Svarbu atkreipti dėmesį, kad būsimų novatorių  ieškoti, jų gebėjimus ugdyti reikia dar mokykloje. Viena iš alternatyvų – prisijungti prie Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ (AI), tapti kūrėju ir ateities sprendimus generuoti dar mokyklos suole.

Kuo išskirtinė nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“?

Mokinių inovaciniai gebėjimai nuo 2017 m. ugdomi VILNIUS TECH nuotolinio ugdymo platformoje AI, kuri suteikia galimybes 7-12 klasių mokiniams išbandyti savo jėgas pasirinktoje inžinerijos srityje, atliekant tiriamąjį arba kūrybinį-projektinį darbą.

AI platforma jauniesiems kūrėjams nemokamai suteikia šiuolaikinių inžinerinių inovacijų ugdymo turinį, įrankius, kontaktines ir nuotolines konsultacijas ir, pagal galimybes, medžiagas bei komponentus.

„Mokiniai pasirinktoje srityje atlieka projektinius darbus, orientuotus į vertės (visuomenei, verslui, sau) sukūrimą – tiria juos supančią aplinką, kuria originalius fizinius bei virtualius produktus, mokosi vystyti verslą. Konkursuose pristato darbų rezultatus ir ieško kelių jų įgyvendinimui. Jiems vadovaujantys mokytojai tobulina savo kvalifikaciją tos srities inovacijų kūrimo edukacijos srityje“, – teigia AI koordinatorius dr. Henrikas Mykolaitis.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad prie AI platformos gali prisijungti visi norintys, specialus pasirengimas nėra būtinas.  Joje sau įdomią sritį ir darbo temą gali rasti visi, norintys praktiškai susipažinti su juos supančios aplinkos inžinerijos aktualijomis ir išbandyti savo jėgas sprendžiant pastebėtą problemą.

„Mokinių dalyvavimas AI platformos veikloje gali būti derinamas su mokyklos bendrojo ugdymo planais, jei, pavyzdžiui, juose numatyti projektiniai darbai“ – dėmesį atkreipia H. Mykolaitis.

Platformos taikomą neformaliojo ugdymo modelio efektyvumą rodo ir jos veiklos rezultatai: AI veiklose jau dalyvavo daugiau kaip 2 tūkst. mokinių iš 70 mokyklų, kurie 20-yje tematikų atliko ir konkursuose pristatė 330 projektinių darbų, 162 mokytojai patobulino savo kvalifikaciją mokinių inovacinius gebėjimus neformalaus ugdymo srityje.

„Ateities inžinerija“ platforma – „EdTech“ projekto dalis

Pasak dr. H. Mykolaičio, sezono pradžioje AI platforma buvo gerai įvertinta Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) organizuotoje Skaitmeninės švietimo transformacijos („EdTech“) išmaniųjų edukacinių technologijų sprendimų atrankoje – tarp 4 atrinktų sprendimų rekomenduota išbandymui „EdTech“ platformoje.

 „Nors AI platforma veikia ir yra bandoma jau penkerius metus, ji nuolat tobulinama. Šis įtraukimas į „EdTech“ projektą yra ne tik jos inovatyvumo pripažinimas, bet ir puiki galimybė toliau ją tobulinti, remiantis „EdTech“ ekspertų pateikiamomis įžvalgomis“, – sako AI koordinatorius.

„EdTech“ bandymuose, kurie prasidėjo 2021 m. lapkričio mėn., dalyvavo bei savo vertinimus apklausoje teikė ne tik 4 oficialiai dalyvavimui bandymuose atrinktos, bet ir kitos šio sezono AI veiklose dalyvaujančios mokyklos.

„Atsiliepimai apie AI platformą – itin geri, o mums, projekto vystytojams itin reikšmingi. Džiaugiamės, kad nuotolinio ugdymo platforma daro teigiamą poveikį mokinių ir STEAM dalykų mokymosi motyvacijai, stiprina jų inovacinius gebėjimus, padeda apsispręsti dėl profesijos ar tolimesnės karjeros“, – dėmesį atkreipia VILNIUS TECH AI koordinatorius H. Mykolaitis.

Nugalėtojams – galimybė vykti į Europos parlamentą

Visi projektinius darbus atlikę dalyviai, prisijungę prie AI platformos, gauna pažymėjimus, suvenyrus, o konkursų nugalėtojai – diplomus ir prizus. Tačiau šį rudenį nuotolinio ugdymo platformos nugalėtojams buvo skirtas išskirtinis prizas – pažintinė kelionė į Europos Parlamentą Strasbūre bei Briuselyje.

Šią galimybę jauniesiems novatoriams įsteigė Lietuvos europarlamentarai Petras Auštrevičius, Aušra Maldeikienė ir Bronis Ropė. Kelionėje dalyvavo 11 mokinių ir 3 mokytojai, kurie į Lietuvą sugrįžo kupini įspūdžių bei naujų kūrybinių idėjų.

Daugiau informacijos apie nuotolinio ugdymo platformą „Ateities inžinerija“ galima rasti čia.