Dažniausias mokinių klaidas ruošiantis VBE įvardijo Marijampolės Šv. Cecilijos gimnazijos matematikos mokytojas Audrius Miliauskas ir platformos „Corepetitus“ matematikos korepetitorė Julija Ignatjeva.
1. Nemoka mokytis šiame informacijos amžiuje
Pasak mokytojo Audriaus Miliausko, viena didžiausių egzaminams besiruošiančių mokinių klaidų – nemokėjimas mokytis šiuolaikiniame informacijos pertekliaus amžiuje. Mokiniai dažnai blaškosi tarp daugybės šaltinių, nesusikuria aiškaus plano ar sistemos, kaip nuosekliai kartoti ir gilinti žinias.
Ruošiantis VBE, didžiausią iššūkį mokiniams dažnai kelia primirštos 11 klasės ar mokslo metų pradžioje nagrinėtos temos, tad patariama atkreipti dėmesį į jas.
2. Per mažai praktikuojasi
Kartais mokiniai galvoja, kad užteks pasimokyti tik teorijos, todėl peržvelgia senus uždavinius ir jų sprendimus. Pasak mokytojų, dažnai mokiniai bando uždavinius išspręsti mintinai, nerašydami tarpinių žingsnių. Tačiau tokiu atveju sunku pasitikrinti klaidas, o egzamino metu neteksite taškų, skiriamų už patį sprendimą.
Taigi, iki to didžiojo išbandymo dar likusį laiką turėtumėte kuo daugiau dėmesio skirti ankstesnių metų uždavinių sprendimui.
3. Įstringa prie kurios nors vienos temos
Ruošiantis egzaminui, pasak A. Miliausko, dažnai pasitaiko ir dar viena klaida – per ilgas užsilaikymas ties viena sunkesne tema. Užuot judėję pirmyn, mokiniai užstringa, ima nepasitikėti savimi, ir praleidžia progą įtvirtinti kitus svarbius dalykus.
Taigi, jei kuri nors tema pasirodė per sudėtinga ir vis dar neįveikiama, tiesiog prašykite kitų mokinių ar mokytojų pagalbos.
4. Nebando „sutilpti“ į egzamino laiką
Kitaip tariant, nemažai mokinių sprendžia egzaminą tol, kol išsprendžia, nesvarbu, ar tam prireiktų 4, ar 5 valandų. Tačiau jei nestebėsite, per kiek laiko išsprendžiate uždavinius, tikrajame egzamine gali pritrūkti laiko, tirpstant paskutinei valandai bus labai sudėtinga suvaldyti stresą. Taigi, kartais bandykite simuliuoti ir tikrojo egzamino sąlygas – naudokite laikmatį ir spręskite užduotis be jokios pagalbos.
5. Neįvertina bazinių žinių svarbos
Svarbu suprasti, kad maždaug pusę egzamino sudaro bazinio lygio ir slenkstiniai uždaviniai. Pasak A. Miliausko, tai reiškia, kad turint tvirtą pagrindą, galima užsitikrinti ramybę dėl išlaikymo. Tačiau kai kurie mokiniai per daug susitelkia į sudėtingus uždavinius, neįtvirtinę bazės. Tik turint tvirtą bazę, tie sunkesni uždaviniai nebaugina.
„Labai svarbu suvokti, kad pagrindinis taškų šaltinis bus standartiniai uždaviniai. Būtent jie sudaro „taškų fermą“ – tai vieta, kur galima stabiliai surinkti didžiąją dalį taškų“, – teigia matematikos mokytojas.
„Silpnesniems ir vidutinio lygio mokiniams rekomenduoju susitelkti į pagrindus – būtent čia slypi galimybė saugiai sukaupti solidų taškų kiekį. Stipresni mokiniai, kurie jau tvirtai jaučiasi spręsdami bazinius uždavinius, gali imtis ir sudėtingesnių uždavinių – tai puiki proga siekti aukščiausio įvertinimo“, – pataria A. Miliauskas.
6. Iki egzamino taip ir neišmoksta naudotis skaičiuotuvu
Matematikos egzamino metu itin praverčia skaičiuotuvas. Jis padeda greičiau „susidėlioti“ sudėtingus skaičius bei pasitikrinti atsakymus, sumažinta klaidų tikimybę ir leidžia taupyti brangų egzaminų laiką. Tačiau kai kurie mokiniai naujus skaičiuotuvus įsigyja tik prieš pat egzaminus ir nespėja išbandyti jų galimybių. Tai – didelė klaida, galinti kainuoti taškų, todėl per iki egzamino dar likusį laiką stenkitės nuolat naudoti skaičiuotuvus ir perprasti jų galimybes.
Taip pat skaitykite:
Skaičiuotuvai matematikos egzamine: kaip išsirinkti ir naudotis?
7. Nepasinaudoja ir formulių rinkiniu (formulynu)
Mokiniai galvoja, kad išmoks kelias formules, ir to užteks. Kiti kaip tik bando jas „iškalti“, tačiau visų formulių mokytis tikrai nereikia: matematikos egzamino metu mokiniai gauna priedą, kuriame surašytos formulės.
Taigi, pasak korepetitorės J. Ignatjevos, labai dažnai taškai prarandami ir dėl to, kad mokiniai su šiuo formulių rinkiniu nėra susipažinę, nesupranta, kaip ir kada formulę teisingai pritaikyti ar tiesiog pamiršta / nespėja juo pasinaudoti. Tad vėlgi jei dar neteko naudotis formulių lapu, atsispausdinkite jį ir stenkitės su juo dirbti: egzamino metu atpažinsite ir lengviau rasite bei pritaikysite reikiamas formules. Formulių rinkinį galite rasti čia.
Taigi, tikimės, kad prisiminsite šias klaidas ir pasistengsite jų nekartoti.
Beje, mokytojas A. Miliauskas šiemet egzaminus laikysiančius mokinius kviečia drauge pasiruošti artėjančiam žinių išbandymui. Pirmiausia mokytojo filmuotų vaizdo pamokų metu daug dėmesio buvo skiriama teminiam kartojimui, o jau netrukus mokytojas pradės bandomuosius sprendimus. Daugiau informacijos rasite mokytojo feisbuko (https://www.facebook.com/audrius.miliauskas) arba „YouTube“ (https://www.youtube.com/@AudriusMiliauskas) paskyrose. Pamokos – nemokamos.
Brandos egzaminų tvarkaraštį rasite šiame čia.
O daugiau informacijos apie šių metų egzaminų naujienas rasite šiame straipsnyje.
___________________________________________________________________________________________
Atminkite, kad aukšti egzaminų rezultatai - tiesiausias kelias į studijas aukštosiose mokyklose. O jei dar nesate apsisprendę, ką arba kur norėtumėte studijuoti, žurnalai „Kuo Būti“ ir „Kur stoti“ padės apsispręsti: susidėlioti mintis, pagalvoti apie variantus, kurių dar nesvarstėte, palyginti, įvertinti galimybes ir nusistatyti prioritetus. Patogiausias būdas juos įsigyti – paspaudus ant šios nuorodos.
Informaciją parengė Rūta Anusevičienė