Konkurse šiais metais dalyvavo 101 studentų komanda, tarp kurių net 402 studentai iš įvairių pasaulio šalių – Australijos, Belgijos, Graikijos, Indijos, Italijos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Kanados, Pietų Korėjos, Portugalijos, Prancūzijos ir Vokietijos. Konkurso rezultatus vertino 40 teisėjų, o laimėtojus rinko 17 teisėjų iš viso pasaulio.

Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto dėstytojų Elenos Vitkauskaitės, Eglės Vaičiukynaitės ir Indrės Petrikės kuruojama marketingo studijų programos ketvirtakursių komanda Laurynas Miknevičius, Valentinas Mosteikis, Lukas Lukauskas, Klaudija Paterebaitė ir Mantas Šulskis už suplanuotą bei įgyvendintą skaitmeninės rinkodaros kampaniją, apimančią „Google Ads“ reklamą ir marketingo veiksmus socialinėje žiniasklaidoje gyvūnų prekių e. parduotuvei KIKA.lt buvo pripažinta Europos regiono laimėtoja.

Tikėjo pergale

„KTU komanda, su kuria teko dirbti, yra labai stipri, todėl nuo pat pirmų bendradarbiavimo dienų tikėjome, kad jie yra verti prizinės vietos. Per visą kartu dirbtą laikotarpį matėme, kad komanda yra ryžtinga, turi užsibrėžusi sau aiškų tikslą ir aktyviai jo siekia. Jų inovatyvios idėjos, srities išmanymas ir veržlumas, atnešė jiems sėkmę, dėl kurios mes labai džiaugiamės ir didžiuojamės galėję prisidėti!“, – teigia KIKA atstovė Karolina Tuminauskaitė.

Mortos Rodalevičiūtės, Audros Dobilaitės, Neringos Sadovnikaitės, Kamilės Šliažaitės ir Andriaus Tamašausko komandos suplanuotos bei įgyvendintos skaitmeninės rinkodaros kampanijos savitarnos krautuvėlių tinklui „12eat“ rezultatai pelnė finalistų ir trečią vietą tarp Europos regiono komandų bendrame konkurso reitinge.

„12eat” komanda

„12eat” vadovas Donatas Trasevskis džiaugiasi, kad su jų įmone dirbusi komanda pasiekė tokių aukštų rezultatų konkurse.

„Nuo pat projekto starto jautėsi komandos narių profesionalumas ir įsitraukimas pasiekti kuo geriausią rezultatą. Rezultatas atsispindi ne tik pasiekimais konkurso turnyrinėje lentelėje, mūsų įmonė gavo konkrečią naudą, t.y. padidėjęs lankytojų srautas puslapyje ir išaugęs užklausų skaičius dėl mūsų teikiamų paslaugų“, – sako jis.

Suteikia praktinius įgūdžius studentams ir naudą verslui

Marketingo virtualioje aplinkoje ir Socialinės žiniasklaidos marketinge modulių studentai, dalyvaujantys skaitmeninės rinkodaros konkurse, turi galimybę ne pasisemti žinių paremtų moksliniais tyrimais bei pasaulio skaitmeninės rinkodaros kompanijų įžvalgomis, bet ir jas pritaikyti dirbant su realiais klientais, įgyvendinant jų paieškos reklamos per „Google Ads“ bei socialinės žiniasklaidos marketingo („Facebook“, „LinkedIn“ ar „Instagram“) kampanijas.

Finalistų komandos kapitonė Morta Rodalevičiūtė teigia, kad jai šis konkursas, padėjo geriau suprasti skaitmeninio marketingo esmę ir suteikė realių praktinių įgūdžių, kurie pravertė ir darbinėje veikloje.

Jai antrina ir komandos narė A. Dobilaitė. Merginos teigimu, teko ne tik susipažinti, bet ir išbandyti  įvairius skaitmeninio marketingo įrankius, kurie padeda vykdyti sėkmingas kampanijas.

„Nors pradžioje viskas gąsdino ir atrodė sudėtinga, vėliau tapo paprasta ir smagu. Didžiausia nauda, kurią gavau iš šio konkurso yra ta, jog tiksliai žinau ką noriu veikti ateityje, noriu sieti savo karjerą su skaitmeniniu marketingu“, – sako ji.

Laimėtojų komandos kapitonas Lukas Lukauskas tvirtina, kad norint suprasti kaip veikia „Google“ ir kokie optimizacijos sprendimai turi būti priimti, teko išsilaikyti „Google“ paieškos reklamos sertifikatą. Jis tiki, kad tai padės ateityje greičiau susigaudyti darbe pasitaikančiose situacijose ir priimti teisingus sprendimus.

Atnešė naujų idėjų

Konkurso laimėtojai ragina studentus dalyvauti tarptautiniuose konkursuose, kurių metu įgyjamos ne tik profesinės kompetencijos, bet ir formuojasi asmeninės savybės reikalingos dirbti komandoje. Tai gali tapti ir karjeros kelio pradžia.

KIKA atstovė K. Tuminauskaitė pažymi, kad su aukštosiomis mokyklomis bendradarbiauja dažnai, tačiau šis projektas buvo nauja ir įdomi patirtis.

„Studentai atnešė į mūsų įmonę naujų idėjų, jaunatvišką požiūrį, veržlumo ir energijos. Toks bendradarbiavimas tikrai yra naudingas tiek studentams, tiek mums. Su jaunaisiais kolegomis mes galėjome pasidalinti per ilgus metus sukauptomis žiniomis bei informaciją dirbant su realiais klientais ir siekiant realių rezultatų (net ir finansinių)“, – tvirtina ji.

Pasak jos, studentai pateikė puikių idėjų apie tai, kokių produktų trūksta įmonės auditorijai, kaip keičiasi jos pomėgiai, tikslai, o jų atlikta konkurentų bei tikslinės auditorijos analizė bendrovei praverčia iki šiol.

„Kurdami naujas socialinių medijų kampanijas atsižvelgiame į studentų pastebėjimus bei atrastas neišnaudotas nišas. SSGG analizė mums labai praverčia, kai kuriame konceptus naujiems produktams ar ieškome, ko gali trūkti mūsų esamiems bei potencialiems klientams. Tokio tipo bendradarbiavimas atneša daug naudų, kurios motyvuoja įsitraukti ir galvoti apie naujus projektus“, – tvirtina K. Tuminauskaitė.

„12eat” vadovas taip pat įžvelgia akivaizdžią naudą dalyvauti tokioje iniciatyvoje. Pasak jo, su „Google“ reklamomis, įmonė sukūrė pagrindą, nuo kurio toliau dirbs su reklamos kampanijomis. „Komandos sukurtomis kampanijomis naudojamės ir toliau, taip pat išplėtėme jų vykdymą ir kitose šalyse, kuriose 12eat vykdo veiklą. Tikrai rekomenduočiau smulkiam verslui išbandyti šį konkursą, kuris padeda augti įmonei“, – sako K. Trasevskis.

„Kika“ komanda

Pergalė – kryptingų pastangų rezultatas

KTU lektorė E. Vitkauskaitė pažymi, kad šiemet visos septynios konkurse dalyvavusios KTU EVF studentų komandos nuo pirmų paskaitų kryptingai dirbo su verslo ir pelno nesiekiančioms organizacijoms kurdamos joms skaitmeninės rinkodaros kampanijas. Anot jos, dėstytojų daugiametė patirtis dalyvaujant skaitmeninės rinkodaros konkursuose šiemet ypatingai pravertė dirbant su tokiais motyvuotais, žingeidžiais ir siekiančiais aukštų rezultatų studentais.

„Prieš prasidedant kampanijai, KIKA atstovai iškėlė labai ambicingus tikslus, kuriuos mes turėjome pasiekti su palyginus mažu biudžetu. Tačiau nenorėjome nuvilti įmonės atstovų ir skyrėme ne vieną dieną renkant informaciją iš įvairių šaltinių. Konsultuodavomės su dėstytojomis, reklamos agentūrų atstovais ir ieškodavome aktualios informacijos internete. Kryptingai siekėme tapti konkurso nugalėtojais. Tikėjome, kad mūsų pastangos bus įvertintos. Sužinojus, kad tapome Europos regiono nugalėtojais apėmė didžiulė euforija“, – sako laimėtojų komandos narys Valentinas Mosteikis.

Dėsto ir praktikai

Pasak E. Vaičiukynaitės, KTU socialinės žiniasklaidos marketingo paskaitose nemažas dėmesys skiriamas ne tik naujausioms tarpdisciplininėms žinioms, duomenų analitikai, tačiau dirbama ir su inovatyviais skaitmeniniais analitikos, elgsenos ir žvilgsnio sekimo dirbtinio intelekto sprendimais.

„Mūsų dėstytojų komandą papildo duomenų mokslininkas-praktikas KTU alumnas dr. Marius Vileiniškis, išmaniosios reklamos agentūros „Idea Prima“ atstovas Linas Damanskis ir skaitmeninės rinkodaros strategas Elvinas Jakimovas. Tai leidžia užtikrinti visapusišką šiuolaikinės agentūros darbo patirtį studentui.

Smagu, kad studentai ne tik domėjosi naujovėmis, tačiau ir greitai jas pritaikė savo vystomose kampanijose“, – pasakoja KTU EVF Skaitmenizavimo mokslo grupės ir KEEN tyrėja, lektorė E. Vaičiukynaitė.

KTU EVF studentai skaitmeninio marketingo konkursuose dalyvauja jau nuo 2009 metų (anksčiau dalyvaudavo konkurse Google Online Marketing Challenge – GOMC, vykusiame iki 2017). Per tą laiką jau 8 komandos pripažintos geriausiomis: keturios geriausiomis pasaulyje, trys geriausiomis Europos regione, o dar viena komanda pelnė ypatingą paminėjimą už išskirtinai puikią duomenų analizę.