros, komunikacijos su klientais, vidinės komunikacijos ir netgi verslo strategijos klausimus. Išgirdę pristatymus įmonių atstovai svarstė, žadėjo jas pristatyti savo kolegoms, o kai kurie prasitarė norintys net pirkti pasiūlymus.
„Mūsų įmonei studentai paruošė darbą kaip išskirti „Maggi“ prekės ženklą iš konkurentų Lietuvos rinkoje. Pirmiausia jie įsigilino ir išnagrinėjo produkto tikslines auditorijas ir tuomet, pasirinkę vieną iš jų, kūrybiškai sugalvojo galimą pozicionavimą. Susitarėme, kad studentai atvyks į „Nestlé Baltics“ biurą ir pristatys savo darbą platesniam darbuotojų ratui. Būsimieji specialistai, nors ir būdami dar tik pirmame kurse, išties nustebino kūrybingu mąstymu. Manome, kad toks abipusis bendradarbiavimas yra labai naudingas tiek studentams, tiek ir verslui“, – sako bendrovės „Nestlé Baltics“ rinkodaros vadovė kulinarijai Vilma Kapočienė.
„Danske“ banko Produktų valdymo departamento direktorius Darius Jasinskis teigia, kad banko specialistai norėjo suprasti, kaip į jų paslaugas žvelgia studentai bei išgirsti inovatyvių idėjų ir pasiūlymų, kokių produktų privatūs klientai tikisi ateidami į banką. „Vienas iš trijų gautų sprendimų tikrai sudomino. Pasiūlėme studentams susitikti su banko darbuotojais, padiskutuoti apie jų pateiktas idėjas bei aptarti galimą įgyvendinimą. Manome, kad apsvarstę ir įvertinę idėją, tai galėsime pasiūlyti savo klientams. Studentai labai kūrybiškai atliko pateiktas užduotis. Įspūdį padarė idėjų originalumas, prezentavimo įgūdžiai“, – pastebi D. Jasinskis.
Banko atstovai prisipažino į studentus žiūrintys kaip į patarėjus, naudingus partnerius ir potencialius darbuotojus. „Norime, kad jie daugiau sužinotų apie mus, darbą banke, kad domėtųsi mūsų praktikomis. O vėliau, pabaigę studijas, domėtųsi mūsų darbo pasiūlymais ir, žinodami apie mus daugiau, žiūrėtų kaip į potencialų darbdavį“, – tvirtina „Danske“ banko Personalo tarnybos direktorė Jūratė Dacienė.
ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto rektoriaus dr. Nerijaus Pačėsos teigimu, tokia bendradarbiavimo praktika verslams yra ilgalaikė investicija ugdant aukšto sąmoningumo specialistus, puikiai besijaučiančius šiandieninėse rinkose, o studentams ji pasitarnauja kaip kūrybingumo lavinimas, nuolatinis tobulėjimas ir neįkainojama patirtis.
„Labai džiaugiuosi, kad pirmą kartą vykstanti programa, kurioje pirmo kurso studentai sprendžia realias verslų jiems skirtas užduotis, visiškai pasiteisino. Programoje pritaikytas Stanfordo universitete naudojamas modelis puikiai pritapo. Taip pat maloniai nustebino, kokį aukštą profesionalumo lygį pademonstravo pirmakursiai studentai. Išgirdome daug idėjų, kurios turi potencialo būti realiai įgyvendintos įmonėse“, – pažymėjo rektorius. Pasak jo, užsimezgęs studentų ir įmonių bendradarbiavimas gali tęstis ir toliau, įmonėms pasiūlius praktiką ar vasaros darbą jose.
Praktikoje dalyvavo geriausi universiteto studentai, kurių studijas pagal „ISM 100 Talentų“ programą finansuoja universitetas ir šalies įmonės. Iš verslo pusės dalyvavo ir užduotis pateikė šios bendrovės: „Nestle“, „Kauno grūdai“, Danske bankas, DNB, „Mirror“, „Aviva“, „Arvi“, „Lindorff“, „Sony Ericsson“, „Arginta“, AB „Grigiškės“, „Vikonda“, „Alna“, VšĮ „ISM fondas“. Studentai rengė sprendimus, kaip stiprinti įmonės prekės ženklą, išnaudoti socialinius tinklus, didinti žinomumą, stiprinti įvaizdį tarp jaunimo, skatinti skirtingų departamentų bendradarbiavimą didelėje įmonėje, kokių veiksmų imtis prieš konkurentų aktyvius žingsnius bei kitus.
ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas šią studentų praktiką, prasidedančią nuo pirmo kurso, įgyvendina pritaikęs Stanfordo universiteto Mąstymo modeliavimo instituto (Institute of Design-Thinking in Stanford) sukurtą metodą. Jis paremtas kūrybinio ir analitinio mąstymo apjungimu bei įvairių disciplinų studentų – inžinerijos, dizaino, socialinių mokslų, verslo ir kitų – bendradarbiavimu. Studentai mokosi atlikdami konkrečias praktines užduotis, jie turi ne tik rasti problemos sprendimą, bet ir gebėti ją apibrėžti: atskleisti tikruosius žmonių poreikius, kuriuos patenkins kuriama paslauga ar produktas, pateikti kuo daugiau įmanomų sprendimų variantų, sukurti prototipus ir juos išbandyti.