Reklamos socialiniuose tinkluose sektorius kasmet sugeneruoja daugiau nei 18,5 mlrd. eurų pajamų, o organizacijos – nuo didžiųjų prekių ženklų, kaip, pavyzdžiui, „Coca-cola“, iki mažų regioninių įmonių – siekia pasinaudoti šia „autentiška“ rinkodaros forma.
Tačiau realūs duomenys rodo, kad oriai gyventi norinčiam ir užsidirbti siekiančiam nuomonės formuotojui teks sunkiai dirbti ir nusiteikti, kad atlyginimas ne visada bus ne toks, kokio jis tikėjosi.
Taigi, kokius 3 dalykus reikia turėti omenyje, jei manote, kad jums tiktų „influencerio“ karjera
1. Kiek iš tikrųjų uždirba nuomonės formuotojai?
Nėra tikslių nuomonės formuotojų atlyginimų ribų. Dažniausiai jų sutartys būna trumpalaikės, tad nėra jokių garantijų, kad darbo vietą pavyks išlaikyti ilgesniam laikui. Tad nei karjeros trajektorija, nei atlyginimas nėra nuspėjami.
Apskritai nuomonės formuotojai už vieną įrašą gali uždirbti nuo 10 iki 10 tūkst. eurų. Vienos apklausos duomenimis, vidutinis 1–10 tūkst. sekėjų turinčio nuomonės formuotojo mėnesio uždarbis yra apie 1300 eurų, o daugiau nei 1 mln. sekėjų turinčiojo – maždaug 14 tūkst. eurų.
Įkainiai apskaičiuojami remiantis turinio sukūrimo kaina, socialinių tinklų algoritmų generuojama metrika, taip pat atlyginimui įtakos turi ir nuomonės formuotojo sekėjų kiekis. Paprasta analogija: TV reklamos įkainiai yra pagrįsti prognozuojamu žiūrovų skaičiumi, tad panašiai ir čia.
2. Nuomonės formuotojas turi turėti verslininko mąstyseną - ar tikrai?
Beveik už kiekvienos fantastiškos nuotraukos ar vaizdo įrašo slypi intensyvus administracinis ir kūrybinis darbas. Taigi, tariamas šios profesijos-veiklos žavesys nėra toks didžiulis, kaip gali atrodyti: iš tikrųjų tai pareikalaus daug pastangų, o socialinių tinklų turiniui kurti neabejotinai gali prireikti daug laiko ir energijos.
Vienas nuomonės formuotojas dalijosi tokiu komentaru: „Atminkite, kad kurdami bet kokius įrašus atliekate kelias funkcijas ir darbus: koncepcijos kūrėjo, scenografo, stilisto, apšvietėjo, vizažisto (makiažo meistro), rinkodaros specialisto ir fotografo.“
Taigi, nuomonės formuotojai vienu metu turi atlikti kelias užduotis: jie fotografuoja, kuria vaizdo įrašus, kuria tekstus tinklaraščiams, rengia tiesiogines transliacijas ir prekiauja savo ar atstovaujamų prekių ženklų produkcija.
Partnerystės programos nuomonės formuotojams taip pat padeda užsidirbti iš prekių ženklų, kai jų sekėjai spusteli ant nuorodos ir per ją įsigyja prekę ar paslaugą. Partnerystės programas itin aktyviai vykdo „Amazon“, skatinantis nuomonės formuotojus išsirinkti geriausius produktus, rekomenduoti juos savo sekėjams ir už pirkimus gauti komisinių.
Atsižvelgiant į tokį didžiulį užduočių portfelį, nuomonės formuotojų darbas gali būti nenutrūkstamas. Socialiniai tinklai veikia visą parą, todėl nuolatinis santykių su sekėjais palaikymas ir socialinės medijos algoritmų „maitinimas“ reiškia, kad iš tikrųjų darbai niekada nesibaigia.
Poreikis nuolat būti prisijungusiam taip pat gali turėti tam tikrų pasekmių, analogiškai kaip ir sutarčių su prekių ženklais nutrūkimas bei sekėjų kritika. Tik dabar pradedama garsiau kalbėti apie psichikos sveikatos sutrikimus, slypinčius už tobulai atrodančių „Instagram“ profilių.
3. Nuomonės formuotojais netampama „iš oro“: jie tiesiog darė tai, kas patinka
Tad kodėl nuomonės formuotojai vis dar tuo užsiima? Įvairios analizės rodo, kad daugelis nuomonės formuotojų savo veiklos nepradėjo tiesiog norėdami daryti įtaką kitiems: jie norėjo kūrybiškai išreikšti savo pomėgius, aistrą kažkokiems dalykams.
Pavyzdžiui, tikriausiai pažįstate bent vieną socialinių tinklų entuziastą, kuris kaskart lankydamasis restorane pasidalydavo su draugais atsiliepimu ir netrukus tapo kone maisto kritiku. O kitam tinklaraštininkui tiesiog patiko dalytis kelionių vaizdais, tad dabar jo paslaugas perka didžiulės kelionių agentūros. Arba veikiausiai pažįstate ir sveikuolį – sporto fanatiką, kuris internete pradėjo dalytis sveikais receptais, o dabar sėkmingai kuria ir parduoda sveikos mitybos planus, elektronines knygas ir konsultuoja savo klientus.
Taigi, daugelio sėkmingų nuomonės formuotojų karjera prasidėjo nuo meilės savo amatui, vertingo turinio, kuriuo jie tiesiog nuoširdžiai norėjo pasidalyti su kitais žmonėmis.
Jiems ši veikla teikė malonumą ir pasitenkinimą. Daugelis šių žmonių net nelaiko savęs nuomonės formuotojais – veikiau turinio kūrėjais, nuoširdžiai atsidavusiems savo auditorijai.
Daugelis nuomonės formuotojų taip pat džiaugėsi tuo patiriamu bendruomeniškumo jausmu, galimybe dalytis patarimais ir kitų nuomonės formuotojų kuriamu turiniu. O visų bendras tikslas – už savo mėgstamą darbą dar ir gauti tam tikrą atlygį.
Apskritai pastebėjome, kad norint būti sėkmingu nuomonės formuotoju, reikia būti atspariems – užsiauginti storą odą, vadovavimo įgūdžių ir aistros tam, ką darote. Jei puoselėsite šias savybes, galbūt ir jūs vieną dieną visiškai nemokamai galėsite ilsėtis prabangiausiame regiono viešbutyje arba supdamiesi hamake Maldyvuose, gurkšnodami kokteilį bandysite pagauti tobulą asmenukę.
Informaciją parengė Rūta Anusevičienė
