Didžiausią pažangą padaryti leis profesinis augimas, nes kad ir kaip sunkiai plušėtumėte, jei neugdysite profesinių įgūdžių ir neplėsite žinių, neišvengiamai ateis laikas, kai pajusite sąstingį.
Taigi, kaip greitai galima kopti karjeros laiptais? Pateikiame 10 karjeros auginimo patarimų ir gudrybių.
10 patarimų, kaip greitai kopti karjeros laiptais
1. Būkite interaktyvūs
Interaktyvumas – kertinis sėkmingos karjeros akmuo. Darbdaviai ieško žmonių, kurie turėtų naujų idėjų, prisiimtų riziką (žinoma, protingą ir pasvestą), kurtų naujas galimybes. Taigi, inicijuokite naujus projektus, siūlykite novatoriškus sprendimus, demonstruokite interaktyvų požiūrį į problemų sprendimą. Iniciatyvumas demonstruoja jūsų veržlumą nuolat kintančioje verslo aplinkoje.
2. Įsivertinkite ir išsikelkite tikslus
Norint tobulėti karjeros srityje, labai svarbus nuolatinis įsivertinimas: neužtenka laukti metinės veiklos apžvalgos. Nusistatykite tikslus, kuriuos galima įvertinti kiekybiškai, kurkite išsamius planus, nepamirškite ir preliminarių terminų. Tikslus suskaidykite į smulkesnes užduotis ir nuosekliai įvertinkite savo pažangą. O jei vis dar esate paieškų kelyje, galite kreiptis į profesionalų karjeros konsultantą, kuris padės susidėlioti visus taškus ant „i“.
3. Susiraskite mentorių
Mentorius – tai jūsų srityje dirbantis asmuo, kuris jums vadovaus, patars ir padės priimti sprendimus. Įprastai mentoriai turi specifinių žinių ir siekia padėti studentams, turintiems mažiau patirties, įgyti įgūdžių ir žinių, būtinų tikslams įgyvendinti. Mentoriai padeda sutelkti pastangas, tuos tikslus iškelti ir suteikia grįžtamąjį ryšį.
4. Aktyvai mokykitės visą gyvenimą
Mokymasis – visą gyvenimą trunkanti kelionė. Visai nesvarbu, kokį išsilavinimą įgijote, profesinis gyvenimas kelia visiškai kitokių iššūkių. Užmigti ant laurų negalima. Atmikite, kad visada galima išmokti, sužinoti kažką naujo, ką sėkmingai galėsite pritaikyti kasdieniame darbe. Labai rekomenduojama išbandyti įvairius kursus, kad ir profesinio sertifikavimo. Noras įgyti naujų žinių, gebėjimas prisitaikyti prie kintančių situacijų padės pelnyti ir vadovų palankumą.
5. Nusistatykite ir numatykite poreikius
Karjeros sėkmei įtakos turi ir darbuotojo gebėjimas suprasti vadovo bei visos komandos poreikius. Būdami iniciatyvūs ir „visada vienu žingsneliu priekyje“, galite išsiskirti iš minios. Kartais užduokite sau klausimą: „Jei būčiau vadovas, ko norėčiau imtis dabar pat?“ Efektyviai atlikdami užduotis ir imdamiesi iniciatyvos demonstruojate atsidavimą, iniciatyvų požiūrį, kurį ir vertina vadovai.
6. Mokykitės efektyvaus bendravimo meno
Bendravimas yra tiek asmeninės, tiek organizacijos sėkmės terpė. Užuot laukę, kol vadovas paklaus apie užduoties eigą, informuokite jį apie savo pasiekimus ir aptarkite tolesnius veiksmus. Efektyvus bendravimas parodo jūsų atsakomybę ir užtikrina sklandesnę darbo eigą, padėdamas jums pelnyti visos komandos pasitikėjimą.
7. Parodykite, kad esate žmogus, turintis idėjų
Tikriausiai ne kartą girdėjote patarimą, kad reikia ne kalbėti, bet daryti – imtis konkrečių veiksmų. Taigi, užuot gyręsi, kiek daug galimybių turite, transformuokite tas galimybes į apčiuopiamus rezultatus – parodykite kompetenciją ir gebėjimą tesėti pažadus. Veiksmais pagrįsti jūsų įgūdžių ir gebėjimų įrodymai padarys kur kas didesnį įspūdį nei žodžiai.
8. Kurkite pasitikėjimą
Pasitikėjimas yra brangi valiuta darbo rinkoje. Pelnyti vadovų pasitikėjimą – būtina, ypač jei norite įrodyto, kad iš tiesų kažką puikiai mokate, sugebate. Taigi, vykdykite įsipareigojimus, laikykitės terminų ir tesėkite pažadus, ypač kai dar tik pradėjote dirbti ir profesiniai santykiai dar tik mezgasi. Atminkite, kad patikimiems darbuotojams patikima ir daugiau atsakomybės, jie turi daugiau karjeros augimo galimybių.
9. Ugdykite gebėjimą spręsti problemas
Ne visi darbuotojai imasi iniciatyvos spręsti dideles problemas. Taigi, užuot permetę atsakomybę kažkam kitam, vadovams siūlykite tų problemų sprendimo būdus. Jūsų iniciatyvos bus labai vertinamos, net jei ir neturite įgaliojimų priimti sprendimus. Neabejotinai iš kitų darbuotojų išsiskirsite jau vien noru padėti ir įsitraukimu.
10. Ugdykite empatiją
Empatija – kone gyvybiškai svarbi sėkmingos karjeros savybė. Supraskite, kad jūsų vadovas ir kolegos daro viską (arba beveik viską), ką gali. Venkite negatyvo, skundų ir neproduktyvaus elgesio. Išlikdami pozityvūs, apie kitus žmonės visuomet galvodami gerai, prisidėsite prie darnios darbo aplinkos kūrimo ir tuo pat metu prie asmeninės karjeros pažangos.
Taigi, jei laikysitės visų šių patarimų, karjeros startas po studijų bus sėkmingesnis, greičiau pavyks sėkmingai kopti karjeros laiptais.
___________________________________________________________________________________________
Informaciją parengė Rūta Anusevičienė