Jie dalyvavo paskutiniame koučingo mokymų, kuriuos vedė ilgametę patirtį turinti koučingo trenerė Claudia Consuelo Saccone iš Italijos, etape.

Nauji įgūdžiai ir tikslai

„Koučingo įgūdžiai, kuriuos tarptautinio projekto metu įgijo dalyviai, yra įrankis, kuriuo jie gali naudotis padėdami su sunkumais susiduriantiems mokyklinio amžiaus jaunuoliams siekti aukštesnio socialinio mobilumo lygmens, be to, mokymams pasibaigus ir išlaikius egzaminą dalyviams bus įteikti Tarptautinės koučingo federacijos (International Coaching Federation) patvirtinti sertifikatai, tad kiekvienas dalyvis galės toliau gilinti koučingo metodikos žinias ir tapti profesionalu“, – sako trenerė. Mileniumo kartos atstovų koučingo metodikos išmanymas bei jos taikymas dirbant su mokyklinio amžiaus jaunuoliais, kurie namuose ar mokykloje susiduria su sunkumais, yra labai vertingas šio projekto privalumas, kadangi komunikacija tarp skirtingo amžiaus, tačiau tos pačios kartos atstovų yra žymiai geresnė. „Nedidelis amžiaus skirtumas tarp koučerio ir jo kliento, sąlygoja pasitikėjimą vienas kitu. Toks koučeris tiek savo amžiumi, tiek patirtimi yra šalia to, kuriam siekia padėti, todėl geba jį suprasti geriau“, – pabrėžia C. Consuelo Saccone.

Kita svarbi koučingo mokymų sudedamoji dalis – tikslai, kuriuos sau kėlė jų dalyviai. „Visų pirma, buvo svarbu suprasti, kodėl reikia turėti tikslą, visų antra, išsikeltas tikslas turėjo būti pasiekiamas. Per dvi mokymų dienas jų dalyviai savo gyvenimų pakeisti negalėjo, tačiau, sukonkretinę savo tikslus, pavyzdžiui, siekę atsiverti skirtingoms kultūroms, jie tai įgyvendinti galėjo, bendraudami ir stengdamiesi pažinti, suprasti kitus šio projekto dalyvius“ – pabrėžia lektorė.

Tarptautinės patirtys

„Įgyjamos tarptautinės patirtys skatina mąstyti atviriau, kūrybiškiau, o koučingas – ne tik įdomi tema. Ši metodika ugdo asmenybę, suteikia įrankius, padedančius atidžiai klausytis ir nuoširdžiai domėtis kitu. Tai labai naudinga mano veikloje, kurioje komunikuoju ir su vaikais, ir su suaugusiais“, – dalyvavimo tarptautiniame projekte pliusus vardina Menų ir ugdymo fakulteto Pedagogikos katedros absolventė Simona Bataitytė, – „Vertinu galimybę pagilinti anglų kalbos žinias taip pat darbą grupėse, kuris skatina lyderystę, ugdo atsakomybės jausmą.“ S. Bataitytė sako, jog koučingo metodika padeda analizuoti, ugdyti save, į kiekvieną situaciją žiūrėti kaip į išskirtinę ir unikalią, nelyginti savų išgyvenimų su kitų patiriamais. Saviugda svarbi ir Medicinos fakulteto absolventei Darijai Krištaponytei, kuri į mokymus ėjo norėdama pagilinti anglų kalbos žinias ir susipažinti su koučingu. „Tai – ne pirmieji tarptautiniai mokymai, kuriuose dalyvauju, tačiau kalbos barjerą vis dar jaučiu, o šis projektas suteikė galimybę jį peržengti. Asmeninis tobulėjimas man yra labai svarbus tikslas“, – pabrėžia D. Krištaponytė. Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centro absolventas, mokytojas Ugnius Petronis sako, jog jo tikslas šiuose mokymuose buvo įgyti naujų patirčių. „Studijuoju magistrantūroje, planuoju būti mokyklos vadovu, todėl koučingo metodikos išmanymas ir jos taikymas bus naudingas tiek mokytojo, tiek vadovo veiklose“, – nuomone dalijasi absolventas.

Plečiamos profesinės kompetencijos

Kauno kolegijos dėstytoja Simona Kostakovaitė projekte nusprendė dalyvauti norėdama praplėsti profesines kompetencijas. „Mokymai man suteikė praktinių įgūdžių bei teorinių žinių apie tai, kaip turi atrodyti koučingo sesija, kuo ši metodika yra naudinga ir kaip ji gali padėti. Dalyvaudama projekte išmokau tikslingo komunikavimo su klientu, skatinant jį siekti savo tikslų“, – patirtimi dalijasi dėstytoja. Verslo fakulteto studentas Egidijus Muznikas į projektą atėjo taip pat turėdamas tikslą tobulinti turimas kompetencijas, lavinant komunikavimo įgūdžius ir įgyjant koučingo metodikos žinių. „Mokymų metu išmokau klausti tinkamų klausimų, mąstyti taip, jog tam žmogui, kuriam savo klausimus adresuoju, būtų lengviau į juos atsakyti“, – sako studentas.

Užbaigdamos projektą, partnerinės institucijos iš Jungtinės Karalystės, Italijos, Norvegijos, Graikijos, Rumunijos ir Lietuvos parengs iki 10 koučingo trenerių ir mentorių, kurie dirbs su tikslinėmis mokinių grupėmis. Tikimąsi, kad bus pasiekta apie 150 nepalankioje padėtyje esančių mokinių, koučingo treneriai ir mentoriai juos palaikys, stebės ir įtakos jų ateities kelią.

 

Projektą koordinuoja: Kalbų centro dėstytoja Ieva Brazauskaitė – Zubavičienė, jame taip pat dalyvauja dėstytojos Asta Pukienė ir Elena Pakalnytė.

„Erasmus+“ KA2 projekto „Social Mobility for Disadvantaged Learners“ nr.  2019-1-UK01-KA201-061434. Pirminė numatyta projekto trukmė – 24 mėn. (2019-10-21 –2021-09-30), planuojama pratęsti iki 2022 m. Projekto įgyvendinimo vertė – 227718.00 EUR, iš kurių Kauno kolegijai skirta 20686.00 EUR. Projektą įgyvendinančios institucijos: Carmel College – koordinuojanti instutucija, Associazione Professionale Universo CLIL, Charlottenlund Ungdomsskole, Directorate of Primary Education of Western Thessaloniki, Liceu Tehnologic de Industrie Alimentara, Kauno kolegija – projekto partnerės.