Su ką tik egzaminavimo sales palikusiais abiturientais kalbamės apie tai, kaip jiems pasisekė įrodyti gebėjimą komunikuoti anglų kalba ir susidoroti su egzamino keliama įtampa. 
 
 
Egzaminas prasidėjo moksleiviams pažįstamomis temomis
 
Kalbintų Kauno VDU „Rasos“ gimnazijos ir Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos dvyliktokų nuomonės sutampa – egzaminas nuteikė maloniai ir netikėtų staigmenų nepažėrė. Moksleiviai džiaugiasi sulaukę temų, kurioms ruošėsi iš anksto. „Tema manęs nenustebino, nors neturėjau išankstinių lūkesčių apie tai, kokios būtent temos tikiuosi. Visos, visų metų kalbėjimo temos yra tipinės, todėl ir šiemet nieko išskirtinio ar ypatingo nebuvo. Monologe kalbėjau apie „Part-time jobs“. Ir ankstesnių metų egzaminuose būdavo temų apie darbus. O dialogo tema buvo „World Water Day“ – jai teko ruoštis paskutiniaisiais mokyklos metais, per pamokas buvo nemažai kalbama apie aplinką, gamtą, aplinkos taršą“, – pasakoja moksleivė Meda. 
 
Jai pritaria ir abiturientas Gustas: „Tikėjausi, jog bus sudėtingiau. Gavęs užduotį net nustebau, nes viskas buvo itin paprastai suformuluota, nereikalavo įsigilinimo į grafiką arba pačią temą. Galbūt kuriant užduotį buvo atsižvelgta į ilgai trukusį nuotolinį mokymą, tačiau, visgi, tikėjausi didesnio iššūkio. Teko kalbėti apie mokyklinius dalykus, jų pasirinkimą ir naudą tolimesniame gyvenime. Tema buvo lengva, labai artima ir beveik nereikėjo ruoštis, nes per kelis metus, praleistus gimnazijoje, susiformavo nuomonė šiuo klausimu. Tereikėjo išreikšti mintis anglų kalba, o tai nepareikalavo daug pastangų“. 
 
Egzaminas vyko sklandžiai, o teigiamą emocinę aplinką palaikė mokytojai
 
Nei vienas iš kalbintų moksleivių egzamino metu nesusidūrė su proceso organizavimo trikdžiais ar kitokio pobūdžio problemomis. Jie pažymi, jog egzamino eiga buvo sklandi, o tai užtikrinti padėjo pedagogai, kurių empatijai ir nuoširdžiam norui padėti, anot moksleivių, nėra lygių. „Egzaminas vyko labai sklandžiai. Nuvykę į paskirtą vietą sužinojome savo dialogų porininkus, buvome palydėti iki laukimo kambario, kur galėjome pasidėti daiktus, atsigerti vandens, pakalbėti su kitais laukiančiais savo eilės. Tada buvome pakviesti į pasiruošimo kambarį, kur, gavę savo temas, turėjome 15 minučių pasiruošti egzaminui. Galiausiai buvome nuvesti į egzaminavimo patalpą, kur vyko atsiskaitymas. Egzaminuojantys mokytojai buvo labai malonūs. Tai leido atsipalaiduoti ir teigiamai nusiteikti kalbėjimui“, – teigia Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos abiturientė Austėja. 
Dvyliktokas Gustas teigia, jog būtent pedagogų veiksmai turėjo didžiausią įtaką sumažinant moksleivių patiriamą stresą: „Egzaminą prižiūrintys mokytojai elgėsi labai maloniai ir rūpestingai. Jie padėjo mums susitvarkyti su stresu ir nesijaudinti, tačiau tuo pat metu išliko profesionalūs ir laikėsi nustatytų reikalavimų“. 
 
Porininkai abiturientus pradžiugino
 
Nors neretai moksleiviams tenka nerimauti dėl silpnesnių ar stipresnių dialogo užduoties partnerių, šiandien kalbinti moksleiviai atvirai džiaugėsi, jog jiems tokio pobūdžio problemų nekilo. „Man pasisekė, jog kalbėjimo partneris buvo senas pažįstamas, todėl ir dialogas vyko sklandžiai ir jaukiai. Abu nusprendėme, jog gavome nelengvą temą – turėjome aptarti, kaip ruoštume pristatymą tarptautinei kraujo donorų dienai. Be galo džiaugiuosi mūsų dialogu, jis buvo įdomus, įtraukiantis, net nesijautė kaip egzamino dalis, o kolega jį palengvino siūlydamas nuoširdžias, nesausas idėjas“, – pasakoja Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos abiturientė.  
 
Tuo tarpu tos pačios gimnazijos moksleivis Gustas teigia, jog dėl tvyrojusio jaudulio jam prireikė šiek tiek daugiau laiko, kol dialogas tapo kasdienis ir natūralus. „Džiaugiuosi, jog ilgainiui ėmėme bendrauti laisvai, o dialogas ėmė atrodyti organiškas. Manau, jog egzamino tai nei palengvino, nei pasunkino, tačiau kai kuriose vietose galbūt padėjo labiau atskleisti sukauptą žodyną. Jaučiant grįžtamąjį ryšį, kalbėti yra šiek tiek lengviau“, – atvirauja abiturientas. 
 
Pasiruošimas pamokų metu suvaidino svarbiausią vaidmenį
 
Kalbinti abiturientai vieningai sutaria, jog gautos temos nenustebino, nes joms buvo aktyviai ir tikslingai ruoštasi pamokų metu – didelis dėmesys skirtas ankstesniais metais vykusių egzaminų analizei, simuliacijoms. Ne vienas jų pabrėžia, jog mokytojai tarsi nuspėjo būsimas temas ir padėjo abiturientams su jomis „susidraugauti“. „Buvo panašiai kaip ir tikėjausi, nes nemažai senesnių metų kalbėjimo temų nagrinėjo per anglų kalbos pamokas, šiek tiek pasižiūrėjau ir namuose. Kalbėjimui savarankiškai daug nesiruošiau, nes pastarąjį mėnesį, o gal net porą, beveik kiekvieną angų kalbos pamoką ruošėmės ir praktikavomės įvairius monologus ir dialogus. Pagrindinis pasiruošimas ir vyko būtent pamokų metu. Namuose vis pažiūrėdavau temas, kurias nagrinėjome, taip pat keletą temų peržvelgiau ir Nacionalinio egzaminų centro puslapyje, pasikalbėjau su savimi“, – pasakoja Kauno VDU „Rasos“ gimnazijos dvyliktokė Meda. 
 
Jai antrina ir Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos abiturientė Austėja: „Egzaminas visiškai atitiko lūkesčius, nebuvo nei sunkiau, nei lengviau. Panašiai ir tikėjausi, jog sutaps su tuo, kam ruošėmės pamokų metu, todėl nelikau itin nustebusi. Pasakysiu atvirai – kalbėjimo daliai beveik nesiruošiau. Visas pasiruošimas egzaminui vyko pamokų metu, štai tada dėjau visas pastangas, darbą atlikdavau sąžiningai, savanoriaudavau, kai galėdavau, ir tai man buvo geriausias pasiruošimas. Kitas, mano manymu, efektyviausias būdas pasiruošti bet kokiam egzaminui – „nekalti“ nieko likus vienai nakčiai, išsimiegoti ir pavalgyti sočius pusryčius. Tad būtent su tokiu nusiteikimu keliavau į savo egzaminą“, – tikina moksleivė. 
 
Pilnas būsimų egzaminų tvarkaraštis čia: 
 
Konkursinio balo skaičiuoklė - pasimatuoti ar užteks balų kuriuos planuoji gauti iš egzaminų - čia: