Praėjusių metų rugsėjį Kauno technologijos universiteto (KTU) Alumnų asociacija sukvietė universiteto alumnus bei visą bendruomenę į išskirtinę 228 km motociklų kelionę per Lietuvą – „KTU Moto Ride 2021“. Tai buvo pirmasis tokio pobūdžio susibūrimas, skirtas supažindinti bendrus pomėgius turinčius universiteto bendruomenės narius bei kartu mokytis motociklizmo kultūros.

„Anksčiau motociklistų bendruomenių nebuvo ir studentai informacijos ieškodavo įvairiais būdais, pavyzdžiui bibliotekoje, tačiau šiandien internetas padeda informaciją rasti lengviau. Šiais laikais turime visas galimybes keistis informacija, bendrauti, todėl sugalvojome padaryti susitikimą.

Pirmiausia dėl to, kad jaunuoliai, pradėję studijuoti, planuojantys pirkti motociklą, pradėti motociklininko gyvenimą, nesijaustų vieniši, galėtų susipažinti su bendraminčiais, paklausti rūpimų klausimų. Be to, siekėme suorganizuoti tokį suvažiavimą, kur KTU alumnai galėtų tarpusavyje pabendrauti formaliomis ir neformaliomis temomis“, – teigia KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (SHMMF) alumnas, vienas iš „KTU Moto Ride“ iniciatyvinės grupės narių K. Čeponis.

Kazimieras Čeponis

Pirmasis KTU Alumnų asociacijos kartu su KTU Mechanikos ir dizaino fakultetu (MIDF) organizuotas „KTU Moto Ride“ pernai sulaukė ypatingo dėmesio. Siekiama, kad ši iniciatyva taptų tradicija, todėl šiemet ruošiantis antrajam „KTU Moto Ride“ renginiui KTU kvietė į atvirą paskaitą „Motociklai ir motociklininkai: kultūra, požiūriai, perspektyvos“.

Dalyvavusieji paskaitoje turėjo galimybę ne tik susipažinti su motociklizmo kultūros ištakomis, šiuolaikinėmis tendencijomis, bet ir išgirsti skirtingų motociklizmo sričių atstovų patirtis, patarimus, požiūrio perspektyvas ir rasti atsakymus į dominančius klausimus.

Svarbiausia – nepervertinti savęs ir turėti žinių

Vardindamas patarimus pradedantiesiems motociklininkams, paskaitoje dalyvavęs Vidas Stankevičius, KTU MIDF alumnas, „Navas Racing team“ komandos narys, Lietuvos plento žiedo čempionas klasėje B600, motociklų sportinio vairavimo lektorius bei instruktorius, atkreipė dėmesį į tai, kad pirmiausia svarbu nepervertinti savo galimybių.

„Reikia daug domėtis, ugdyti gebėjimus, skaityti, googlinti – juk mes tikrai ne pirmieji, kurie važiuoja motociklais. Pasinaudokime kitų patirtimi“, – sakė V. Stankevičius, rekomenduodamas paskaityti motociklininkams parašytą knygą „A Twist of the Wrist: The Motorcycle Road Racers Handbook“.

Vidas Stankevičius

Renginį moderavęs K. Čeponis pabrėžė, kad svarbu turėti techninių žinių, suprasti motociklo fizikinius veikimo principus, vairuotojo elgesį ant motociklo, kaip jį veikia jėgos, baimės, adrenalinas.

„Reikia būti labai atidiems. Jūs privalot vairuoti už penkis automobilius priekyje, už tris už savęs ir be sustojimo stebėti, kas vyksta šonuose, kokios yra galimos kliūtys, ženklai. Iš pradžių tai vargina, ypač važiuojant dideliais greičiais, tačiau vėliau vyksta automatiškai“ – teigė jis.

KTU MIDF alumnas, klubo „Motobroliai RC“ kelio kapitonas Laurynas Kudakas, Cross ir Enduro Cross disciplinose atstovaujantis klubą bei lenktynių komandą, patarė  ir kuo daugiau praktikuotis.

„Susiraskite turintį patirties draugą, pažįstamą ar bet ką iš motociklistų bendruomenės, jei nedrąsu važiuoti gatvėmis, paprašykite, kad jums padėtų, kartu pavažiuotų. Tokia praktika labai gera“, – tikino L. Kudakas, pastebėdamas, kad motociklininkų bendruomenės labai atviros ir pasiruošusios padėti.

Kačerginės „Nemuno žiedas“ – ne tik profesionalams

Vyrauja daugybė klišių apie motociklininkus, pavyzdžiui, kad jie visi nutrūktgalviai, mėgsta ekstremalias situacijas. Dar vienas – kad Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje važiuoja vien tik profesionalūs lenktynininkai ir ten reikia važiuoti labai greitai.

„Stereotipas, kad ten važiuoja tik kiečiausi – iš senų laikų, kai dar nebuvo socialinių tinklų. Tik laikraštyje pranešdavo, kada bus varžybos, todėl ten ir atrodydavo stiprių sportininkų vieta. Bet šiuo metu, kai žiniasklaida supaprastėjo, atsirado socialiniai tinklai, o apie susibūrimus galima skelbti skirtinguose kanaluose, lengva pritraukti ir suburti įvairius žmones“, – teigė V. Stankevičius.

Jis pažymėjo, kad „Nemuno žiede“ ketvirtadieniais renkasi visi motociklininkai, nepriklausomai nuo jų važiavimo stažo ir turimos patirties.

„Čia laukiami visi. Motociklininkai suskirstomi į atskiras grupes, pavyzdžiui, būna pirmą kartą važiuojančiųjų grupė. Tiems, kurie nedrįsta važiuoti, pravedame instrukcijas, pamokas, pasidaliname patirtimi, padrąsiname. Negalvokite, kad visi ten lekia labai dideliu greičiu – taip tikrai nėra. Kviečiu atvažiuoti, apsidairyti, pabendrauti“, – sakė V. Stankevičius.

„Nors vairuoju motociklą jau beveik dvidešimt metų, daugiausia gatvėmis, bet pats atvažiuoju į „Nemuno žiedą“ – tam, kad sužinočiau, kokios yra mano motociklo ribos. Tai man savotiška treniruotė: tarkim, važiuojant dideliu greičiu, galiu suprasti, kiek man reikia jėgos stabdant, kad motociklas neslystų. Žinoma, gatvėse stengiamės važiuoti pagal taisykles, bet vis tiek norisi išbandyti motociklo ribas – tai didelė praktika, kurią galima pritaikyti ir važiuojant keliuose“, – tikino L. Kudakas, drąsindamas susidomėjusius atvykti į „Nemuno žiedą“.

Laurynas Kudakas

Važiuojant grupėse būtinos taisyklės

L. Kudakas – motoklubo „Moto broliai“ kelio kapitonas, klube turi tam tikras užduotis – jis planuoja keliones, užtikrina, kad jos būtų įgyvendintos pagal planą, sprendžia kelyje kylančius iššūkius. Kokius patarimus jis duotų kartu grupėse važiuoti pradedantiems motociklininkams? Ką reikėtų daryti, o ko vengti?

„Priklauso nuo to, kokia tai grupė. Tačiau jose visada atsiranda kažkoks lyderis ar kelio kapitonas, kuris dažniausiai duoda ritmą, koks bus važiavimas, nustato maršrutą, taisykles. Manau, kad susibūrus grupei, pirmiausia svarbu susitarti, kas važiuoja pirmas ir paskutinis. Paskutinis dažniausiai važiuoja turintis daugiausiai patirties, jis mato, kaip visi elgiasi kelyje“, – teigė L. Kudakas.

Anot jo, tarp motociklų, kaip ir kitų transporto priemonių, svarbu išlaikyti pakankamus atstumus, todėl dažniausiai važiuojama šachmatine tvarka. Visuomet svarbu įvertinti ir tai, kiek laiko gali užtrukti stabdymas, pasilikti laiko sprendimo priėmimui.

„Važiuojant grupėje svarbu matyti ir sekti ne tą, kuris važiuoja priešais, bet dar toliau – tokiu būdu lengviau įvertinti situaciją, kas laukia kelyje. Dar vienas labai paprastas patarimas: jeigu kažkas atsitinka – visi sustoja suteikia reikiamą pagalbą. Tokios taisyklės laikomės ir klube – niekada nieko nepalikti“, – sako L. Kudakas.

K. Čeponis pridūrė, kad taip pat svarbu susitarti, kur bus važiuojama greičiau, o kur reikėtų laikytis saugesnio greičio.

„Keliuose yra daugybė pavojingų kelio ruožų, kur jokiu būdu negalima lėkti, taip pat kelio atkarpų, kur sąlyginai saugu – aplink laukai, nėra gyvenviečių. Itin svarbu įvertinti sąlygas ir tai aptarti su kartu važiuojančiais motociklininkais“, – patarimais dalijosi K. Čeponis.

Antrasis „KTU Moto Ride“ renginys vyks pirmąjį rugsėjo savaitgalį – rugsėjo 3–4 d. Planuojamas maršrutas: KTU „Santakos“ slėnis (Kaunas) – Auksinio elnio dvaras – KTU poilsio namai „Politechnika“ (Palanga).