Neapsiriksite sakydami, kad šiuolaikinio marketingo kertinis akmuo yra turinys. Turinio marketingas jau tapo pačia „karščiausia“ tema ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje. Lietuvos marketingo asociacijos renginys „LiMA DAY Kaunas 2016“, kurio tema buvo turinio marketingas, susilaukė beprecendentinio Lietuvos marketingo bendruomenės dėmesio.
Praeityje skambią frazę „Vartotojas yra karalius“ nūdiena keičia kita – „Turinys yra karalius“. Turinio pasiūla milžiniška, jo yra įvairaus – tekstas, vaizdas, garsas, kvapas ir net skonis. Visa tai galime laikyti turiniu, bet ar bet koks turinys sudomina vartotoją, išlieka jo atmintyje, lengvai atpažįstamas? Ar norime juo dalintis su kitais, komentuoti, pildyti? O gal karalius yra nuogas? Turinys be esmės, prasmės, tiesiog tuščia frazė arba banalus paveikslas? Taigi kas yra tas turinio marketingas ir ko iš jo gali tikėtis Lietuvos prekių ženklų savininkai?
Turinio marketingas strateginiu mąstymu paremtas marketingas, kurio tikslas – kurti ir platinti vertingą, aktualų bei nuoseklų turinį, kurio pagalba būtų galima pritraukti ir išlaikyti aiškiai apibrėžtą auditoriją bei skatinti pelną nešančius vartotojų veiksmus. Turinio marketingas nėra orientuotas į greitą rezultatą (dėl to jį ir laikome strateginiu). Dėl turinio marketingo populiarumo interneto vandenyse galima rasti nemažai spekuliatyvinio pobūdžio straipsnių, kuriuose turinio marketingas pateikiamas kaip panacėja nuo visų marketingo problemų. Deja, tai nėra stebuklas, padedantis išgelbėti nuo neefektyvių, brangių ir menkaverčių marketingo sprendimų. Tačiau jeigu vis dėlto nusprendėte taikyti turinio marketingo principus savo prekių ženklų komunikacijoje, pravartu atkreipti dėmesį į vyraujančias turinio marketingo plėtros tendencijas. Prognozių yra daug ir įvairių, taigi svarbu nepasimesti ir atsirinkti tas, į kurias verta įsiklausyti.
Vietinės arba čiabuvės reklamos populiarumas
Reklamos srautai nepaisant vartotojų kritinio požiūrio į jas ir galimybių jas blokuoti, vis dar yra dideli. Tačiau pasaulyje sparčiau populiarėja taip vadinama vietinė arba čiabuvė (angl. – native advertising) reklama, kuri gali būti patalpinta į bet kokį turinį. Vartotojas jos gali nepastebėti ne dėl to, kad jos nematė, bet dėl to, kad jos tiesiog nepastebėjo, nes reklaminis pranešimas patalpintas taip, kad atrodo natūraliai skaitomo arba žiūrimo turinio dalis. Reklama tarsi nekaltai įsiterpia į turinį, neerzindama vartotojo.
Asmenų, darančių įtaką skaičiaus ir vaidmens didėjimas
Nesunku pastebėti, kad yra žmonių, kurie daro įtaką kitiems (angl – influencers). Jų buvo visada, tačiau anksčiau siekiant tapti tokiu, reikėjo patekti į televiziją, radiją arba spaudą. Dabar tai galim daryti socialinių tinklų pagalba. Tokius žmonės kartais vadina socialinių tinklų žvaigždėmis, jie rašo, komentuoja, talpina nuotraukas ir video medžiaga ir susilaukia didelio siekėjų dėmesio. Ką bendro visa tai turi su turinio marketingu? O gi tai, kad tai yra prekių ženklų savininkų taikinys. Užmezgus ryšį su jais, jie tampa tarsi komunikacijos kanalu, kuriame skleidžia jūsų prekės ženklui naudingą informaciją. Tyrimai patvirtina, kad vartotojai labiausiais pasitiki informacija, kuri sklinda iš lūpų į lūpas. Socialinių tinklų platformos yra puiki terpė tai daryti.
Greitas informacijos vartojimas, trumpas saugojimas
Tai ne naujiena. Ženkli turinio marketingo auditorijos dalis nėra linkusi gaišti daug laiko ir skaityti ilgus tekstus. Viskas vyksta čia ir dabar ir aktualu yra tik tiek, kiek tai aktualu šiuo momentu. Svarbu ne tik pateikti trumpą žinutę, bet ir žinoti, kad vartotojas nėra linkęs saugoti ją ilgai. Taigi galima teigti, kad spartus gyvenimo tempas, milžiniški informacijos srautai nemotyvuoja vartotojų saugoti informaciją taip, kaip tai buvo daroma anksčiau, nes tai kas aktualu šiandien, jau nėra aktualu rytoj. Dėl šios priežasties jaunųjų žmonių tarpe sparčiai populiarėja socialinių tinklų platforma Snapchat ir verslas bus priverstas priimti jo žaidimo taisykles.
Vaizdo prieš tekstą dominavimas
Tai ne naujiena. Tyrimai patvirtina, kad vaizdo forma pateikta informacija įsisavinama greičiau ir išlieka vartotojo atmintyje ilgiau. Tačiau turinio rinkodaros ekspertai ir analitikai pastebi, kad ne bet koks vaizdo turinys „užkabina“ tikslinę auditoriją. Šiandien įmonės gali bendrauti su vartotojais 24 val. per parą 7 dienas per savaitę. Žmonės nori turinio, kuris yra tikras, natūralus, artimas jiems ir dėl to suprantamas.
Tai tik kelios vyraujančios turinio marketingo tendencijos.