Karantino metu mūsų galimybės išvykti ar susitikti su draugais yra apribotos. Neišvengiamai didžiąją dalį laisvalaikio leidžiame namuose ar netoliese. Dažnam šioje situacijoje socialiniai tinklai, filmai bei serialai virsta juodąja skyle, kurioje nepastebimai dingsta valandos ir dienos. Visgi dabar, kai iki brandos egzaminų sesijos pradžios liko vos du mėnesiai, kaip niekad svarbu treniruoti smegenis ir palaikyti jų aktyvumą. Štai keletas veiklų, kurios kartu yra ir lavinančios, ir maloniai atpalaiduojančios.

  1. Knygų skaitymas

Dabar – puiki proga padėti į šalį privalomuosius literatūros skaitinius ir paimti į rankas knygą, kurią seniai norėjote paskaityti. Leiskite sau skaityti tai, ką iš tiesų mėgstate – gerą detektyvą, mokslinę fantastiką, filosofinę knygą ar istorinį romaną. Įtraukianti knyga leidžia atitrūkti nuo kasdienybės ir pasinerti į magišką pasaulį. Skaitymas lavina vaizduotę ir dėmesį. Be to, neprograminė literatūra gali padėti ir jūsų egzamino rašiniui. Viena kita citata iš neprivalomos, tačiau vertingos knygos parodys jūsų išprusimą ir apsiskaitymą. O gal verta perskaityti patinkančią knygą anglų kalba? Taip vienu šūviu nušausite tris zuikius – ne tik puikiai praleisite laiką, plėsite žinias, bet ir lavinsite užsienio kalbos įgūdžius.

  1. Spalvinimas

Vaikystėje mėgote spalvinimo knygeles? Išsitraukite spalvotus pieštukus ir kibkite į darbą. Rimtai. Spalvojimo knygelės naudingos ne tik neramiems vaikams užimti. Įrodyta, kad jos padeda sumažinti stresą ir nerimą ir suaugusiems. Spalvinimo veikla teigiamai veikia migdolines smegenis (angl.k. amygdala), kurios yra baimės ir kitų emocijų centras. Ši veikla gali veikti panašiai kaip meditacija. Ji ugdo sąmoningumą (angl.k. mindfulness), taip pat gerina motoriką bei dėmesio koncentraciją.

  1. Smegenis lavinančios programėlės ir žaidimai

Tai sprendimas tiems, kurie negali iš rankų paleisti telefono ar dievina kompiuterinius žaidimus. Šiais laikais yra sukurta nesuskaičiuojama daugybė telefono programėlių, kurios skatina naujų neuronų jungčių formavimąsi, žaidžiant linksmus ir spalvingus žaidimus. „Luminosity“ programėlę sudaro 50 mini žaidimų, sukurtų treniruoti kognityvines smegenų funkcijas: greitį, atmintį, dėmesį, lankstumą ir problemų sprendimo įgūdžius. Prisiregistravus ši programėlė kasdien atsiunčia smegenų treniruotės priminimą. Tokią treniruotę sudaro trys neilgi žaidimai. „Elevate“ programėlė siūlo 40 mini žaidimų, sukurtų lavinti matematikos bei kalbėjimo įgūdžius, taip pat atmintį, dėmesį bei suvokimo greitį. Tai tik pora pavyzdžių iš daugelio.

  1. Dėlionės

Dėlionės padeda pagerinti trumpalaikę atmintį, kurios dėka geriau įsimename figūras ir spalvas, bei lavina sugebėjimą įsivaizduoti visą paveikslą, kad galėtume surasti trūkstamas jo dalis. Bandymų ir klaidų metodas, naudojamas lipdant dėlionės detales, gerina mūsų gebėjimą spręsti problemas. Pasirinkus didelę ir sudėtingą dėlionę, galima šiai veiklai skirti ilgas valandas ar net visą dieną. Jei turite jaunesnę seserį ar brolį, galite ją ar jį pradžiuginti, skirdami laiko bendrai pramogai.

  1. Sportas

Daug mokslinių tyrimų rodo, jog reguliari mankšta lavina smegenų plastiškumą, stimuliuoja naujų ryšių tarp ląstelių formavimąsi daugelyje svarbių smegenų žievės sričių. Smegenys lengviau užmezga naujus neuronų ryšius. Taip lengviau įsisavinama nauja informacija, gerėja atmintis. Be to, sportas, ypač gryname ore, gerina nuotaiką, suteikia energijos, gali padėti nugalėti nerimą ar depresiją, pozityviai veikia fizinę sveikatą. Argi dar trūksta argumentų vilktis sprotinę aprangą ir judėti?

* * *

Tai - tik penketas iš visos gausybės pasirinkimų, ką malonaus ir kartu naudingo galite nuveikti pavasario atostogų metu. Išsirinkite tai, kas patinka jums. Neleiskite sau paskęsti socialinių tinklų ar serialų pasaulyje. Taip pat neverta visų atostogų skirti mokymuisi ar galvojimui apie artėjančius egzaminus. Kur kas svarbiau padaryti pertrauką ir po atostogų grįžti, pasisėmus energijos bei prisipildžius geros nuotaikos.

* * *

Straipsnį parengė: Aistė Borjas

El.paštas: aiste.borjas@gmail.com